  • 11. Data: 2013-01-26 00:24:01
    Temat: Re: Symbian usmiercony juz oficjalnie
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-25 22:31, Użytkownik Waldek Godel napisał:

    > A możesz podkręcić jasność? Bo nic z tego nie rozumiem...

    Kiedy masowo zaczęto sprzedawać tablety Microsoft wycofał
    z rynku Windows Mobile który nadawał się jako system dla tabletow.
    A wypuścił Windows Phone który przeznaczony był tylko dla telefonów.
    Konkurencja zgarniała rynek a Microsoft opracowywał dla
    tabletów nowy system. W efekcie mają na dzień dzisiejszy
    dwa systemy na urządzenia z procesorem ARM ale czy rynek
    tabletów odzyskają to nie wiadomo.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2013-01-26 02:09:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 26 Jan 2013 00:24:01 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Kiedy masowo zaczęto sprzedawać tablety Microsoft wycofał
    > z rynku Windows Mobile który nadawał się jako system dla tabletow.

    Windows Mobile nie nadawał się do koncepcji centralnego sklepu i zamordyzmu
    z nim związanego. Nie mówię, że to źle, ale taka doktryna obowiązuje.
    Setki milionów debili wolą system, w którym aplikacje zostaną za nich
    zainstalowane centralnie, bo oni są za głupi. Albo za leniwi. Albo jedno i
    drugie.
    I ma być paluszkiem. Bo prorok-wizjoner powiedział, że patyczkiem jest be.
    I będzie się za to smażyło w kupertyńskim piekle. Trzeba było doczekać
    śmierci proroka, żeby się znówk okazało, że patyczki są sexy.

> [...]
    > tabletów nowy system. W efekcie mają na dzień dzisiejszy
    > dwa systemy na urządzenia z procesorem ARM ale czy rynek

    Nie odzyskają. Bo mają ten sam problem co Android, tylko dużo gorzej -
    Android ma śladowe ilości aplikacji, Windows RT nie ma ich wcale. Nie
    licząc Office, który w zasadzie nie jest Office, tylko jakąś podobnie
    wyglądającą popierdółką.
    W tabletach rządzi najbardziej gówniany sprzęt na świecie, który jednak ma
    to, co potrzeba - oprogramowanie. I Szajsung może nas****ć modeli, nawet
    jak zrobią w kroku co 1/10 cala przekątnej ekranu (bo już na dzień
    dzisiejszy wychodzi, że rozrzut co 1 cal to za mało, już zapowiadają
    rozmiary pośrednie).

    Smutne, ale takie są fakty.
    Brawndo. Jest dobre, bo ma elektrolity. Co to są elektrolity? To jest to,
    co ma Brawndo. Dlaczego elektrolity są dobre? Bo ma je Brawndo.

    PS.
    Windows Mobile wciąż jest na rynku i wciąż świetnie się sprzedaje, mimo, że
    kosztuje kompletnie chore pieniądze. Jest wszędzie tam, gdzie potrzeba
    niezawodnego systemu z dobrym oprogramowaniem. Często pisanym na zamówienie
    http://www.motorola.com/Business/US-EN/Business+Prod
    uct+and+Services/Bar+Code+Scanning/Scan-equipped+Mob
    ile+Computers
    http://www.motorola.com/Business/US-EN/Business+Prod
    uct+and+Services/Mobile+Computers/Handheld+Computers
    itp, itd

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 13. Data: 2013-01-26 10:53:37
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 26.01.2013 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:

> [...]
    > Setki milionów debili wolą system, w którym aplikacje zostaną za nich
    > zainstalowane centralnie, bo oni są za głupi. Albo za leniwi. Albo jedno i

    Mogli zrobić jak Google, woleli jak Apple.

> [...]
    > Android ma śladowe ilości aplikacji, Windows RT nie ma ich wcale. Nie
    > licząc Office, który w zasadzie nie jest Office, tylko jakąś podobnie

    Waldku, pytałem już Cię kilka razy jakich to aplikacji brakuje na tablety
    z androidem, żaden z podanych przykładów z applowego keynote mnie nie
    przekonał. Nikt poza kilkoma hipsterami w dziwnych gaciach, nie biega
    po mieście z tabletem po knajpach żeby tam fotografować jedzenie, nikt
    poza nimi nie potrzebuje do tego specjalnej apki na tablety. Zresztą tę
    niszę doskonale zagospodarowało Apple. Większości wystarczy przeglądarka,
    YT, filmy/bajki dla dzieci wygodnie zgrane z domowego archiwum, gry i może
    mapy i wygodne pokazanie "babci" zdjęć wnuków z wakacji. Cała reszta to
    niszowe zastosowania, kreowanie potrzeb przez zaangażowanych dziennikarzy,
    itp. Jedyne czego brakuje, to rysika, żeby dzieciak mógł wygodnie rysować,
    zamiast bazgrać bezładnie paluchem.

> [...]
    > jak zrobią w kroku co 1/10 cala przekątnej ekranu (bo już na dzień
    > dzisiejszy wychodzi, że rozrzut co 1 cal to za mało, już zapowiadają

    Ale komu to przeszkadza i w czym?

> [...]
    ile+Computers
    > http://www.motorola.com/Business/US-EN/Business+Prod
    uct+and+Services/Mobile+Computers/Handheld+Computers

    Nie chce mi się nawet zaglądać w linki, ale to nie jest rynek konsumencki
    prawda? Business zwłaszcza ten większy, ma po prostu większą bezwładność,
    Prędzej czy później zmigrują na coś tańszego, żeby ktoś dostał premię.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 14. Data: 2013-01-26 11:16:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Jan 2013 16:22:56 +0100, atm napisał(a):
    > 808 jest ostatnim telefonem z tym systemem:
    > http://www.spidersweb.pl/2013/01/koniec-symbiana-kro
    tka-historia-abdykujacego-krola.html
    > Nie to, zebym tesknil. Posiadalem tylko dwa telefony Nokii: 5800 i N8.
    > W obu przypadkach nie jest to cos co bede jakos milo wspominal, do tego
    > dochodzi jeszcze potluczony sklep z bardzo mala iloscia sensownych
    > aplikacji.

    No, po krotkim zapoznaniu z Androidem i starym WM ... nie patrze juz na
    Symbiana tak zle :-)

    Ano, sukces zalezy od wielu czynnikow.

    J.

  • 15. Data: 2013-01-26 21:29:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Waldek Godel wrote:

> [...]
    > sexy.

    > Nie odzyskają. Bo mają ten sam problem co Android, tylko dużo gorzej -

    w jakim matrixie żyjesz?

  • 16. Data: 2013-01-26 21:40:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 26 Jan 2013 21:29:09 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > w jakim matrixie żyjesz?

    Możesz podać aktualną liczbę androidowych aplikacji zoptymalizowanych pod
    tablety? Rok temu było ich całe 300.
    Potem nastąpiła wielka zmiana. Google przezornie przestał podawać tą liczbę
    i starannie te aplikacje ukrył. WIesz ile ich jest teraz?

  • 17. Data: 2013-01-27 10:02:53
    Od: Andrzej <n...@i...invalid>

    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

> [...]
    > Potem nastąpiła wielka zmiana. Google przezornie przestał podawać tą liczbę
    > i starannie te aplikacje ukrył. WIesz ile ich jest teraz?

    No, ja nie wiem. Wiem natomiast, ze sa dwie Bardzo Mi Potrzebne aplikacje.
    Jedna w ogole nie ma wersji optymalizowanej na iPada - a na Androida jest,
    i dziala slicznie, zreszta wersja telefonowa tez na Andku jest wygodniejsza
    w obsludze. Druga niby ma wersje tabletowe na obu systemach, szkoda tylko,
    ze iPadowa sie nie uruchamia. Wedle zeznan supportu, podobno dziala po
    zmianie jezyka na angielski. Nie sprawdzalem - nie wiem, czy to prawda.

    W tej sytuacji, calkowicie mi zwisa, ze na iOS jest pierdyliard innych
    programow, skoro de facto nie ma tych, ktorych akurat potrzebuje.

  • 18. Data: 2013-01-27 12:46:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej wrote:

> [...]
    >
    > W tej sytuacji, calkowicie mi zwisa, ze na iOS jest pierdyliard innych
    > programow, skoro de facto nie ma tych, ktorych akurat potrzebuje.

    ale na iOSa jest pierdyliard poduszek pierdziuszek zoptymalizowanych dla
    tabletu...

  • 19. Data: 2013-01-27 13:24:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 27 Jan 2013 12:46:30 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > ale na iOSa jest pierdyliard poduszek pierdziuszek zoptymalizowanych dla
    > tabletu...

    Oraz - wstyd przyznać - mnóstwo codziennie używanych aplikacji.
    Tzn wstyd dla Androida.
    I jaki piękny, socjalistyczny trik odstawiło Google z tym zniknięciem
    kategorii "Tablet optimised" w Markecie (obecnie Play).
    Normalnie cudeńko rodem z Komitetu Centralnego Partii.

    Dosyć dobrze wpisuje się też w to fakt, że oficjalny, niejako wzorcowy
    tablet Androida, czyli Nexus 7 jest 7-calowy. Na takim ekranie rozciągnięte
    aplikacje z telefonów nie wyglądają AŻ TAK żenująco.

  • 20. Data: 2013-01-27 14:01:31
    Od: Andrzej <n...@i...invalid>

    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > I jaki piękny, socjalistyczny trik odstawiło Google z tym zniknięciem
    > kategorii "Tablet optimised" w Markecie (obecnie Play).

    Domyslam sie, ze zaraz jakos uroczo odwrocisz kota ogonem, ale ja po
    stuknieciu palcem w "Sklep Play", w prawym gornym rogu widze spory przycisk
    z napisem "Warto zobaczyc - na tablety".