  • Data: 2011-11-26 10:40:33
    Temat: Re: Szkodliwość świetlówek energooszczędnych
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Araneus Diadematus napisał:

    > Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tak, jestem całkowicie pewien.

    > Teraz. A nie zapominaj, że to byłp 27 lat temu, ze wszystkimi tego
    > konsekwencjami (np. jakość matoeriałów, itp...)
    > Spróbuj 4 dni spać przy niemal pełnym świetle... 24/dobę.

    > Jakie to ma znaczenie?

    Ma. W twoim przypadku pogarszające sprawę. Dla mózgu światło o dużej
    zawartości składowej niebieskiej oznacza, że jest dzień - to pobudza do
    aktywności i faktycznie potrafi zaburzać sen. Światło o temperaturze
    barwowej ognia tak na mózg na ogół nie działa, chyba że jak w twoim
    przypadku...

    Nieprzypadkowo świetlówki kompaktowe kończą się na 4000K w handlu
    powszechnym, 6500K raz mi się w zwykłym sklepie udało kupić - a królują
    takie 2700K (barwa zwykłej żarówki), a nawet 2400K (żarówka węglowa). Te
    5500K i 6500K to głownie w specjalistycznych sklepach ze sprzętem
    fotograficznym i wideo dostać można.

    --
    Darek