  • Data: 2011-11-26 11:54:29
    Temat: Re: Szkodliwość świetlówek energooszczędnych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 26 Nov 2011 12:16:01 +0100, Araneus Diadematus napisał(a):
    > Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    > Świetlówki jednak pulsują, zwłaszcza dłużej używane, to nawet wtedy widać.

    Slabo. I 100Hz. Trudno zauwazyc. I w szpitalu mogly byc z kondensatorami
    przesuwajacymi, albo na 3 fazach.

    No i swietlowki nadal pulsuja, a milionom ludzi nie przeszkadza.

    > No, głównie to. Zabieg w sumie drobny, ale nie zniosłem go najlepiej, choć
    > tak źle nie było.

    Ale skad wiesz ze to nie skutki narkozy ?

    > Czynniki dodatkowe - no, stan po zabiegu, świeciło bez przerwy, może i
    > leki... ale zasadniczo ciurem światło, 24/24, tak, jakby migające 50/100 Hz

    Jakis nadwrazliwy moze jestes, a moze spisz z otwartymi oczyma - ale jak
    rozumiem swiatlo bylo rozproszone.
    A moze skosztowales troche lampy dezynfekcyjnej ?

    > Nie miało jednak dla mnie znaczenia, co było źródłem światła, czy żarówka,
    > czy świetlówka, czy lampy, chyba już wtedy sodowe, za oknem, przy Trasie
    > Łazienkowskiej (wystarczyły, aby przeszkodzić) Każde sztuczne światło...

    Tylko ze kolor swietlowek to akurat dosc zblizony do naturalnego byl, chyba
    najbardziej z w/w.

    J.