    From: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Świeżak, pierwszy sprzęt...
    Date: Fri, 25 May 2012 08:08:17 +0000 (UTC)

    s...@o...pl wrote:

    > Po głowie od dawna chodzi mi SV650.

    Nie kupuj V-ki na pierwsze moto. Mniej wybacza odjęcie gazu w złożeniu
    niż rzędówka (bardziej hamuje silnikiem), a takie coś na pewno prędzej
    czy później ci się zdarzy, bo to odruch. No i bardziej wyrywa do przodu,
    jak delikatnie dodasz gazu, niż rzędówka.

    > Ale jednak, ma to to ponad 200kg i prawie 90KM.

    Masy motocykla normalnie się nie czuje, nie siłujesz się z nim. Jedynie
    podczas błędów przy parkingowych manewrach to może być problem - jak go
    zdusisz w zakręcie i zacznie się przewracać, to ciężko go utrzymać nogą
    (tym bardziej z plecaczkiem). Ale nie mam porównania jak jest na innych.

    Ile masz wzrostu? Na GSXF dobrze czują się wysocy, ja mam 175 cm i to takie
    minimum.

    > Nie wiem jak jest z jazdą na mokrym...

    Zależy od opon, ja mam w swoim jajku Pilot Road 2 i dają w deszczu radę.

    > Jak myślicie, czy taki GSX na początek to przesada?

    Sam musisz ocenić. GSXF w niskim zakresie obrotów oddaje mało mocy, dzięki
    temu masz wygodny sprzęt do turystyki, a jak dasz po garach, to zaczyna
    konkretnie ciągnąć :)

    Dla mnie GSXF to górna półka sprzętu dla początkującego - niczego
    mocniejszego już bym nie polecał. Może dlatego że sam zaczynałem od GSXF
    (750) i już trzeci rok mi na nim mija (i chcę go sprzedać i kupić CBR-kę
    1100XX, ale to jak będę miał kasę). Jak masz olej w głowie to będzie
    dobrze.

    GSXF ma też wady jeśli chodzi o sprzęt dla początkującego. Słabo znosi
    nawet parkingowe wywrotki. Od założenia crashpadów nie miałem żadnego
    szlifa, więc nie wiem jak z crashpadami, ale bez nich lubi się zetrzeć
    znaczek GSXF, porysować owiewka, pęknąć dekiel (wtedy schodzi olej),
    wygiąć tylny hamulec...

    Inna sprawa że to nie są poważne uszkodzenia i za parę stówek daje się to
    doprowadzić do dobrego stanu. Lewy dekiel droższy niż prawy, więc lepiej
    przewracać się na prawą stronę :)

    > Nie traktuje moto jako "czegoś do dojeżdżania do pracy/na uczelnie"
    > tylko jak "rower z silnikiem".

    Wkręcisz się w to :)

    > Gaźnik, czyli sporo będe mógł przy niej zrobić sam, przy okazji podszkolić
    > się w mechanice.

    To ma też wady. GSXF nie chodzi równo na wolnych obrotach. Synchronizacja
    w starszych rocznikach (mój jest z 2001) niewiele pomaga, ten typ po prostu
    tak ma. Nie żeby to jakoś bardzo przeszkadzało, po prostu trochę szarpie,
    jak przeciskasz się w korku bez gazu (ale jak dodasz delikatnie gazu, to
    zaczyna chodzić równo). Nie wiem jak inne gaźnikowe moto z tych roczników
    (może inni powiedzą), ale nie spodziewałbym się dużej różnicy.

    > Suzi to olejak, co mówi samo za siebie, ale kupując pełnoletniego
    > sprzęta, za niecałe 4000zł czego mam się spodziewać?

    No nie spodziewaj się za tą cenę cudów... to że olejak ma swoje zalety i
    wady. Zaletą jest trwałość silnika - przegrzeje się, to się przegrzeje (a
    lubi się przegrzać jak jedziesz powoli albo stoisz w korkach w upalny dzień),
    ale od przegrzania krzywda mu się nie stanie, najwyżej trochę skoczą wolne
    obroty. A z drugiej strony olejaki ze względu na dwa obiegi oleju są dosyć
    wrażliwe na jakość oleju.

    > Istnieje nadzieja że będzie to się nadawało do jazdy chociaż na jeden
    > sezon czy jednak będe musiał sporo dołożyć?

    4k to trochę mało. Doskładaj jeszcze 2k i będziesz miał sprzęt do jazdy.

    Ogólnie to zajrzyj na gsxf.pl i poczytaj.

    A to moje jajo: http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Suzuki/GSX-750F/
    96623

    Pozdr.

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
    PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++