    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [OT] System kontroli wersji.
    Date: Mon, 04 Oct 2010 07:35:17 +0200

    On 2010-10-04 01:56, Stachu 'Dozzie' K. wrote:
    > Używałeś gałęzi w SVN? Nie?

    Używam na codzień.

    > jest bardzo upierdliwe, bo wystarczy zrobić głupią zmianę nazwy katalogu
    > w obrębie gałęzi i już dostajesz radosny komunikat "you have unmerged
    > changes; try merging them first" wzięty z sufitu.

    Wyjmujesz jeden aspekt pracy z jakiegoś systemu kontroli wersji i
    wymachujesz nim pokazując: patrzcie, tu jest do dupy więc cała reszta
    jest do dupy !

    Jakoś problemy z praca SVN nie powodują masowych migracji na coś innego,
    szczegolnie jak to jest maly projekcik.

    > [*] Niżej się przyznajesz że jednak pracujesz. A widziałeś jak gałęzie
    > działają w czymkolwiek innym?

    Widzialem. Widziałem również jak pracuje reszta. Nie przehandluje wygody
    pracy tylko dlatego ze działa jakiś tam mało istotny aspekt gałęzi a
    cała reszta jest niewygodna i niedostosowana do potrzeb.

    > Bo a) ta bardzo duża grupa ludzi potrzebuje tylko "zapisz to co ostatnio
    > robiłem" i b) SS i CVS są dosyć ubogimi systemami kontroli wersji.

    Są *wystarczającymi* nawet w zastosowaniach do duzej ilości kodu. Przy
    czym CVS odrzuca brakiem narzedzi ktore po prostu działają wygodnie i
    intuicyjnie.

    > Natomiast CC jest po prostu drogie i skomplikowane, choć z punktu
    > widzenia używania to akurat ClearCase jest fajniejsze od SVN.

    Zapytaj ludzi pracujacych zawodowo z CC czy sa zadowoleni. Słyszałem już
    o dramatycznych próbach pracy na SVN w podziemiu tak żeby kierownictwo
    nie widziało i oficjalnie commitowanie z CC. Widocznie ludzie to jednak
    tępaki skoro nie poznali się na fajniejszości CC.

    Lepsze w tym wypadku o którym mowa w wątku w ogólnosci sa rozwiązania
    wygodniejsze. SVN jest całkiem wygodny.

    > Tak? Ja też pracowałem z gałęziami w SVN. I jakoś niezbyt się nadawały.
    > Taka proteza, porównując z prawie czymkolwiek innym na rynku (ClearCase,
    > git, Mercurial).

    Ta proteza dal projektu dla 2 ludzi o którym mowa w watku jest
    *wystarczająca*. Zaryzykuje nawet że *pasująca*.

    > Dowiedź że jest gorszy.

    <Ziew>. Niby jak? Jakie są warunki gorszości ktore Cie przekonają?
    Nieczytelność kodu źrodłowego jest wystarczająca?

    > O? To komitet Perla nadużywa alkoholu podczas zatwierdzania propozycji
    > składniowych? Pierwsze słyszę. Możesz podać źródło tych rewelacji?

    Obserwacje własne wyniku ich pracy i opinie ludzi pracujacych zawodowo w
    Perlu - wnioski nasuwają się niejako automatycznie. I są identyczne jak
    w PHP, tylko żed w PHP przy okazji byli jeszce dodatkowo po ciężkiej
    imprezie w akademiku.