  • 61. Data: 2018-09-12 15:35:52
    Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 12 września 2018 00:13:36 UTC-5 użytkownik Mirek Ptak napisał:

    > Żarty jakieś ;)

    Fiesta 2006.
    do dzis po 100kkm zrobione tylko lozysko oporowe i akumulator.
    Ja tam jestem zadowolony.

    W malaczu trzeba bylo jednak wiecej grzebac, choc on nowy nie byl...

  • 62. Data: 2018-09-12 15:37:33
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 11 września 2018 15:28:24 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Maluch nówka nieśmigany prosto z fabryki kosztował 100 milionów. Pod
    > zakup Focusa ten portfel chyba jednak musi być z 5x grubszy :)

    Tyle ze malacza nie kupie. A foka kosztowala mnie 18kpln (4 letnia z przebiegiem
    200kkm).
    Az tak duzo wiecej od tego malucha nowego nie kosztowal.

    No i napisalem ze z pewnej perspektywy, nie w ogolnosci.

  • 63. Data: 2018-09-12 15:48:25
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 14:36 <p...@g...com> pisze:

    > --Mieszkasz w Egipcie? W Dubaju?
    >
    > u mnie klima tez chodzi non stop , jazda na zimny lokiec wyszla z mody
    > jakies 10 late temu :-)

    Też mam klimę cały czas na "auto" - ale S/S działa dłużej lub krócej z
    zależności od temp. zewnętrznej i zadanej w kabinie. W lecie odpalał mi
    auto już po jakiś 40-60s, ostatnimi dniami (gdy było 20-23 st. na
    zewnątrz) nie uruchamiał silnika przez całą zmianę świateł. Klima cały
    czas ustawiona na 20st.

    TG

  • 64. Data: 2018-09-12 15:49:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Sep 2018 19:07:25 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Samochody nie są projektowane przez idiotów tylko
    > przez inżynierów.

    Chyba sobie kpiny robisz.

    --
    Marek

  • 65. Data: 2018-09-12 15:50:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 14:49 <p...@g...com> pisze:

    > --Spalanie na biegu jałowym mniejsze na godzine to i oszczędności
    > z wyłączenia biegu jałowego będą mniejsze.
    >
    > nie boj sie napisac: 0,1 litra ON na 100 km i to w niemieckim
    > czasopismie, realnie zero albo nawet spalanie bedzie wieksze :-)

    U mnie (ciężki suw, 185KM) spalanie z aktywnym S/S jest mniejsze i jakieś
    0,2l/100km

    TG

  • 66. Data: 2018-09-12 17:33:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 12 Sep 2018 15:49:25 +0200, w
    <a...@n...neostrada.pl>, Marek <f...@f...com>
    napisał(-a):

    > Chyba sobie kpiny robisz.

    Nie, on w to wierzy.
    To dziecko korporacji.

  • 67. Data: 2018-09-12 17:50:18
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 11 Sep 2018 19:19:54 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >Bo silnik się wyłącza gdy *nie jest potrzebny*.
    >A jeśli napędza klimę to jest potrzebny.

    To po kiego walca się wyłącza, żeby po 20 sekundach się załączyć? A
    jak ustwisz klimę na low to wcale się nie wyłącza.

    >W listopadzie będzie się wyłączał, zapewniam Cię.

    Jesteś pewien? A ogrzewanie? To nie jest tak proste jak Ci się wydaje.

    Pewnym rozwiązaniem są sprężarki napędzane elektrycznie, jak w
    hybrydzie. Tylko prądu może szybko zabraknąć na wszystko. Całe
    szczęście że system SS da się deaktywować. Jeszcze się da.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 68. Data: 2018-09-12 19:41:15
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-12 o 02:21, Pszemol pisze:
    > "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
    >
    > E tam na sucho... jakich Ty olejów używasz???

    "sucho" taki tłusty nalot bez ciśnienia to już nie film olejowy :)

    > Strachy na lachy...
    > Wygooglaj sobie ile trzeba silnik kręcić bez oleju (ze zdjętą miską
    > olejową) aby się wreszcie zatarł... Cierpliwości nie starcza...

    Pomnóż to przez 2h codziennych dojazdów do i z pracy średnio start stop
    co 5min, przez średnio 300dni w roku i przez 5lat ;) Tak wiem właściciel
    nowego sammochodu pozbędzie się go po 3 latach leasingu ale gdzie ta
    pierdolona ekologia która sprowadza całą sprawę do produkowania
    kolejnego pojazdu co 5 lat?

    Lewis

  • 69. Data: 2018-09-12 20:44:14
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > U mnie (ciężki suw, 185KM) spalanie z aktywnym S/S jest mniejsze i
    > jakieś 0,2l/100km

    Sąsiad ma Dacie Sandero i też przy mnie nazwał ją "ciężkim suwem" :-P

    0,2l/100km? To już trzeba było LPG założyć, to co najmniej 20x razy tyle
    by oszczędził.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 70. Data: 2018-09-12 20:51:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.09.2018 o 12:15, sirapacz pisze:
    > nie wiem jak u ciebie, ale u mnie klima pracuje bez przerwy od
    > pierwszych wiosennych podrygów >15 stopni aż do późnych jesiennych. Tak
    > jakby 3/4 roku

    Nie znam się, ale wypowiem się?

    1. To że masz "auto" w climatronicu nie znaczy że sprężarka chodzi non-stop.
    2. W autach z S/S, między wentylatorem a filtrem kabinowym zakładane są
    żelowe "patyczki" (wygląda jak paczka parówek), które magazynują ciepło
    albo zimno od przepływającego powietrza, a potem je oddają przez
    następne kilkadziesiąt sekund.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz