    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Szklo w oponie-pytanie. Pytanie ogólne kiedy zmieniać opony?
    Date: Thu, 14 Oct 2010 09:22:15 +0000 (UTC)

    Dnia 13.10.2010 KJ Siła Słów <K...@n...com> napisał/a:

    > Poza tym ktos juz opisal ze problem nie w tym tylko w ryzyku ze kord
    > jest mocno nadciety.

    Kord sam zesię mocny być niby powinien.

    > O mnie paru gosci powiedzialo ze jestem hardkorem wzgledem zajechania
    > tylnej gumy ( nie ze kasa ino ze nie bylo kiedy zmienic), ale nawet ja
    > ta opone bym wymienil.

    Ale kiedy właściwie należy zmieniać? Kierowany niezdrową ciekawością
    i pragnieniem wiedzy, proponuję malutki quiz.

    Kiedy zmieniasz gumę?

    1 - jak białe się robi włochate
    2 - tylko trochę widać białe
    3 - slicka zmieniam
    4 - są resztki bieżnika ale ostani znacznik zrównał się z bieżnikiem
    w najlepszym miejscu opony
    5 - bieżnik zrównał się z w jakimś jednym miejscu ze znacznikiem
    6 - bieżnik jest niższy niż ileśtam nieważne ile, mierze se
    regularnie i wiem ile mam
    7 - zrobił się kartofel/płaska opona
    8 - bo nie jest już nowa

    a - złapałem gumę i zeszło powietrze,
    b - coś mi siedzi w oponie ale trzyma
    c - wygła się, wyszedł bąbel, itp
    d - przybrudziła się

    No to jak się komu chce to z radością poczytam odpowiedzi,
    fabularne również ;)
    Osobiście to zakładam docelowe zużycie na poziomie 2, ale zwykle
    nie da się dojechać bo a i/lub c pojawiają się gdzieś pomiędzy 5 i 4.

    --
    kakmaratgmaildotcom