  • 1. Data: 2010-10-11 09:20:02
    Temat: Szklo w oponie-pytanie.
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam pytanko. Po wczorajszej jezdzie zobaczylem, ze mam wbite w tylne kolo szklo.
    Wbilo sie w bieznik, ale na tyle gleboko, ze jak probowalem je wydlubac to
    srubokret wchodzil na ok. 5mm, czyli prawie na wylot. Niestety zostalo jeszcze
    troche zmielonego szkla w otworze/szczelinie(ok.2cm rozciecie), bo dalem rade
    wyjac tylko najwiekszy kawalek.
    I tu mam pytanie. Co zrobic, jezdzic dalej i czekac az reszte sie wysypie, czy
    zalecana jest wymiana opony lub latanie jeszcze nie przebitej. Troche szkoda mi
    wyzucic ta opone, bo ma jeszcze sporo bieznika(michaly pilot road).

    Dzieki za pomrady.
    Koczis
    FZ1 Fazer

  • 2. Data: 2010-10-11 09:33:48
    Temat: Re: Szklo w oponie-pytanie.
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Koczis pisze:

    > srubokret wchodzil na ok. 5mm, czyli prawie na wylot.

    Jeśli szkło dziabneło kord na 2 cm długości to ta opona ma prawo walnąć
    na całym rozcięciu jednym szybkim "BUM" (a nie tracić ciśnienie powoli
    jak zazwyczaj od gwoździa) i jedziesz na feldze.

    A ponieważ nikt nie jest prorokiem i nie powie czy masz tylko gumę
    przycięta czy kord też to zmień oponę.

    KJ

  • 3. Data: 2010-10-11 21:04:08
    Od: Tomek Wozniakowski <z...@o...pl>

    Czesc :)

    W dniu 2010-10-11 11:33, KJ Siła Słów pisze:

    > A ponieważ nikt nie jest prorokiem i nie powie czy masz tylko gumę
    > przycięta czy kord też to zmień oponę.

    Swiete slowa - nie wiesz, na ile naruszylo strukture kordu :(

    --
    Pozdrawiam :)
    Tomek

  • 4. Data: 2010-10-11 21:54:16
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

    Tomek napisal:
    > Swiete slowa - nie wiesz, na ile naruszylo strukture kordu :(

    OK, a jesli bym podjechal do wulkanizatora i tam bym zdemontowal opone i od
    srodka nie byloby sladu, to mozna dalej jezdzic, czy nadal nie i tylko wymiana?

    Koczis
    FZ1 Fazer

  • 5. Data: 2010-10-12 07:30:36
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Koczis" <x...@p...onet.pl> napisał

    > OK, a jesli bym podjechal do wulkanizatora i tam bym zdemontowal opone i od
    > srodka nie byloby sladu, to mozna dalej jezdzic, czy nadal nie i tylko
    > wymiana?

    Od środka nic nie bedzie widac. Ja bym bal sie jezdzic na takiej oponie.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 6. Data: 2010-10-12 08:03:30
    Od: "huck" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Koczis" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > OK, a jesli bym podjechal do wulkanizatora i tam bym zdemontowal opone i
    > od
    > srodka nie byloby sladu, to mozna dalej jezdzic, czy nadal nie i tylko
    > wymiana?
    jak by od srodka była śład to byś do wulkanizatora co najwyzej zawiółz to
    opone a nie podjechał :-)
    huck

  • 7. Data: 2010-10-12 08:34:53
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]
    > wyzucic ta opone, bo ma jeszcze sporo bieznika(michaly pilot road).

    Prawdopobieństwo, że coś złego stanie się z tą oponą jest wg mnie
    znacznie większe niż prawdopodobieństwo wygranej w totka. Ludzie
    grają w totka i wygrywają.

    Pozdrawiam,
    zarafiq

  • 8. Data: 2010-10-12 09:20:04
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

    No to teraz zostaje pytanie, co kupic(caly zestaw), czy Michaly Pilot Road2, czy
    Dunlop Roadsmart oraz kiedy je kupic, teraz, czy na wiosne?

    Koczis
    FZ1 Fazer

  • 9. Data: 2010-10-12 22:48:09
    Od: Tomek Wozniakowski <z...@o...pl>

    Czesc :)

    W dniu 2010-10-12 11:20, Koczis pisze:
    > No to teraz zostaje pytanie, co kupic(caly zestaw), czy Michaly Pilot Road2, czy
    > Dunlop Roadsmart oraz kiedy je kupic, teraz, czy na wiosne?

    Jesli nie masz parcia na jazde teraz, to odpusc i poczekaj na wiosne.
    Jesli boisz sie, ze podrozeje - kup i odloz na przechowanie do wiosny.
    Teraz nie wymieniaj na nowki, jesli nie musisz - stary zgred nauczylem
    sie tego rok temu niestety. Nowe, jeszcze sliskie, opony + mocne moto +
    zimny asfalt z niespodziankami, to nie jest dobre zestawienie, nawet dla
    wprawnego kierownika.

    Jesli masz cholerne parcie na jazde, to kup potorowki od KJ'a na
    dojezdzenie do konca sezonu i wymien po zimie na nowki.

    Czy PR, czy RoadSmart, to juz Twoj wybor - te gumy sa z tego, co wiem,
    rownorzedne. Ja latam na Dunlopach i chwale sobie :)

  • 10. Data: 2010-10-13 14:03:53
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

    Tomek napisal:
    > Czy PR, czy RoadSmart, to juz Twoj wybor - te gumy sa z tego, co wiem,
    > rownorzedne. Ja latam na Dunlopach i chwale sobie :)

    Dzieki za porade. Do wyboru doszly jeszcze Dunlopy D221. Dzis podjechalem do
    Yamahy i wlasnie na takich sa nowe FZ1 w salonie.
    Co o nich sadzicie?

    Koczis
    FZ1 Fazer