    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: System kontroli wersji.
    Date: Tue, 5 Oct 2010 20:53:23 +0000 (UTC)
    <i8anrl$94d$1@mx1.internetia.pl> <i8apfi$hjb$1@solani.org>
    <i8arna$ofg$1@news.onet.pl> <i8at82$r0p$1@solani.org>
    <i8aubm$uq2$1@news.onet.pl> <i8b57i$bul$1@solani.org>
    <i8bp2q$ada$1@news.onet.pl> <i8c073$4b4$1@solani.org>
    <i8d0tm$vds$1@news.onet.pl> <i8d1vt$g8q$1@solani.org>
    <i8d3l9$7q3$1@news.onet.pl> <s...@n...zion>
    <i8dh46$hfu$1@news.onet.pl>
    <a...@x...googlegroups.com>
    <i8ft57$a5s$1@news.onet.pl>

    On 2010-10-05, Przemysław Osmański <p...@o...eu> wrote:

    > A mi taką możliwość daje środowisko programistyczne. Kontrola wersji,
    > też zintegrowana ze środowiskiem, jest raczej dodatkiem do niego a nie
    > narzędziem które ma za nie odwalić połowę roboty. Chyba że używasz
    > notatnika lub czegoś jego pokroju.

    Przepraszam, czy ja dobrze rozumiem? Masz IDE, które oprócz integracji
    z systemem kontroli wersji ma własny system kontroli wersji?

    Zaznaczam że ja się od IDE trzymam z daleka[*] i po prostu chcę wiedzieć
    czy ja czegoś o tym typie narzędzi nie wiem.

    [*] Inna sprawa że nie piszę nic co ma więcej niż kilka KLOC-ów, za to
    często piszę w różnych językach i uczenie się osobnego IDE dla każdego
    języka to albo by był overkill, albo by mi było niewygodnie w każdym
    ze środowisk.

    > Po tym co tutaj czytam i moich testach gita, wydaje mi się, że zagorzali
    > jego obrońcy używają go tylko dlatego że jest taka moda.

    Nieprawda. Wcześniej używałem głównie Subversion. Gita zacząłem używać,
    bo to był jedyny znany mi[*] system kontroli wersji, który miał
    sensownie rozwiązany interfejs do dwukierunkowej komunikacji
    z Subversion (potrzebne mi były operacje przy braku dostępu do serwera
    SVN). A potem przesiadłem się całkiem. Nie dlatego że moda, tylko
    dlatego że było mi wygodniej.

    [*] Potem się okazało że mogłem użyć SVK. Ale na chwilę wyboru nie
    znałem go.

    > Szkoda że nie
    > dociera do nich, że SVN jest wystarczający nawet dla dużych, ale
    > lokalnych, projektów.

    Do momentu gdy trzeba więcej pracować z gałęziami. Póki masz bardzo
    prosty workflow, to SVN wystarczy.

    > GIT najczęściej jest przerostem formy nad treścią.

    Ę? Znaczy w którym miejscu? Bo podstawowy workflow jest z grubsza taki
    sam co SVN, tylko więcej opcji masz na wierzchu.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot