  • 11. Data: 2010-10-03 22:03:03
    Temat: Re: System kontroli wersji.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-03 23:48, Andrzej W. wrote:
    > Ano bardzo proste, nie dam obcemu człowiekowi dostępu do domowego
    > komputera (mojego svna)

    SVN nie wymaga dostepu przez konsolę. W zasadzie na codzień uzywam tego
    przez www i działa perfekcyjnie. Hasła nie mają nic wspólnego z
    logowaniem się w systemie. To zupełnie inny system uprawnień. W
    ostateczności wydziel maszyne wirtualną jeśli chcesz się bronic
    paranoicznie.

    >, nie będę się też zastanawiać czy mogę wyłączyć
    > maszynę idąc spać, czy może właśnie ktoś coś tam zatwierdza.

    SVN jest transakcyjny, najwyzej nie przejdzie transakcja.

    > Projekt jest naprawdę skromny, a że doszedł mi do niego współpracownik
    > to potrzebujemy jakiegoś prostego sposobu archiwizowania zmian i
    > wymieniania się kodem.

    Postawienie SVN jest możliwe nawet na routerze za 150zł ...

  • 12. Data: 2010-10-03 22:03:19
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-10-03 23:50, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > No OK. A jakie problemy z postawieniem gitosisa albo czegokolwiek na
    > WebDAV-ie?

    Poza tym, że nie udało mi się tego samemu znaleźć to żaden.
    Dlatego się grzecznie tu pytam.
    Może to trochę dziwne, ale chyba żadne zestawienie SCS nie zawiera
    informacji o tym czy dany system może funkcjonować jako aplikacja webowa
    czy też nie.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 13. Data: 2010-10-03 22:09:02
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-10-03 23:50, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > No OK. A jakie problemy z postawieniem gitosisa albo czegokolwiek na
    > WebDAV-ie?

    Git wymaga shella do instalacji...
    Mógłbyś mi podpowiedzieć to "czegokolwiek"?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 14. Data: 2010-10-03 23:43:13
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-10-03, Andrzej W. <awa_wp.a_to_wytnij> wrote:

    > Git wymaga shella do instalacji...

    Ę? Właśnie zniknąłeś w mojej firmie gita via WebDAV.

    > Mógłbyś mi podpowiedzieć to "czegokolwiek"?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 15. Data: 2010-10-03 23:44:45
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-10-03, Andrzej W. <awa_wp.a_to_wytnij> wrote:

> [...]
    > Może to trochę dziwne, ale chyba żadne zestawienie SCS nie zawiera
    > informacji o tym czy dany system może funkcjonować jako aplikacja webowa

    Znaczy słabo szukasz. W dokumentacji jednego czy drugiego popularnego
    systemu kontroli wersji jest informacja czy toto działa po WebDAV-ie.
    W przypadku gita nawet da się ustalić czy toto potrzebuje WebDAV-a do
    dostępu read-only.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 16. Data: 2010-10-03 23:56:34
    Temat: Re: [OT] System kontroli wersji.
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-10-03, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Wygodne jeśli wspełnia twoje oczekiwania czego w *twoim* wypadku
    > widocznie nie można powiedzieć.

    Używałeś gałęzi w SVN? Nie? To nie mamy o czym rozmawiać[*]. Dopiero od
    niedawna (jak na cały system kontroli wersji, bo raptem od dwóch lat)
    obsługuje w miarę automatycznie merge'owanie między gałęziami, ale to
    jest bardzo upierdliwe, bo wystarczy zrobić głupią zmianę nazwy katalogu
    w obrębie gałęzi i już dostajesz radosny komunikat "you have unmerged
    changes; try merging them first" wzięty z sufitu.

    [*] Niżej się przyznajesz że jednak pracujesz. A widziałeś jak gałęzie
    działają w czymkolwiek innym?

    > Jednak SVN spełnia oczekiwania bardzo
    > dużej grupy ludzi co łatwo zaobserwować po ilości tworzonego w nim kodu
    > szczególnie jesli ktoś migruje z SS, CVS czy nawet CC.

    Bo a) ta bardzo duża grupa ludzi potrzebuje tylko "zapisz to co ostatnio
    robiłem" i b) SS i CVS są dosyć ubogimi systemami kontroli wersji.
    Natomiast CC jest po prostu drogie i skomplikowane, choć z punktu
    widzenia używania to akurat ClearCase jest fajniejsze od SVN.

    > PS. Na codzien pracuje z gałęziami w SVN i jeszcze nie biorę fluoksetyny
    > podobnie jak masa ludzi na około. Widocznie trzeba wiedziec jak tego używać.

    Tak? Ja też pracowałem z gałęziami w SVN. I jakoś niezbyt się nadawały.
    Taka proteza, porównując z prawie czymkolwiek innym na rynku (ClearCase,
    git, Mercurial).

    ^^^^^

    > To jakaś złośliwość że wybrałeś warunek brzegowy (a w tym wypadku nawet
    > pozabrzegowy)?

    Użyłeś kwantyfikatora ogólnego. Ja skorzystałem z owtartej przez ciebie
    możliwości.

    > Po co brać Perla do poważnych zastosowań programistycznych poza
    > skłonnościami SM? Serio pytam - gdzie Perl ma sens poza jednolinijkowcem
    > w bashu i w czym jest lepszy od jezyka X, gdzie X jest prawie dowolne?

    Dowiedź że jest gorszy. Z mojej strony: CPAN, które nadal jest lepsze od
    PHP-owego PEAR czy od mało obejmującego odpowiednika w Pythonie.

    > Że języki sa "mniej wymagające" i jakby łatwiej pisząc mniej można
    > spiperzyć przy pierwszym kontakcie. Przynajmniej składnia była tworzona
    > na trzeźwo w przeciwieństwie do Perla czy innego PHP.

    O? To komitet Perla nadużywa alkoholu podczas zatwierdzania propozycji
    składniowych? Pierwsze słyszę. Możesz podać źródło tych rewelacji?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 17. Data: 2010-10-04 00:02:31
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-10-04 01:43, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > Ę? Właśnie zniknąłeś w mojej firmie gita via WebDAV.

    Działać a instalować to dwie różne rzeczy.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 18. Data: 2010-10-04 05:02:36
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2010-10-03 22:36, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > a) ze względu na historię błędów
    > b) ze względu na tendencję środowisk okołopehapowych i okołomysqlowych,
    > a przecięcia tych dwóch zbiorów w szczególności, do pisania
    > kiepskiego kodu

    Mniej więcej.
    Dodajmy, że błedy w phpadminie widać, coś odrzuci i to widzisz, bo
    program jest typu interaktywnego. Dyskretny błąd w wersjonowaniu moze
    wyjsc po wielu miesiacach, czyli reka w nocniku.

    Po prostu kolega ma jakiś hosting za 80zł rocznie i chce w to wcisnąć
    wersjonowanie.

  • 19. Data: 2010-10-04 05:16:33
    Od: <s...@g...pl>

    On Sun, 03 Oct 2010 13:37:11 +0200
    "Andrzej W." <a...@w...pl> wrote:

    quick google:
    http://sourceforge.net/projects/asvcs/
    http://www.top-cat.com/intraversion.php

    ... w sumie to nic o nich nie wiem :)

  • 20. Data: 2010-10-04 05:35:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-04 01:56, Stachu 'Dozzie' K. wrote:
    > Używałeś gałęzi w SVN? Nie?

    Używam na codzień.

    > jest bardzo upierdliwe, bo wystarczy zrobić głupią zmianę nazwy katalogu
    > w obrębie gałęzi i już dostajesz radosny komunikat "you have unmerged
    > changes; try merging them first" wzięty z sufitu.

    Wyjmujesz jeden aspekt pracy z jakiegoś systemu kontroli wersji i
    wymachujesz nim pokazując: patrzcie, tu jest do dupy więc cała reszta
    jest do dupy !

    Jakoś problemy z praca SVN nie powodują masowych migracji na coś innego,
    szczegolnie jak to jest maly projekcik.

    > [*] Niżej się przyznajesz że jednak pracujesz. A widziałeś jak gałęzie
    > działają w czymkolwiek innym?

    Widzialem. Widziałem również jak pracuje reszta. Nie przehandluje wygody
    pracy tylko dlatego ze działa jakiś tam mało istotny aspekt gałęzi a
    cała reszta jest niewygodna i niedostosowana do potrzeb.

    > Bo a) ta bardzo duża grupa ludzi potrzebuje tylko "zapisz to co ostatnio
    > robiłem" i b) SS i CVS są dosyć ubogimi systemami kontroli wersji.

    Są *wystarczającymi* nawet w zastosowaniach do duzej ilości kodu. Przy
    czym CVS odrzuca brakiem narzedzi ktore po prostu działają wygodnie i
    intuicyjnie.

    > Natomiast CC jest po prostu drogie i skomplikowane, choć z punktu
    > widzenia używania to akurat ClearCase jest fajniejsze od SVN.

    Zapytaj ludzi pracujacych zawodowo z CC czy sa zadowoleni. Słyszałem już
    o dramatycznych próbach pracy na SVN w podziemiu tak żeby kierownictwo
    nie widziało i oficjalnie commitowanie z CC. Widocznie ludzie to jednak
    tępaki skoro nie poznali się na fajniejszości CC.

    Lepsze w tym wypadku o którym mowa w wątku w ogólnosci sa rozwiązania
    wygodniejsze. SVN jest całkiem wygodny.

    > Tak? Ja też pracowałem z gałęziami w SVN. I jakoś niezbyt się nadawały.
    > Taka proteza, porównując z prawie czymkolwiek innym na rynku (ClearCase,
    > git, Mercurial).

    Ta proteza dal projektu dla 2 ludzi o którym mowa w watku jest
    *wystarczająca*. Zaryzykuje nawet że *pasująca*.

    > Dowiedź że jest gorszy.

    <Ziew>. Niby jak? Jakie są warunki gorszości ktore Cie przekonają?
    Nieczytelność kodu źrodłowego jest wystarczająca?

    > O? To komitet Perla nadużywa alkoholu podczas zatwierdzania propozycji
    > składniowych? Pierwsze słyszę. Możesz podać źródło tych rewelacji?

    Obserwacje własne wyniku ich pracy i opinie ludzi pracujacych zawodowo w
    Perlu - wnioski nasuwają się niejako automatycznie. I są identyczne jak
    w PHP, tylko żed w PHP przy okazji byli jeszce dodatkowo po ciężkiej
    imprezie w akademiku.