    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: System kontroli wersji.
    Date: Tue, 05 Oct 2010 23:11:22 +0200
    <i8anrl$94d$1@mx1.internetia.pl> <i8apfi$hjb$1@solani.org>
    <i8arna$ofg$1@news.onet.pl> <i8at82$r0p$1@solani.org>
    <i8aubm$uq2$1@news.onet.pl> <i8b57i$bul$1@solani.org>
    <i8bp2q$ada$1@news.onet.pl> <i8c073$4b4$1@solani.org>
    <i8d0tm$vds$1@news.onet.pl> <i8d1vt$g8q$1@solani.org>
    <i8d3l9$7q3$1@news.onet.pl> <s...@n...zion>
    <i8dh46$hfu$1@news.onet.pl>
    <a...@x...googlegroups.com>
    <i8frjq$5a9$1@news.onet.pl>
    <d...@3...googlegroups.com>

    On 2010-10-05 22:09, Bodek wrote:
    > Tobie się wydaje, że ja tu sobie tak konfabuluję bez jego znajomości?

    Niewydaje mi się. Mam pewność.

    > Jakoś fakty temu przeczą.

    *Twoje* fakty. Moje nie. Potwierdzam codziennie. Po kilkanaście razy.

    > Abstrahując od problemu, tak, 450ms to długi okres czasu. Zrób sobie
    > 100 commitów i już czekasz 45 sekund dłużej.

    Kto *normalny* robi 100 commitów na godzinę żeby te 45 sek miało śladowe
    znaczenie ?

    > W SVN-ie? Nie, nie upadłem na głowę.

    Ty ich nie robisz nawet w gicie. Albo inaczej: robisz jeden na dniówkę
    wrzucajć tam co ci przyjdzie do głowy ze zbioru róznych poprawek a potem
    podczas commitowania decydujesz co jest od czego. Spieprzyć można to tak
    samo w svn jak i w gicie. Tylko może git jest bardziej tolerancyjny na
    błedy metodyki pracy.

    > ROTFL.

    <Ziew>

    > Ja pierdzielę. Rzeczywiście, super wygoda. Robić sobie 10 branchów (w
    > SVN-ie), żeby zacommitować 10 onelinerów. Opad rąk, gaci, i w ogóle
    > wszystkiego.

    Sorry, ale tak to się robi. Jesli masz inną metodyke pracy to gratuluje.
    U mnie tworzenie brancha trwa tak krótko ze nie ma sensu sie rozwodzić
    nad tym dłużej niż 1 sek czasu potrzebnego na jego stworzenie.

    > I co, revert usunie mi commita z repozytorium? To o czym my tu
    > rozmawiamy.

    W efekcie końcowym *usunie* zmiany. Commit bedzie widoczy w historii,
    zmian już nie bedzie. Przecież *dokładnie* to chcesz uzyskac w końcowym
    efekcie. Usunąć zmiany. Niby dlaczego ma Ci zależeć w której rewizji to
    nastąpi? Ważne że *już* ich nie ma.

    > Siądziesz kiedyś do nieswojego kodu, który _musisz_ naprawić na
    > wczoraj

    Dzień jak codzień.

    >, a tu kij wie co się dzieje, bo poprzedni programista naczytał
    > się o wzorcach projektowych

    Co to ma wspólnego z robieniem branchy?

    >, ale nie do końca zrozumiał i kod jest nie
    > do ogarnięcia, to zobaczysz jak się robi.

    Dzien jak codzień.

    > Działa to działa, może nic
    > się nie rozpieprzy, a nawet jeżeli to w QA wyłapią. Sorry. Na
    > zapewnienie 100% poprawności nie dostaniesz po prostu zgody (=czasu
    > (=pieniędzy)) i już.

    Chyba nie rozumiesz idei. Nikt nie wymaga żeby poprawka robila 100% tego
    co sie od niej wymaga. Natomiast przyjamniej mozna wymagać żeby
    programista wkomitował to co chce nie myląc się przy komitowaniu które
    linie ktorych plików sa tymi wlaściwymi. Sugerujesz ze potrzebujesz
    podejmowac decyzje co wkomitować w momecie komitowania. Ja to zlewam -
    robie merga z trunkiem i *wiem* ze komitują się zmiany potrzebne bo
    tylko je posiadam na *tym* branchu. Co najwyzej spotka mnie konflikt. To
    inne motody pracy, ale coś mi mówi ze niechęć do SVNa pochodzi własnie z
    takiego niechlujstwa którego on nie wybacza.

    > Ja sobie robię fiu-bzdziu na masterze, a jak coś spieprzę to mogę
    > poprawić. Dopiero jak wiem, że jest OK, to upubliczniam zmiany. W SVN-
    > ie tak nie masz.

    To czego "nie mam" to jest branch i tam sobie moge pieprzyć dowoli.
    Natomiast upublicznianie nazywa się mergowaniem z trunkiem. Widzisz
    jakąs istotna róznicę poza fobią żeby ktoś nie widział twojego głupiego
    kodu na branchu?

    Moze po prostu inaczej rozumiemy upublicznianie. ja jako upublicznianie
    rozumiem wrzucenie w główne źrodła. A to że ktoś na branchu wrzucił
    sobie zdjęcia porno mało mnie interesuje, zazwyczaj nie mam ochoty
    oglądac pośrednich wypocin innych.

    > ROTFL. Ale ty wiesz, że ja to wszystko mam wersjonowane, tylko mogę
    > sobie edytować (_wersjonowanie_), jak mi się podoba?

    Dalej zaprzeczasz podstawowej zasadzie istnienia systemów kontroli wersji.

    > Ha ha, dobry dowcip. Może w SVN-ie.

    Tak. Teraz wyjasnij jak zrozumialeś dowcip. Bo to nie był dowcip.

    > No dawaj, chętnie posłucham jaki super jest SVN. Też mówię serio.

    Nie. jak może zauważyles ja tutaj nie wciskam SVNa na siłę. Ja tu tylko
    prostuje ewidentne kłamstwa na jego temat. Jesli chcesz wiedzieć jak
    robic branche, jak mergować zmiany i jak uzywać to czemu nie. Ale że
    jest jest super nie pokaże bo nie jest. Jest do dupy. Tylko troche mniej
    niz git dla 2 osób. ba, Nawet znacznie mniej niz git dla *2* osób.

    > Też sobie mogę trzymać na branchu różne rzeczy, tylko nie wiem po co
    > miałbym to pokazywać innym osobom.

    Nie rozumiem, biegasz po biurze z kartką "na branchu
    /foo/23/testing/dupa mam straszne głupoty, patrzcie i komentujcie !"? To
    jakis problem psychiczny że nie chcesz aby ktoś oglądał twoja
    piaskownicę? Ludzie nie mają co robic tylko wymieniają się uwagami jak
    ktoś cos na branchu spieprzył?

    > Ha ha. Ha. Nie, to nie jest śmieszne już. Ty na serio chcesz robić
    > bisecta między rewizją 100 a 110 zaczynając od rewizji 105, nie
    > zważając na to, że rewizje 100 i 110 są na trunku, a rewizja 105 jest
    > na branchu dupa, który odchodzi od rewizji 50 i nie jest zmerge'owany
    > do trunka?

    Zauważyleś słowo mediana a nie średnia? Bo pojawiło się nie bez powodu.
    Jeśli nie to wpisz w google.

    > Sorry, ale w SVN nic do tego nie ma _gotowego_. Musisz sobie wyguglać,
    > albo napisać sam.

    Czego nie ma?

    > ROTFL. U ŹRÓDŁA! POPRAWIENIE COMMITU Z BŁĘDEM! ROZUMIESZ?

    Revert.

    > NIE W COMMICIE PÓŹNIEJSZYM!

    A jakaś to różnica po wykonaniu reverta? Jeśli jest to ją pokaż palcem.