  • 51. Data: 2018-09-12 13:59:54
    Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > pakujesz 4? :D

    hihihihi
    Dokładnie odwrotnie, ciągle jezdze z ładunkiem do 200kg max.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 52. Data: 2018-09-12 14:04:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JDX" <j...@o...pl> wrote in message
    > On 2018-09-12 02:12, Pszemol wrote:
    > [...]

    > Żeby
    > tylko 8... Z drugiej strony, hej, do emerytury jeszcze trochę mi brakuje.
    > Gdy ten cza nadejdzie, to może wtedy będę rozpędzał się przez 10 sekund
    > do prędkości 35 km/h w terenie zabudowanym, czyli maksymalnej prędkości
    > przewidzianej dla emerytów w moim pueblo. :-)

    No ale jeśli jeździsz dynamicznie to lepiej ten cały stop/start wyłączyć,
    bo to jest zaoszczędzona kropla w morzu paliwa spalonego.
    Nawet oszczędnym autem można jeździć nieoszczędnie i przekreślić
    jakiekolwiek zyski z systemów ekonomicznej jazdy.
    To jak się zachowuje kierowca za kółkiem i jak manipuluje pedałami
    gazu i hamulca ma główne znaczenie przy ilości spalania, większe
    niż pojemność skokowa silnika czy też ilość cylindrów lub turbo.
    Ja mam 2004 Passata z benzynowym V6 2,8l, 190KM i jestem z baku
    paliwa dostać tak różne przebiegi w zależnośći od stylu jazdy że
    głowa boli - od 360 mil przy oszczędnej jeździe do 190 i mniej gdy
    się nieco gazem pobawię.

  • 53. Data: 2018-09-12 14:06:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ps.com...
    > i naga prawda :-)
    >
    > Der geringere Spritverbrauch bleibt weiter das große Plus der
    > Start-Stopp-Automatik. "Mit einem Passat 2.0 TDI haben wir getestet, wie
    > viel Sprit sich mit der Technik sparen lässt", so Jan Horn. "Dabei kamen
    > wir auf 0,1 Liter pro 100 Kilometer.
    >
    > ha ha ha cale 0.1 litra ? naprawde ? jestem w szoku :---)

    Kiepsko.
    A jakie ma spalanie ten diesel w mieście przy ekonomicznej jeździe?

  • 54. Data: 2018-09-12 14:10:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ps.com...
    > --Masz rację. Warunki testowe nie brały pod uwagę Twojej ołowianej prawej
    > stopy.
    >
    > to dziwne bo raczej mieszcze sie w czolowce stawki:
    >
    > https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswa
    gen/456-Passat.html?fueltype=1&fuelsort=1&constyear_
    s=2012&constyear_e=2013&power_s=140&power_e=140&gear
    ing=4&powerunit=2

    > 6,5 litra to spalanie Hansow z wlaczonym systemem a ja zazwyczaj mieszcze
    > sie w 6-ciu litrach
    >
    > --W praktyce też działa, jak się wie jak ekonomicznie jeździć autem.
    > Jeśli spalasz 2x więcej niż powinieneś bo masz ołowianego buta to
    > te 4-8% nie zauważysz nawet.
    >
    > caly czas podajesz dane dla silnika benzynowego, dla tdi ta roznica nie
    > jest mierzalna

    Spalanie na biegu jałowym mniejsze na godzine to i oszczędności
    z wyłączenia biegu jałowego będą mniejsze.
    I świat na dieslach się nie kończy Przemku - ja ma w domu dwa benzynowe
    V6: 2004 Passat 2,8L i 2007 Acura TL-S 3,5L. Oba niestety nieprzystosowane
    do start/stop ale różnica spalania w obu autach przy jeździe dynamicznej
    i oszczędnej sięga wskaźnika 2X.

  • 55. Data: 2018-09-12 14:11:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sirapacz" <n...@s...pl> wrote in message

    > nie wiem jak u ciebie, ale u mnie klima pracuje bez przerwy od pierwszych
    > wiosennych podrygów >15 stopni aż do późnych jesiennych.
    > Tak jakby 3/4 roku

    Mieszkasz w Egipcie? W Dubaju?

  • 56. Data: 2018-09-12 14:17:57
    Od: p...@g...com

    --Pytanie tylko czy reszta samochodu na tym bardziej zyskuje czy cierpi.

    ewidentnie zyskuje :-)

    --No i po 100kkm mamy oszczednosci na jakis 500zl, wiec na naprawe
    rozrusznika u polskiego mechanika starczy :-)

    nie masz zadnych oszczednosci, to jest najmniejsza wartosc jaka mogli podac aby nie
    popasc w absurd :-)

  • 57. Data: 2018-09-12 14:33:21
    Od: p...@g...com

    --Kiepsko.

    oj tam, lemingi wciagnely cel zostal osiagniety :-)

    --A jakie ma spalanie ten diesel w mieście przy ekonomicznej jeździe?

    najlepszy 9 srednie
    https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/617126.
    html
    najgorszy 5,5 srednie
    https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/738177.
    html

  • 58. Data: 2018-09-12 14:36:42
    Od: p...@g...com

    --Mieszkasz w Egipcie? W Dubaju?

    u mnie klima tez chodzi non stop , jazda na zimny lokiec wyszla z mody jakies 10 late
    temu :-)

  • 59. Data: 2018-09-12 14:49:12
    Od: p...@g...com

    --Spalanie na biegu jałowym mniejsze na godzine to i oszczędności
    z wyłączenia biegu jałowego będą mniejsze.

    nie boj sie napisac: 0,1 litra ON na 100 km i to w niemieckim czasopismie, realnie
    zero albo nawet spalanie bedzie wieksze :-)

  • 60. Data: 2018-09-12 15:35:19

    Wed, 12 Sep 2018 06:56:27 -0500, w <pnautb$qdr$1@dont-email.me>, "Pszemol"
    <P...@P...com> napisał(-a):

    > <r...@k...pl> wrote in message

    > No Radku, wybacz, ale chyba nie sądzisz że jakikolwiek
    > sukces produktu przez długie lata u klienta mógłby
    > być możliwy gdyby amatorzy je projektowali bez pasji?
    > Tak myślą ludzie którzy sami wykształcenia nie mają
    > i mają wstręt do szkoły.

    Księgowi.