    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Symbian usmiercony juz oficjalnie
    Date: Sat, 26 Jan 2013 09:53:37 +0000 (UTC)

    Dnia 26.01.2013 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:

    > Windows Mobile nie nadawał się do koncepcji centralnego sklepu i zamordyzmu
    > z nim związanego. Nie mówię, że to źle, ale taka doktryna obowiązuje.
    > Setki milionów debili wolą system, w którym aplikacje zostaną za nich
    > zainstalowane centralnie, bo oni są za głupi. Albo za leniwi. Albo jedno i
    > drugie.

    Mogli zrobić jak Google, woleli jak Apple.

    > Nie odzyskają. Bo mają ten sam problem co Android, tylko dużo gorzej -
    > Android ma śladowe ilości aplikacji, Windows RT nie ma ich wcale. Nie
    > licząc Office, który w zasadzie nie jest Office, tylko jakąś podobnie
    > wyglądającą popierdółką.

    Waldku, pytałem już Cię kilka razy jakich to aplikacji brakuje na tablety
    z androidem, żaden z podanych przykładów z applowego keynote mnie nie
    przekonał. Nikt poza kilkoma hipsterami w dziwnych gaciach, nie biega
    po mieście z tabletem po knajpach żeby tam fotografować jedzenie, nikt
    poza nimi nie potrzebuje do tego specjalnej apki na tablety. Zresztą tę
    niszę doskonale zagospodarowało Apple. Większości wystarczy przeglądarka,
    YT, filmy/bajki dla dzieci wygodnie zgrane z domowego archiwum, gry i może
    mapy i wygodne pokazanie "babci" zdjęć wnuków z wakacji. Cała reszta to
    niszowe zastosowania, kreowanie potrzeb przez zaangażowanych dziennikarzy,
    itp. Jedyne czego brakuje, to rysika, żeby dzieciak mógł wygodnie rysować,
    zamiast bazgrać bezładnie paluchem.

    > W tabletach rządzi najbardziej gówniany sprzęt na świecie, który jednak ma
    > to, co potrzeba - oprogramowanie. I Szajsung może nas****ć modeli, nawet
    > jak zrobią w kroku co 1/10 cala przekątnej ekranu (bo już na dzień
    > dzisiejszy wychodzi, że rozrzut co 1 cal to za mało, już zapowiadają
    > rozmiary pośrednie).

    Ale komu to przeszkadza i w czym?

    > PS.
    > Windows Mobile wciąż jest na rynku i wciąż świetnie się sprzedaje, mimo, że
    > kosztuje kompletnie chore pieniądze. Jest wszędzie tam, gdzie potrzeba
    > niezawodnego systemu z dobrym oprogramowaniem. Często pisanym na zamówienie
    > http://www.motorola.com/Business/US-EN/Business+Prod
    uct+and+Services/Bar+Code+Scanning/Scan-equipped+Mob
    ile+Computers
    > http://www.motorola.com/Business/US-EN/Business+Prod
    uct+and+Services/Mobile+Computers/Handheld+Computers
    > itp, itd

    Nie chce mi się nawet zaglądać w linki, ale to nie jest rynek konsumencki
    prawda? Business zwłaszcza ten większy, ma po prostu większą bezwładność,
    Prędzej czy później zmigrują na coś tańszego, żeby ktoś dostał premię.

    --
    kakmaratgmaildotcom