  • 21. Data: 2010-10-14 09:22:15
    Temat: Re: Szklo w oponie-pytanie. Pytanie ogólne kiedy zmieniać opony?
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 13.10.2010 KJ Siła Słów <K...@n...com> napisał/a:

    > Poza tym ktos juz opisal ze problem nie w tym tylko w ryzyku ze kord
    > jest mocno nadciety.

    Kord sam zesię mocny być niby powinien.

    > O mnie paru gosci powiedzialo ze jestem hardkorem wzgledem zajechania
    > tylnej gumy ( nie ze kasa ino ze nie bylo kiedy zmienic), ale nawet ja
    > ta opone bym wymienil.

    Ale kiedy właściwie należy zmieniać? Kierowany niezdrową ciekawością
    i pragnieniem wiedzy, proponuję malutki quiz.

    Kiedy zmieniasz gumę?

    1 - jak białe się robi włochate
    2 - tylko trochę widać białe
    3 - slicka zmieniam
    4 - są resztki bieżnika ale ostani znacznik zrównał się z bieżnikiem
    w najlepszym miejscu opony
    5 - bieżnik zrównał się z w jakimś jednym miejscu ze znacznikiem
    6 - bieżnik jest niższy niż ileśtam nieważne ile, mierze se
    regularnie i wiem ile mam
    7 - zrobił się kartofel/płaska opona
    8 - bo nie jest już nowa

    a - złapałem gumę i zeszło powietrze,
    b - coś mi siedzi w oponie ale trzyma
    c - wygła się, wyszedł bąbel, itp
    d - przybrudziła się

    No to jak się komu chce to z radością poczytam odpowiedzi,
    fabularne również ;)
    Osobiście to zakładam docelowe zużycie na poziomie 2, ale zwykle
    nie da się dojechać bo a i/lub c pojawiają się gdzieś pomiędzy 5 i 4.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 22. Data: 2010-10-14 11:01:00
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2010-10-14 11:22, kakmar pisze:

    > Kord sam zesię mocny być niby powinien.

    sam ze sie to on jest mocny, ale potraktowany ostra krawedzia szkla to
    juz mniej.

    > Kiedy zmieniasz gumę?

    to zbyt osobiste pytanie :-)

    Ale doswiadczenie (przynajmniej moje) uczy ze opona zjechana ponizej
    znacznikow czy powiedzmy jak ma mniej niz te 2-3 mm bieznika robi sie na
    tyle cienka ze chetnie bierze gwozdzie.
    Tam gdzie grubsza guma bylaby na tyle wytrzymala ze sie ugnie ale nie
    wpusci, cienka ugnie sie na tyle mocno ze da sie przebic.

    Mozecie wyslac moja teorie do pogromcow mitow niech sprawdzaja ;-)

    KJ

  • 23. Data: 2010-10-14 12:28:27
    Temat: Re: Szklo w oponie-pytanie.
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2010-10-13 20:35, Bablor pisze:

    > a moze zdjac, obejrzec od srodka i jak nie bedzie nic widac to dodac
    > dentke?

    A po co? ja bym wyjal szkolo i zalatal te dziurke silikonem sanitarnym w
    kolorze czarnym. a dla wzmocnienia od wierzchu przykleilbym plasterek
    antynikotynowy

    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 24. Data: 2010-10-14 12:55:27
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 14 Oct 2010 14:28:27 +0200, Michał V-R <m...@o...pl> wrote:

    [...]
    > A po co? ja bym wyjal szkolo i zalatal te dziurke silikonem sanitarnym w
    > kolorze czarnym. a dla wzmocnienia od wierzchu przykleilbym plasterek
    > antynikotynowy

    Bez sensu, wystarczy przecież owinąć koło w tym miejscu parę razy
    srebrną taśmą i będzie git.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 25. Data: 2010-10-14 13:13:40
    Od: "Michal" <michal..kupczyk@@poczta..onet..pl>

    > Bez sensu, wystarczy przecież owinąć koło w tym miejscu parę razy
    > srebrną taśmą i będzie git.
    I po obwodzie tez ze dwa razy.

    --
    Michal.
    FJS600 z kierownica po prawej stronie.

  • 26. Data: 2010-10-14 13:16:54
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2010-10-14 15:13, Michal pisze:

    > I po obwodzie tez ze dwa razy.

    Ale komplikujecie.

    Na 5 minut do wody swieconej i bedzie.
    I dodatkowo na sniegu bedzie trzymala.

    KJ

  • 27. Data: 2010-10-14 13:48:48
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2010-10-14 15:16, KJ Siła Słów pisze:

    > Na 5 minut do wody swieconej i bedzie.
    > I dodatkowo na sniegu bedzie trzymala.

    A jak ktos niewierzacy, to na 10 minut? czy jak?

  • 28. Data: 2010-10-14 13:57:06
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2010-10-14 15:48, Michał V-R pisze:

    > A jak ktos niewierzacy, to na 10 minut? czy jak?

    spytaj na pl.teologia czy cos.

    KJ

  • 29. Data: 2010-10-14 13:58:18
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2010-10-14 15:57, KJ Siła Słów pisze:

    > spytaj na pl.teologia czy cos.

    pojde do proboszcza lepiej, on mi prawde powie :-D

  • 30. Data: 2010-10-14 16:45:58
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Tomek Wozniakowski" <z...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > ale z ktorymi dunlopami porownujesz? D220, czy RoadSmart?

    RS

    > Chociaz faktem jest, ze jedne i drugie rozgrzane trzymaja lepiej - ale
    > kazde tak maja ;)

    Kiedy na michalach ja roznicy nie czuje, ale ja pipka jestem i nie
    rozpoznaje tak subtelnych roznic jak np. 0,1 bara roznicy w cisnieniu gumy.
    Zatem mozna wywnioskowac, ze roznica w cieplych i zimnych dunlopach musi byc
    ogrooooooomna, ze nawet ja jestem w stanie to wyczuc.

    --
    pzdr:
    Ivam