  • Data: 2009-03-10 19:49:09
    Temat: Re: Szkło do focenia pociechy.
    Od: "Lol" <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Na twoim miejscu zaczekałbym na reakcję Canona na Nikkora 35/1.8G DX tzn.
    > EF-S
    > 30/2.0, hipotetyczne szkło jak na razie istniejące w plotkarskich
    > portalach.

    To jest jakiś pomysł - z tym, że to szkło, jeśli się pojawi, na początku
    zbyt tanie nie będzie (inna sprawa iż nie wiadomo, czy będzie dobre). Na
    rynku jest natomiast znany od lat obiektyw 35/2. Ze względu na owczy pęd do
    pięćdziesiątek (trochę niezrozumiały w wypadku cropa) oraz przeciętną ocenę
    na optyczne.pl, 35mm niekiedy można kupić w atrakcyjnej cenie (oczywiście
    używany). To jest bardzo fajny obiektyw do aparatu z matrycą APS-C do
    robienia zdjęć sylwetki oraz portretów w domu - ze względu na "przyjazną"
    ogniskową oraz na fakt, że jest szczególnie ostry w okolicach środka. Mam go
    i używam właśnie do fotografowania ruchliwych dzieci. Mój egzemplarz jest
    wystarczająco dobry przy pełnym otworze przysłony (jego główna wada - utrata
    kontrastu w czasie zdjęć pod słońce - w domu nie ma znaczenia). Ze względu
    na sprzeczne opinie o ostrości przy f/2, trzeba niestety sprawdzić konkretny
    egzemplarz przed zakupem.

    > Podsumowując: korci cię? Kup sobie ef-s 60/macro. Przyda się na pewno.

    To jest _super_ obiektyw, ale do domu słabo się nadaje. We wnętrzach
    ogniskowa jest zbyt długa, a światło zbyt słabe. Uwielbiam go natomiast
    używać do fotografowania dzieci w plenerze. Na dodatek pozwala robić zdjęcia
    z bliska ;)

    ---
    Jeszcze odnośnie body - 400D to dobry aparat. Jednak fotografowanie dzieci
    (zwłaszcza, gdy staną się już "samobieżne", staje się odmianą fotografii
    sportowej ;). Szybkość autofokusa i możliwość użycia krótkich czasów (dobre
    wysokie ISO) stają się bardzo ważne. W tym względzie współczesne
    "dwucyfrowe" body Canona są zauważalnie lepsze. Zawracam na to uwagę, bo
    pewnie za jakiś rok właśnie z tego powodu możesz zechcieć wymienić korpus...

    --
    Lol