  • 51. Data: 2010-10-06 09:58:33
    Temat: Re: [OT] System kontroli wersji.
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Stachu 'Dozzie' K. wrote:
    > [mowa o Perlu]
    >
    > Czyjego? Kretynów nieumiejących pisać programów? Żadna wada, to samo
    > jest w dowolnym innym języku.

    > ORLY? Których części wyniku ich pracy?

    ROTFL!

    Język którego zachowanie jest niezdefiniowane *z zasady* (np.
    interpolacja stringów), gdzie różne elementy parsera "głosują" nad wynikiem.

    Wszelkie obrzydliwości w rodzaju:

    %{$zmienna}, $$zmienna, \%zmienna, itd...
    $cośtam->{owośtam} vs $cośtam{owośtam} vs $cośtam[owośtam] vs
    $cośtam->[owośtam]...
    naście sposobów "quotowania"...
    @cośtam znaczy co innego zależnie od sytuacji...
    itd...

    słowem executable line noise.

    > Dziwne. Znam ludzi mających cokolwiek krytyczne nastawienie do używanego
    > języka, ale nigdy nie słyszałem od nich zarzutu nadużywania alkoholu
    > przez komitet.

    Bo po moejemu to ne był alkohol, tylko coś "twardszego" ;)

    > Od PHP proszę się tu odpierwiastkować. W tej części mówimy o Perlu.

    Sposób powstania obu języków podobny (chaotyczna zbieranina pomysłów i
    rozwiązań, często wzajemnie sprzecznych)

    pzdr
    \SK

  • 52. Data: 2010-10-06 10:22:31
    Temat: Re: System kontroli wersji.
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Bodek wrote:
    > Ojej.

    > Tobie się wydaje, że ja tu sobie tak konfabuluję bez jego znajomości?

    To co wypisujesz wskazuje przynajmniej na brak oprzeczytania instrukcji
    obsługi. Śrubokrętem też można wbijać gwoździe...

    > Jakoś fakty temu przeczą.

    > A ktoś poza tobą tego serwera używa? Bo u mnie sporo ludzi. I już tak
    > pięknie nie jest.

    > Abstrahując od problemu, tak, 450ms to długi okres czasu. Zrób sobie
    > 100 commitów i już czekasz 45 sekund dłużej.

    ROTFL!

    450ms w pracy interaktywnej to okres czasu bez znacznia. Chłopcy z IBM
    to w latach 70-tych stwierdzili.

    > Wspaniała opowieść, ale następnym razem jednak na temat proszę coś
    > napisać.

    > W SVN-ie? Nie, nie upadłem na głowę.

    > Syntax error.

    > ROTFL.

    Ale z tego co tu wypisujesz to właśnie na to wychodzi.

    > Ja pierdzielę. Rzeczywiście, super wygoda. Robić sobie 10 branchów (w
    > SVN-ie), żeby zacommitować 10 onelinerów. Opad rąk, gaci, i w ogóle
    > wszystkiego.

    Owszem tak.

    Bo inaczej to się sprowadza do commitowania kawałków o których nawet nie
    wiadomo czy się skompilują. Czyli regularny burdel, ordynarnie mówiać.

    > I co, revert usunie mi commita z repozytorium? To o czym my tu
    > rozmawiamy.

    Wiesz po co są systemy kontroli wersji???

    > Siądziesz kiedyś do nieswojego kodu, który _musisz_ naprawić na
    > wczoraj, a tu kij wie co się dzieje, bo poprzedni programista naczytał
    > się o wzorcach projektowych, ale nie do końca zrozumiał i kod jest nie
    > do ogarnięcia, to zobaczysz jak się robi. Działa to działa, może nic
    > się nie rozpieprzy, a nawet jeżeli to w QA wyłapią. Sorry. Na
    > zapewnienie 100% poprawności nie dostaniesz po prostu zgody (=czasu
    > (=pieniędzy)) i już.

    Współczuję miejsca pracy.

    Co i tak nie zmienia faktu, że w takiej sytuacji tym bardziej zmiany
    *muszą* iść na serwer. Bo g... innych obchodzi że się czegoś wstydzisz,
    ale przynajmniej następy poprawiający będzie widział co ruszałeś i gdzie
    i może jemu prędzej się uda poprawić porządnie.

    > Ja sobie robię fiu-bzdziu na masterze, a jak coś spieprzę to mogę
    > poprawić. Dopiero jak wiem, że jest OK, to upubliczniam zmiany. W SVN-
    > ie tak nie masz.

    > ROTFL. Ale ty wiesz, że ja to wszystko mam wersjonowane, tylko mogę
    > sobie edytować (_wersjonowanie_), jak mi się podoba?

    Czyli właśnie nie wiesz po co są systemy kontroli wersji...

    > Ha ha, dobry dowcip. Może w SVN-ie.

    > Oczywiście.

    Tylko instrukcji nie przeczytałeś.

    > Tak, w odróżnieniu od ciebie, co widać wyżej. I niżej.

    Oj widać, widać... nie to co sobie wyobrażasz, niestety...

    > No dawaj, chętnie posłucham jaki super jest SVN. Też mówię serio.

    > Też sobie mogę trzymać na branchu różne rzeczy, tylko nie wiem po co
    > miałbym to pokazywać innym osobom.

    Masz jakieś kompleksy?

    Poza tym, w normalnym projekcie kompercyjnym, guzik kogo obchodzą twoje
    kompleksy. Jeśli można zobaczyć co i jak zmieniałeś to i można poprawić.
    A jak prąd wyłączą / dysk padnie albo się rozchorujesz to można kogoś
    innego posadzić i będzie mógł robić od miejsca gdzie skończyłeś a nie od
    0. Albo sam będziesz mógł robić na innej maszynie.

    > Ha ha. Ha. Nie, to nie jest śmieszne już. Ty na serio chcesz robić
    > bisecta między rewizją 100 a 110 zaczynając od rewizji 105, nie
    > zważając na to, że rewizje 100 i 110 są na trunku, a rewizja 105 jest
    > na branchu dupa, który odchodzi od rewizji 50 i nie jest zmerge'owany
    > do trunka?

    > ROTFL.

    > Sorry, ale w SVN nic do tego nie ma _gotowego_. Musisz sobie wyguglać,
    > albo napisać sam.

    > Jw.

    > ROTFL. U ŹRÓDŁA! POPRAWIENIE COMMITU Z BŁĘDEM! ROZUMIESZ?

    NIE ROZUMIESZ DO CZEGO SA SYSTEMY KONTROLI WERSJI.

    Po prostu zrobisz kolejny commit poprawiający błąd. A twoje kompleksy
    dot. produkowanego kodu to twój prywatny problem a nie zespołu.

    > NIE W COMMICIE PÓŹNIEJSZYM!

    ROTFL!

    > ROTFL.

    Z tego co wypisujesz to niestety wychodzi to co powyżej...

    pzdr
    \SK

  • 53. Data: 2010-10-06 10:41:23
    Od: Bodek <i...@g...com>

    On 6 Paź, 07:33, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > mizerne. Ale serwera na którym *pracuje* wygląda na kilkadziesiąt osób i
    > kilkadziesiąt MB kodu. Działa. Zaskakująco sprawnie.
    No no, kilkadziesiąt MB, fiu fiu. Będziesz miał rozmiar repo liczony w
    GB to porozmawiamy o wydajności.

    > Po co?
    Po jajco. Bo w możliwość zmiany twoich poglądów jakoś nie wierzę.

    > Przeciez 100 commitów na godzinę jest *bzdurą*.
    Tak tak, oczywiście. Brnij dalej.

    > Nie potrzebujesz wobec tego branchy. Bo twój branch z kilkunastoma
    > poprawkami jest tylko zbytkiem bitów. Po prostu edytuj pliki wprost na
    > trunku.
    Znowu się pogubiłeś? "Sorry, ale tak to się robi. Jesli masz inną
    metodyke pracy to gratuluje."

    > Raczej potwarzam zasłyszane:
    Widzę, że powtarzasz co usłyszysz. Szkoda tylko, że nie rozumiesz.

    > Ba, a jakie prawdziwe.
    Nie przeczę. Niemniej, czekanie 1 sekundę na coś, co w gicie jest
    natychmiastowe jest śmieszne.

    > Czyli wymazać historię.
    No i? Mimo, że dla ciebie oznacza to koniec świata, ludzie z tego
    korzystają.

    > Sorry, SVN na tym nie polega.
    Niesamowite! Fajnie że mi o tym powiedziałeś, bo wcześniej nie
    wiedziałem.

    > W rewizji 12345 była regresja. Nie wiemy jednak dlaczego bo jakiś
    > miszczu usunął historię a po tygodniu okazało się że ta regresja to
    > progresja.
    Historii opublikowanych zmian raczej się nie zmienia. W każdym razie,
    nawet jakby, to u nikogo poprzednia historia repozytorium nagle nie
    zniknie.

    > To jest historia.
    "Ci, którzy nie pamiętają przeszłości, skazani są na jej powtarzanie."

    > Myslę że w repo.
    W repozytorium są, sam pisałeś coś o świętości commitów.

    > No własnie pytam co mają wzorce do robienia branchy, przeciez to twój
    > przykład.
    Bardzo mi przykro, że nie rozumiesz słowa pisanego.

    > To ze rozumiesz coś inaczej nie oznacza że inni mają rozdwojenie jaźni.
    > Moze nalezy czytać między wierszami, coś się domyślić.
    Może należy nauczyć się pisać tak, żeby było wiadomo o co chodzi.

    > Teraz wyjaśnij mi *po* co mam je mergować osobno na trunk
    Jakie merge'owanie? Ja pytałem o robienie commitów.

    > Jaki jest cel który uzyskam komitując te pierdoły pojedynczo?
    Czystość historii kodu? A nie, przepraszam, dla ciebie repozytorium to
    wór do którego wrzucasz wszystko jak leci, w końcu liczy się tylko
    czubek brancha.

    > Gówno prawda. Branch to publiczna piaskownica. Mozesz tam wkladać co
    > chcesz i potem to zlewać, psuć kod, generować dowolne błędy i regresje.
    > jest rzecza niezrozumiałą po co miałby ktoś to śledzić poza paranoją.
    Śmieszny jesteś, wiesz?

    http://sjp.pwn.pl/szukaj/upublicznienie

    > Z branchy? Te kilkadziesiąt na godzinę? Sorry, ale nie.
    To dużo tłumaczy.

    > Czepiasz się słów
    Jakbym się czepiał słów, to bym cię odesłał z powrotem do szkoły.
    Ilość błędów które robisz jest niesamowita.

    > gubiąc przesłanie.
    To nie ja podałem przykład z pornosami na repo, więc nie odkręcaj
    teraz kota ogonem.

    > Klient nie ma dostepu do branchu.
    To bardzo ciekawe, biorąc pod uwagę, że klient może wymagać
    znajdowania się repozytorium na jego serwerze.

    > Kilenta nie obchodzi jak została przygotowany commit.
    Może twoich nie obchodzi.

    > Że kazda zmiana jest w historii. Sugerujesz że git moze manipulowac
    > histrią.
    Nie kłam. Jawnie go za to chwalę.

    > To źle bo to nie jest potrzebne.
    Bredzisz.

    > *Nie* chcesz oglądać zmian na branchach.
    U mnie nikt nie wrzuca pornoli na repozytorium.

    > Interesują Cie zmiany na
    > trunku. Tam je oglądasz
    Mam się patrzeć na jakieś code bomby zmieniające tysiące linii kodu i
    dotykające prawie każdego pliku w projekcie, zamiast na malutkie
    commity zmieniające jedną, konkretną rzecz? Dobrze się czujesz?

    > Robisz switch to revision 189 i sprawdzasz regresje. Nie ma? To robisz
    > switch do 150 i sprawdzasz. Nie ma? To na 123. Listę rewizji na trunku
    > svn z przyjemnością wyrzuci jesli go poprosisz.
    Zdajesz sobie sprawę z tego, jak wygląda repozytorium po merge'u w
    systemach kontroli wersji które nie były projektowane przez bandę
    szympansów?

    > Informajca z ktorego brancha to pochodzi w SVN jest (od niedawna o ile
    > pamiętam) ale jest *zbedna* żeby wykonać ta operację.
    Bzdura.

    > Szambo tak naprawdę nie istnieje. Nie wpływa na cokolwiek. Jest
    > przezroczyste. Jesli masz z tym problem to może to jest tylko Twoj problem.
    Śmiech na sali.

  • 54. Data: 2010-10-06 10:46:10
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Sebastian Biały wrote:
    [...]
    > Czyli wymazać historię. Sorry, SVN na tym nie polega. Commit jest
    > święty. Właśnie po to sa rewizje.

    > W rewizji 12345 była regresja. Nie wiemy jednak dlaczego bo jakiś
    > miszczu usunął historię a po tygodniu okazało się że ta regresja to
    > progresja.

    > To jest historia. Po wykonaniu reverta repozytorimu jest w taki samym
    > stanie jak przed pierowtym commitem, jedyna róznica to inne numerki. 0
    > burdelu. Albo pokaż palcem gdzie on jest poza dyskomfortem psychicznym.

    > Myslę że w repo.

    [...]
    > Gówno prawda. Branch to publiczna piaskownica. Mozesz tam wkladać co
    > chcesz i potem to zlewać, psuć kod, generować dowolne błędy i regresje.
    > jest rzecza niezrozumiałą po co miałby ktoś to śledzić poza paranoją.

    > Wiec co jest upublicznianiem kodu w/g Ciebie? Commit na brancha? Jeśli
    > masz paranoje na punkcie podglądania cudzego kodu to można zastosować
    > prawa dostępu żby nikt Twoich zmian nie oglądał. Dalej nie rozumiem po co.

    Też nie wiem... Jak ktoś się wstydzi swojego kodu, to chyba nie powinien
    być programistą...

    > Z branchy? Te kilkadziesiąt na godzinę? Sorry, ale nie.

    > Czepiasz się słów gubiąc przesłanie. Klient nie ma dostepu do branchu.
    > Kilenta nie obchodzi jak została przygotowany commit. Ważne że podczas
    > mergowania do trunka jest kompletny, sprawdzony i przetestowany.

    Ba, "u mnie" klienta nie ma dostępu do trunka też. Repozytorium to rzecz
    wewnętrzna. Klient dostaje release, każdy release oparty jest o branch,
    branch najczęściej zdegenerowany, to znaczy zawierający tylko jedną
    wersję -- czasem jak mają być poprawki dla danego release i wtedy jest o
    1-2 wersje więcej (np. wszystko jest już "na produkcji" i zmiany
    minimalizujemy tylko do konkretnej poprawki poważnego problemu.

    > Że kazda zmiana jest w historii. Sugerujesz że git moze manipulowac
    > histrią. To źle bo to nie jest potrzebne.

    Ba, to jest szkodliwe!

    1. Historia jest dla mnie, po to bym po 5 latach, pracując na zupełnie
    innej maszynie (bo poprzednia poszła "z dymem" jak jakoś "się udało"
    zwalić otwartą colę na komputer), mógł prześledzić zmiany i te dobre i
    te złe, by odtworzyć co mi chodziło po głowie.
    2. Historia jest dla innych, gdy ja będę na urlopie / chory / zmienię
    pracę by podobnie jak wyżej mogli zorientować się "co poeta miał na myśli".

    MAm tylko wrażenie, że niektó?zy dyskutancie nie bardzo wyobrażają sobie
    "po 5 latach" bo 5 lat to (dużo) więcej niż czas w jakim programują
    zawodowo.

    [...]
    > Więc to problem czysto psychiczny. Kwestia przełamania się.

    Ba, programista który chce coś ukrywać to problem dla reszty zespołu.
    Odwyk konieczny i to szybko!

    > Nie, to metodyka pracy z SVN.

    Nie tylko z SVN -- to po prostu sensowna metodyka pracy. Ukrywanie zmian
    i poprawianie historii to *szkodliwy debilizm*. Nie ważne czy w git czy
    w svn czy cvs czy w hg.

    [...]
    > Szambo tak naprawdę nie istnieje. Nie wpływa na cokolwiek. Jest
    > przezroczyste. Jesli masz z tym problem to może to jest tylko Twoj problem.

    Jeśli praktykuje "odstawianie takiego badziewia" w zespole to jest to i
    problem zespołu.

    pzdr

    \SK

  • 55. Data: 2010-10-06 10:55:12
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > "Nie wiem czy to ma sens, ale nie będę czytał czy ma sens, bo nie ma
    > sensu". A skąd pomysł że to commity przygotowane *przez niego*?

    I tak łatpię w 100 na godzinę. A jeśli nawet to 45s w ciągu godziny to
    różnica nieistotna.

    > Ano tu: commitujesz przez pomyłkę nieprawidłowo opisując rewizję. Na
    > przykład złym numerem buga. A potem weź szukaj w historii poprawki na to
    > co zrobiłeś.

    Robisz revert i commit z właścimym opisem. Co za problem?

    > Z daleka widać że nie miałeś do czynienia z kodem pisanym dla dużego
    > klienta. Wierzysz że managierzy takiej Nokii czy innego Sony Ericssona
    > mają ciekawsze rzeczy do roboty?

    Owszem mają.

    BTW -- my robimy na swoim repozytorium -- (bardzo) dużego klienta
    obchodzi skończony kod (release) a nie nasze repozytorium...

    > Zapewne wystawienie go w taki sposób, że ktokolwiek inny niż autor (np.
    > kolega z projektu albo przedstawiciel klienta) może ten kod obejrzeć.

    No i dobrze że kolega może ten kod obejrzeć. Może czegoś się nauczy. A
    może znajdzie błąd w podejściu.

    > Żeby managier od klienta nie jojczał że "ten kod się nie nadaje,
    > niedopuszczalne, zrywamy umowę!".

    Gdzie tak debilnie podpisano umowę, że managier patrzy w rozgrzebany kod
    i ma coś do powiedzenia???

    Tu trzeba zacząć on naprawy debilnego układu.

    > Z dokładnością do sytuacji gdy sobie zażyczy takiego dostępu. Co wcale
    > nie jest takie rzadkie.

    Życzyć sobie może i gwiazdki z nieba. W cywilizowanej produkcji to samo
    życzenie jest rzadkie. A spełnienie życzenia jeszcze rzadsze.

    > Czyli dostajesz coś w rodzaju "ja wiem co się zepsuło! samochód się
    > zepsuł!". Przejście przez historię merge'owania pozwala dokładniej
    > wyizolować błąd.

    Ale żeby zrobić bisect sam w sobie jest zbędna. BTW -- a jak
    potrzebujesz, to jest dostępna.

    > Chyba że na wyszukiwanie informacji w historii.

    W jaki sposób?

    > Widać nigdy nie potrzebowałeś przeglądać historii szukając konkretnych
    > informacji.

    ROTFL!

    BArdzo często to robi. I dlatego chcę wszystkie informacje a nie
    podedytowane przez wstydliwego programistę.

    pzdr

    \SK

  • 56. Data: 2010-10-06 11:00:30
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > Przepraszam, czy ja dobrze rozumiem? Masz IDE, które oprócz integracji
    > z systemem kontroli wersji ma własny system kontroli wersji?
    >
    > Zaznaczam że ja się od IDE trzymam z daleka[*] i po prostu chcę wiedzieć
    > czy ja czegoś o tym typie narzędzi nie wiem.
    >
    > [*] Inna sprawa że nie piszę nic co ma więcej niż kilka KLOC-ów,

    Czyli masz mocno nietypową jak na programistę robotę. A więc należy się
    spodziewać i nietypowych wymagań.

    za to
    > często piszę w różnych językach i uczenie się osobnego IDE dla każdego
    > języka to albo by był overkill, albo by mi było niewygodnie w każdym
    > ze środowisk.

    Jest parę IDE wielojęzycznych...

    > Nieprawda. Wcześniej używałem głównie Subversion. Gita zacząłem używać,
    > bo to był jedyny znany mi[*] system kontroli wersji, który miał
    > sensownie rozwiązany interfejs do dwukierunkowej komunikacji
    > z Subversion (potrzebne mi były operacje przy braku dostępu do serwera
    > SVN). A potem przesiadłem się całkiem. Nie dlatego że moda, tylko
    > dlatego że było mi wygodniej.

    Patrz wyżej [typowość wymagań].

    > [*] Potem się okazało że mogłem użyć SVK. Ale na chwilę wyboru nie
    > znałem go.

    > Do momentu gdy trzeba więcej pracować z gałęziami. Póki masz bardzo
    > prosty workflow, to SVN wystarczy.

    > Ę? Znaczy w którym miejscu? Bo podstawowy workflow jest z grubsza taki
    > sam co SVN, tylko więcej opcji masz na wierzchu.

    GIT łatwiej pozwala na zrobienie kompletnego burdelu, pogubienie połowy
    historii itd. W przypadku małego (w tym zdegenerowanego do 1 os) zespółu
    to nie ma problemu, ale w przypadku dużych zespołów owszem -- i w
    jednych lepiej sprawdzi się git (projekty typu linux, mozilla, itd) a w
    inncyh svn ("centralnie sterowane")

    pzdr
    \sK

  • 57. Data: 2010-10-06 11:18:02
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    > błędy i bardzo sobie cenię możliwość skorygowania lokalnej historii
    > repozytorium, tak żeby o moich pomyłkach nikt się nigdy nie

    Tego typu postępowanie to jedna z przyczyn powstawania w większych
    firmach patologii zwanej "ukrytymi fabrykami".

    M.in. z tego powodu SVN jest jednak preferowany w większych firmach.

> [...]
    > jego temat poszerza się o tyle, że tą początkową implementację chciało
    > by się zmienić. Git daje mi taką możliwość, SVN nie.

    Ale można zmienić w kolejnych rewizjach. Jest to transparentne dla
    pozostałych osób zaangażowanych w projekt, za to umożliwia lepsze
    rozliczanie programisty.

    > To ile w repozytoriach które używasz robiłeś _prywatnych_ gałęzi kodu
    > z _eksperymentalnymi_ rzeczami które nie wiesz czy zadziałają i w
    > zasadzie wstyd jest je komuś pokazywać? W SVN-ie taka gałąź będzie
    > widoczna do końca świata. W gicie dopiero wtedy, gdy ją opublikuję w
    > ten czy inny sposób.

    j/w

    Poza tym, SVN w naturalny sposób zapobiega chomikowaniu sobie prywatnych
    gałęzi kodu. Chcesz pracować, to rób to na oficjalnym serwerze.

    Żadnych ukrytych fabryk - jeśli powstaje w firmie jakiś problem, to się
    go powinno naprawiać, a nie obudowywać jakimiś procesami pośrednimi,
    które go tylko zamaskują i pozwolą pracownikom utrzymywać status quo.

    Pozdrawiam

    Patryk

  • 58. Data: 2010-10-06 11:54:17
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Ano tu: commitujesz przez pomyłkę nieprawidłowo opisując rewizję. Na
    > przykład złym numerem buga. A potem weź szukaj w historii poprawki na to
    > co zrobiłeś.

    1. No więc może *przede wszystkim* programista powinien się bardziej
    skupiać na pracy, zamiast wyręczać się narzędziami?

    Zgadza się, to się zdarza - ale jest to też dość mocno skorelowane z
    tym, że jedni programiści mają po prostu większy potencjał i większe
    doświadczenie od innych. I takie rzeczy należy w większych
    firmach/projektach wychwytywać i wykorzystywać, a nie ukrywać. Ukrywanie
    jest bowiem korzystne tylko i wyłącznie dla samego programisty, a nie
    dla tego, kto za tą całą zabawę płaci.

    2. W SVN *da się* zmienić opis rewizji - po prostu jest to zablokowane
    domyślnie i wymaga odblokowania na serwerze repozytorium. Właśnie po to,
    aby móc dostosować politykę blokowania do hierarchii w firmie/projekcie,
    np. tylko kierownik ma prawo to zrobić, dodatkowo w nowym opisie musi
    się znaleźć numer zadania w Tracu, Jirze itp. z uzasadnieniem.

    Pozdrawiam

    Patryk

  • 59. Data: 2010-10-06 16:48:34
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-10-03 13:37, Andrzej W. pisze:
    > Witam,
    >
    > Szukam systemu kontroli wersji, który będę bazował tylko na serwerze www
    > i bazie danych MySQL bez konieczności dostępu do shella.

    Idąc za wskazaniami Kolegów szukałem czegoś rozsądnego pod hasłem
    "WebDAV" no i rozproszonego.
    Niestety po przeanalizowaniu dostępnych VCS wyszło na to, że ich
    wsparcie dla WebDAV, jeśli jest to głównie w skwerze marzeń.
    Najbliżej był Git, ale też sobie nie poradził z moim dyskiem sieciowym.

    Dopiero po zamapowaniu dysku sieciowego za pomocą netdrive jako dysku
    lokalnego dało się tego używać.
    netdrive niestety nie jest darmowa a i sam pomysł mapowania tego jako
    dysku lokalnego też mi się nie podoba.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 60. Data: 2010-10-06 18:17:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-06 12:41, Bodek wrote:
    > No no, kilkadziesiąt MB, fiu fiu. Będziesz miał rozmiar repo liczony w
    > GB to porozmawiamy o wydajności.

    Kilkadziesiąt MB na trunku. Rozmiar repo kilkanascie GB. Porozmawiamy?

    > Tak tak, oczywiście. Brnij dalej.

    <Ziew> Mocny argument. Pass.

    > Znowu się pogubiłeś? "Sorry, ale tak to się robi. Jesli masz inną
    > metodyke pracy to gratuluje."

    Nipotrzebie rozbisz brancha dla 10 poprawek. To się niczym nie różni od
    poprawiania wprosta na trunku. Burdel ten sam, roboty mniej.

    > No i? Mimo, że dla ciebie oznacza to koniec świata, ludzie z tego
    > korzystają.

    Ludzie korzystają głównie z windowsa. Czy mam z tego powodu twierdzić że
    jest najlepszy na świecie?

    > Historii opublikowanych zmian raczej się nie zmienia. W każdym razie,
    > nawet jakby, to u nikogo poprzednia historia repozytorium nagle nie
    > zniknie.

    Przeciez wlasnie to postulowaleś.

    > W repozytorium są, sam pisałeś coś o świętości commitów.

    W repo jest HEAD i tam nie ma. Jesli potrzebujesz coś więcej to jest to
    sytuacja wyjątkowa i *wtedy* masz dostęp. W HEAD już nie ma. To jest cel
    który osiągasz revertem. W zasadzie jedyny potrzebny.

    > Bardzo mi przykro, że nie rozumiesz słowa pisanego.

    Zauważam za dużą ilość osobistych wycieczek.

    > Jakie merge'owanie? Ja pytałem o robienie commitów.

    Spójnośc poprawki. Wkomitowanie pustej metody której nikt nie używa poza
    sporadycznymi przypadkami jest bezcelowe. Rozbijanie commita na 10
    poprawek wymaga potem wiedzy tajemnej zeby za miesiąc poprawki usunąc, o
    ile to w ogóle wykonalne automatycznie.

    > Czystość historii kodu? A nie, przepraszam, dla ciebie repozytorium to
    > wór do którego wrzucasz wszystko jak leci, w końcu liczy się tylko
    > czubek brancha.

    Liczy się tylko czubek trunka. Pozostałe czubki mam w ... a nie, nie dam
    Ci satyfakcji łapania za slowa.

    > Śmieszny jesteś, wiesz?

    Kolejna osobista wycieczka. Przestalem juz liczyć.

    > Ilość błędów które robisz jest niesamowita.

    Bo jestem leniem z definicji.

    > To nie ja podałem przykład z pornosami na repo, więc nie odkręcaj
    > teraz kota ogonem.

    Przykaład z pornosami w branchu znam osobiście w pewnym projekcie.
    Leżały przez rok zanim sie ktoś zorientował. To tyle w temacie
    przeglądania branchów przez ludzi z zewnątrz.

    > To bardzo ciekawe, biorąc pod uwagę, że klient może wymagać
    > znajdowania się repozytorium na jego serwerze.

    To jest klient specyficzny. Powiedzmy że żadko spotykany. Trudno
    dyskutowac ogólnie. Wszystkie przypadki które znam nie pozwalają na
    wgląd w kod pośredni, sporadycznie zezwala się na zaglądanie w trunk.
    Najczęsciej klient dostaje kod w postaci plików a nie repo. Jesli masz
    inaczej to masz mało typowo.

    > Bredzisz.

    Osobista wycieczka N+1.

    > U mnie nikt nie wrzuca pornoli na repozytorium.

    Wrzucają cos równoważnego - kod którego się wstydzą (od klienta po kolegów).

    > Mam się patrzeć na jakieś code bomby zmieniające tysiące linii kodu i
    > dotykające prawie każdego pliku w projekcie, zamiast na malutkie
    > commity zmieniające jedną, konkretną rzecz? Dobrze się czujesz?

    Niektorych rzeczy nie da się spójnie zaimplemetowac w sposob malutki i
    jednocześnie spójny. Przykro mi. Od ogladania kodu jest code review a
    nie diffy z repo. Commity ktore zmieniają prawie wszystkie pliki w
    projekcie to jest zwykły science-fiction poza przypadkami zmiany z \r na \n.

    > Zdajesz sobie sprawę z tego, jak wygląda repozytorium po merge'u w
    > systemach kontroli wersji które nie były projektowane przez bandę
    > szympansów?

    Zazwyczajw 100% jak się tego spodzewiasz: jeden komit na trunk i
    prawidłowe zmiany w plikach, operacja jest atomowa i trunk jest stabilny
    w sensie kompilacji przed i po (o ile programiści mają taki wymóg).

    > Bzdura.

    Więc udowodnij tezę przeciwną.