    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika
    <nce629$eb3$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Sygnał --> rzutnik
    Date: Tue, 19 Apr 2016 17:38:52 +0200

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup

    >W każdym porządnym nadajniku jakiś filtr być powinien.

    My tu o nadajniku za 1 czy 2$ :-)

    >Teoretycznie ilość kolejnych harmonicznych" jest nieskończona, ale
    >praktycznie, istotne jest to, co ma w sobie ponad 1% całkowitego
    >sygnału, nie pomnę dokładnie, to jakieś ok. 8 x f.mod. Przy mono
    >ujdzie, ale przy stereo już musimy się kompromisować.

    O ile pamietam (i dobrze mnie uczyli), to przy radiu FM z natury
    wstegi boczne maja 1%.

    Tylko jakbys to chcial wyciac, to filtr trzeba ambitny i pewnie
    przestrajany, a tu budzet 2$ :-)

    >Skoro ma to odwzorowanie matematyczne, to nie widzę przeszkód. DSP w
    >rękę, program - i jadziem. Jednak produktów szkodliwych raczej matmą
    >nie ubijesz.

    Czemu nie ? Skoro dobry filtr je ubije, to matma powinna :-)

    Ktos pewnie na to wpadl - to byc moze GFSK,

    >Ano widzisz, już choćby to jest problemem. Eter nie jest z gumy,
    >dojdzie do tego, że nowy albo będzie musiał wylączyc radio, albo
    >słuchać, czego dają inni.

    Ale to nie jest problem - jesli ja na odleglosc ponizej metra nie
    slysze swojego nadajnika na bazowej czestotliwosci - to komu on
    zakloci jakas wstega boczna, nawet jak ona ma 10% mocy ?

    >Do tego dochodzi sytuacja, żemieszacz i heterodyna w radiu nieco
    >skrewią od jakiegoś silnego innego nadawania - przeciąganie
    >heterodyny, przester mieszacza, skrośne...

    A to mam - za blisko legalnego nadajnika i chyba nawet malo siejacego.
    Wystarczy kiepski odbiornik.

    >Pod wszakże warunkiem, że to, co zostanie przepuszczone, będzie już w
    >swym zakresie liniowe.

    No ba - filtr wyjsciowy w klasie C obowiazkowy. A ze mowimy o
    porzadnym nadajniku za duze pieniadze - to i filtr porzadny :-)

    >Modulacja siatkowa, gdzie mamy ostawione odcięcie, ile odcięte, tyle
    >po odfiltrowaniu wyjdzie na świat, dając w rezultacie AM. I już mnie
    >ciekawi, jak matematycznie przedstawić to cięcie przy określonej
    >wartości, jak odnieść je do np. modulacji anodowej - chodzi mi o
    >rezultat końcowy, gdyby chcieć zrobić to w DSP, to którą z wersji
    >bylo by łatwiej...?

    W DSP to pomysl jak to za pomoca PWM zrobic.
    W zasadzie, to nawet nie ma co myslec, no chyba, ze jeszcze cos
    ciekawszego wymyslimy - np PWM nadprobkowany, redukujacy harmoniczne
    :-)

    J.