  • 51. Data: 2010-01-27 15:50:15
    Temat: Re: Symbian, WindowsMobile, Android?
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jan 27, 9:22 am, Jan Strybyszewski <k...@...pl> wrote:

    > No wybacz to kwestia ceny "tego namaszczenia" w Apple 100USD/rocznie.
    > Pozatym amatorski program moze zrobic kuku twoim danym szczegolnie jak
    > system jest do bani (patrz WM)

    No wybacz ale użytkowałem wm5-6 przez parę lat i wgrywałem i
    eksperymentowałem i próbowałem różnych "społecznościowych" ROMów i
    jakoś wszystko było fajnie!
    Więc strachy na lachy.

    Potem zrobiłem sobie przerwę, chciałem "normalnego"
    bezpretensjonalnego telefonu, który by miał choć kilka podstawowych
    rzeczy NARAZ których potrzebuję i... NI MA!!!
    Więc dlatego skłaniam się wrócić do smartfonów...

  • 52. Data: 2010-01-27 22:25:34
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Jan Strybyszewski wrote:
    > Wgrywajac lewy ROM nie dosc ze tracisz gwarancje to na dodatek idziesz
    > siedziec z ustawy o naruszenie praw autorskich dzial proramy
    > komputerowe.

    A taka "d...": Tracisz gwanrację tylko w wypadku jednocześnie:
    1. Oddania urządzenia ze zmodyfikowanym ROMem (nieuprawniona modyfikacja)
    2. Wykrycia tego faktu przez serwis
    W kwestii prawa autorskiego: To bardziej skomplikowane. Jeżeli wgrywasz
    rom fabryczny z dodaną jedną (lub dwiema?) aplikacjami opensource i
    zmodyfikowanymi ustawieniami, co gdzie tu jest naruszenie praw? Jedyne
    jakie widzę, to fakt udostępniania tego romu bez zgody, spoko, ale
    powiedzmy sobie szczerze: czy M$ odnosi tutaj jakąś stratę? Przecież
    licencję na tę dokładnie wersję i tak sprzedał i kasę za nią dostał.
    Identyczna sytuacja jest w przypadku rootowania w przypadku androida, z
    tym, że tutaj gros systemu jest opensource, z wyjątkiem kilku dodatków. A
    co do gwarancji także nie obejmuje jalibreak (to jest podstawa do
    zabrania gwanracji - no chyba, że pokażesz mi tekst gwarancji, który
    mówi, że taka modyfikacja jest uprawniona) ani tym bardziej rootowania w
    androidzie.

    Jakub

  • 53. Data: 2010-01-27 22:28:23
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Alojzy Zakalec wrote:
    > Jakimi? Takimi znów dużymi?

    Specyficznymi. Niedługo ruszam z drugą turą testów video N900.

    > Ciekawi mnie jak się tam wgrywa i
    > instaluje aplikacje?

    Bezpłatne przez klik na liście (i/lub ew. dodadanie repozytorium
    niestandardowego), a płatne przez Ovi store (na razie pustawy).

    > Jest jakiś manadżer pakietów jak np. w Debianie?

    Application manager, oparty na starym, dobrym apt-get.

    > Czy są inne (lepsze) modele z linuksem w ofercie operatorów w Polsce?
    > Jakie?

    Nie stwierdzono :)

    Jakub

  • 54. Data: 2010-01-27 22:29:22
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    ToMasz wrote:
    > chciał flejma, to dostał-nawet z zakonczeniem.

    Wreszcie ktoś docenił moje wysiłki :) Nie, ja nie jestem autorem :)

    Jakub

  • 55. Data: 2010-01-27 22:31:16
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    cpt. Nemo wrote:
    > Ale które smartfony na rynku są w niego wyposażone?

    N900, wszystkie androidy (polecam te, które da się zrootować)

    > ANDROID :)
    > Ale ja bym tego raczej nie kupuil :(

    Czemu? To kawał porządnie zrobionego OSa. Otwarty, szybki, niezawodny, w
    przypadku niektórych urządzeń bardzo, ale to bardzo owtarty. Można nawet
    na nim lub obok niego zainstalowac debiana.
    Czego chcieć więcej? Symbiana, w którym trzeba pieprzyć się bez sensu z
    certami? czy iPoo, w którym każda aplikacja wymaga zgody jego światości
    Dżopsa?

    Jakub

  • 56. Data: 2010-01-27 22:33:06
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Tomek wrote:
    > Porażką jest robienie z siebie kaleki, który tego nie ogarnia.

    Czego? Badziewnego interfejsu z poprzedniej epoki, który wygląda coraz
    bardziej podobnie do syfu rodem z BlackBerry, czy może coraz mniejszego i
    stale topniejącego wsparcia ekip i firm towrzoacych oprogramowanie?

    Jakub

  • 57. Data: 2010-01-27 22:35:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 27 Jan 2010 22:31:16 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

    > Czemu? To kawał porządnie zrobionego OSa. Otwarty, szybki, niezawodny, w
    > przypadku niektórych urządzeń bardzo, ale to bardzo owtarty. Można nawet
    > na nim lub obok niego zainstalowac debiana.

    Kawał porządnie zrobionego OS pozwala uruchamiać natywne programy a nie
    skrypciki w Javie.

    > Czego chcieć więcej? Symbiana, w którym trzeba pieprzyć się bez sensu z
    > certami? czy iPoo, w którym każda aplikacja wymaga zgody jego światości
    > Dżopsa?

    Systemu którego nie trzeba hackowac, jeżeli chce się zrobić coś, co
    ingeruje w sprawy systemowe? Systemu który pozwala wysłać i odebrać
    wizytówkę albo plik muzyczny przez Bluetooth?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 58. Data: 2010-01-28 00:21:20
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Waldek Godel wrote:
    > Kawał porządnie zrobionego OS pozwala uruchamiać natywne programy a nie
    > skrypciki w Javie.

    No tak, nie ma przecież ani jednej aplikacji natywnej na Androida...

    > Systemu którego nie trzeba hackowac, jeżeli chce się zrobić coś, co
    > ingeruje w sprawy systemowe?

    No właśnie. N900.

    > Systemu który pozwala wysłać i odebrać
    > wizytówkę albo plik muzyczny przez Bluetooth?

    Przecież to nie jest właściwość systemu, a aplikacji i rozszerzeń do
    niego dodanych. Za chwilę N900 może umieć cokolwiek będziesz chciał.
    Teraz ma wady, i to duże, ale wszystko jest do przeskoczenia.
    A interfejs na ludzi dla WM6x nie jest do przeskoczenia. Trzeba wymienic
    wszystko ground-up - a to, jak sam M$ powiedział - wymaga zerwania ze
    zgodnością (nareszcie moze coś się ruszy, choć to już i tak za późno).

    Jakub

  • 59. Data: 2010-01-28 00:39:23
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 28 Jan 2010 00:21:20 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

    > No tak, nie ma przecież ani jednej aplikacji natywnej na Androida...

    Tak, to jest prawda, nie ma ani jednej aplikacji natywnej na androida.

    > No właśnie. N900.

    Lub Windows Mobile.

    > Przecież to nie jest właściwość systemu, a aplikacji i rozszerzeń do
    > niego dodanych. Za chwilę N900 może umieć cokolwiek będziesz chciał.

    Za chwilę babcia może mieć pantograf i być tramwajem. A póki co tego nie
    potrafi ani N900, ani Android, ani iPoo.

    > A interfejs na ludzi dla WM6x nie jest do przeskoczenia. Trzeba wymienic

    Nie wiem, nie próbowałem skakać, tylko po prostu używam i jestem bardzo
    zadowolony.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 60. Data: 2010-01-28 10:26:21
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Jan Strybyszewski <k...@...pl> Odpowiedz na news:hjph8i$rh$1@inews.gazeta.pl:

    > Wgrywajac lewy ROM nie dosc ze tracisz gwarancje to na dodatek idziesz
    > siedziec z ustawy o naruszenie praw autorskich dzial proramy komputerowe.

    A to dobre. A możesz powiedzieć co naruszam wgrywając kucharzony rom?
    Znasz licencje Windows Mobile? Ta licencja jest odmienni niż na komputery
    stacjonarne, o czym pewnie nie wiesz. Licencja w tym wypadku jest udzielana
    na sprzęt. M$ pozwala do urządzen wgrywać dowolne wersje windowsa i wszystko
    jest legalne. Czyli jakbym do mojej starusieńskiej tosi e800 jakimść cudem
    wgrał np WM6.5.5 to było by to całkowicie legalne, bo sprzęt posiada licencje
    na system windows.
    Wgrywając kucharzony rom nie trace gwarancji. Tylko w sytuacji gdy wgrywanie
    romu spowoduje uszkodzenie urządzenie, serwis może odmówić naprawy
    urządzenia. Ale jeszcze zawsze pozostaje odpowiedzilność sprzedawcy za
    produkt z tytułu niezgodności towaru z umową.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski