  • 71. Data: 2018-08-30 21:54:54
    Temat: Re: Szeryfowie
    Od: z...@g...com

    W dniu czwartek, 30 sierpnia 2018 21:42:21 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    > Rozumiem, że jak jedziesz autostradą/ekspresówką i masz znak na poboczu,
    > że za kilometr dwa pasy zwężają się do jednego, dla uproszczenia lewy
    > "zanika", to Ty zamiast wyprzedzać "maruderów" z prawego pasa ilu się
    > da, to sam ustawiasz się na nim i ciągniesz co końca?

    Zależy od sytuacji. Jeśli nie ma korka, to wyprzedzam. Jeśli jest korek, to zjeżdżam
    na prawo żeby się w nim ustawić. Jeśli oba pasy są zajęte to nie ma znaczenia gdzie
    stanę. Jeśli tylko prawy pas jest zajęty, to ustawiam się za ostatnim pojazdem
    stającym na prawym pasie, bo wiem że jeśli pojadę lewym, to będę musiał się wbijać
    pomiędzy auta stojące na prawym pasie. To jest coś w rodzaju proszenia o łaskę i
    jałmużnę. Honor mi na to nie pozwala.

  • 72. Data: 2018-08-30 21:54:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-08-29 o 14:27, J.F. pisze:

    > Bo tam nie ma potrzeby. Nie ma jednego wolnego pasa. Oba sa zajete.

    Jak to nie ma, przy zjeździe do każdego większego miasta tworzą się
    zatory, szczególnie w godzinach szczytu. I prawy pas potrafi "stać" już
    kilka kilometrów przed zjazdem, stoją na nim ci co chcą zjechać na
    zjeździe, ale i ciężarówki(co druga na polskich rejestracjach) które nie
    zamierzają zjeżdżać ale mają zakaz wyprzedzania. Lewe pasy cały czas
    wolniej lub szybciej ale się przemieszczają.

    > Natomiast ... tam kierowcy juz wychowani, ze ci z prawego pasa zjezdzaja
    > w prawo, z lewego w lewo, a na srodku tworzy sie "korytarz ratunkowy".

    Korytarz ratunkowy tworzy się dopiero jak wszystkie pasy stoją i w
    zasięgu wzroku nie widać co jest powodem stania, dopóki samochody się
    wloką nie ma korytarza i każdy jedzie pasem, który mu aktualnie pasuje.

  • 73. Data: 2018-08-30 22:01:39
    Od: "Grzesiek" <g...@d...pl>

    Użytkownik <z...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    auta stojące
    na prawym pasie. To jest coś w rodzaju proszenia o łaskę i jałmużnę.

    Ja zawsze wpuszczam i inni mnie też wpuszczają,
    czyli działa zamek.
    Ale ja jeżdże niedaleko granicy z Niemcami, więc może dlatego
    zamek działa.

  • 74. Data: 2018-08-30 22:04:32
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-08-30 o 21:54, z...@g...com pisze:

    > Zależy od sytuacji. Jeśli nie ma korka, to wyprzedzam.

    Nie ma korka, ale wiesz że na zwężeniu będzie ograniczenie do 60km/h.
    Zjeżdżasz na prawy pas i zwalniasz do 60, bo za kilometra tak trzeba
    będzie jechać?

> [...]
    > pasie, bo wiem że jeśli pojadę lewym, to będę musiał się wbijać
    > pomiędzy auta stojące na prawym pasie. To jest coś w rodzaju

    To jest właśnie jazda na zamek, a nie żadna jałmużna, jedziesz do końca
    i jeden samochód z prawego pasa wpuszcza przed siebie jednego(nie
    więcej) z lewego pasa.

    > Honor mi na to nie pozwala.

    A przepisy już się nie liczą?

  • 75. Data: 2018-08-30 22:04:35
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 30 sierpnia 2018 14:05:15 UTC-5 użytkownik Cavallino napisał:
> [...]
    pl...

    > Tak.
    > EOD

    Jeszcze noga tupnij :)

  • 76. Data: 2018-08-30 22:34:11
    Od: z...@g...com

    Suwak działa jedynie gdy oba pasy są w ruchu i są przerwy pomiędzy autami. Pojawia
    się zwężenie i jeden pas ma możliwość zmieścić się na drugim. To jest ten suwak na
    który buractwo się powołuje. Jednak następuje zagęszczenie aut na jednym pasie co
    doprowadza do zwolnienia jazdy i braku możliwości wchłonięcia następnych pojazdów. W
    takiej sytuacji każdy rycerz ortalionu który wyprzedza taką kolumnę pojazdów i
    usiłuje się w nią wbić przy końcu swojego pasa wymusza zatrzymanie całej kolumny
    która teraz nie ma już miejsca dla buraka. Nie ma mowy o wjeżdżaniu na suwak gdy on
    jest dawno zapięty. Dlatego usprawiedliwianie swojego cwaniactwa zasadą suwaka mogę
    tłumaczyć litościwie brakiem zrozumienia tym jak on działa.

  • 77. Data: 2018-08-31 01:38:04
    Temat: Re: Szeryfowie. Suwak.
    Od: "Grzesiek" <g...@d...pl>

    Użytkownik <z...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Suwak działa jedynie gdy oba pasy są w ruchu i są przerwy pomiędzy autami.

    Nie tylko.
    Suwak jest także, gdy samochody nie mogą wjechać z podporządkowanej na
    główną, bo na głównej jest korek.
    Jeden samochód na głownej wpuszcza jeden samochód z podporządkowanej.

  • 78. Data: 2018-08-31 07:24:13
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-08-2018 o 21:49, J.F. pisze:

    > Jesli cie dobrze rozumiem, to w Poznaniu zamek nadal nie dziala,

    To źle rozumiesz.
    Zamek działa, tyle że lewy pas przeważnie jest nieco krótszy.
    Nie pusty, ale krótszy.

    > Choc jak ostatnio przez Poznan jechalem, to byl korek na wszystkich
    > pasach

    No widzisz - czyli nikt bez sensu lewego nie zostawił pustego?;-)

  • 79. Data: 2018-08-31 07:24:58
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-08-2018 o 21:36, z...@g...com pisze:

    > Uwielbiam gości, którzy nasrają ci na wycieraczkę

    Meteor PLONK

  • 80. Data: 2018-08-31 08:22:30
    Od: z...@g...com

    W przypadku skrzyżowania z drogą podporządkowaną to suwak też działa tylko wtedy gdy
    odbywa się ruch przynajmniej na drodze głównej, bo gdy pas główny się korkuje to
    powinna zacząć działać zasada że nie wjeżdża się na skrzyżowanie jeśli nie można z
    niego zjechać. Jeśli natomiast jest pas dla włączających się do ruchu to on działa
    dopóki jest ruch. Jak wszyscy stoją sobie na zderzakach to pojemność pasa ruchu jest
    już całkowicie wykorzystana i żadne zasady tu nie pomogą.