  • 31. Data: 2012-02-08 20:27:07
    Temat: Re: Świetlówki ...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

    > Teraz za to w niedalekiej przyszłości będziemy mogli wykopywać rtęć.

    Rtęć jest względnie tania, więc raczej się nie opłaca brać ją z wysypisk.
    Ale zdaje się, że już się opłaca zbierać kurz uliczny i traktować go jak
    rudę platyny.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2012-02-08 20:28:39
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2012-02-07 18:23, J.F pisze:
    > A 1kWh kosztuje dzis ok 50gr w jednej taryfie.

    Gdzie?

    pzdr
    mk

  • 33. Data: 2012-02-08 20:41:49
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 8.02.2012 r. 19:49, Desoft pisze:
    > Użytkownik <n...@m...invalid> napisał w wiadomości
    >
    > Taaaa, przypomina to: napluć komuś w twarz - deszcz pada.
    > Mamuty też obwiniasz za globalne ocieplenie? czy może to wina człowieka
    > pierwotnego?
    Już nie mam siły tego przekminiać, sorry, EOT.

    > Teraz za to w niedalekiej przyszłości będziemy mogli wykopywać rtęć.
    Okupiwszy to masowymi problemami zdrowotnymi.

    > Co komu do tego na co zużywam energię elektryczną? płacę za nią.
    To krótkowzroczne. Jak dla mnie, energia elektryczna powinna być za
    darmo, ale ludzie muszą się zdobyć na minimum samokrytycyzmu. Trucie
    siebie -- przede wszystkim sąsiadów -- jest uczciwie jak diabli (piszę o
    wyrzucaniu świetlówek na śmieci).

    > Dlaczego marnujesz te paliwa kopalne jeżdżąc samochodem?
    Odpisałbym ci, dlaczego się mylisz, ale nie zamierzam nikogo pouczać
    tutaj, jak ma żyć.

    > piechotą nie
    > łaska?
    > Jestem za tym żeby zlikwidować samochody spalinowe. A jak komus się
    > śpieszy to może biegać.

    > Ale wiesz dlaczego nie nadają się do użytku domowego?
    Nie wiem. Współczesne CFLe też rozgrzewają się przez minuty. A lampy
    siarkowe działają na zasadzie światłowodu. Schematy do
    półprzewodnikowych ballastów krążą po necie.
    ESL mają minimalny warm-up time (ale na metalach ziem rzadkich
    potrzebnych do wytworzenia wydajnych luminoforów
    elektroluminescencyjnych kładzie łapę pewna azjatycka republika
    ludowo-demokratyczna).

  • 34. Data: 2012-02-08 21:03:21
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "mk" <reverse_lp.pw@myzskm> napisał w wiadomości
    > Gdzie?

    ENEA

    G11 - 0,5592 zł

    G12 - 0,6699 zł / 0,286 zł

  • 35. Data: 2012-02-08 23:00:58
    Od: Marek Borowski <m...@b...com.nospam>

    On 08-02-2012 17:14, Desoft wrote:

    > Użytkownik <n...@m...invalid> napisał w wiadomości
    > Zarówki też komuś przeszkadzały? Nie miały rtęci? nie było o czym
    Tak. Jest to produkt przestarzaly. Zamiast swiata wytwarza glownie
    cieplo. Najwyzszy czas aby zrodlem swiatla byly wlasnie zrodla swiatla.
    Zarowka zarnikowa byla przesadnie tania, co moze miec znaczenie dla
    jakis biedakow w afryce ale nie dla rozwinietego europejskiego
    spoleczenstwa.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 36. Data: 2012-02-08 23:36:01
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Zarowka zarnikowa byla przesadnie tania, co moze miec znaczenie dla
    > jakis biedakow w afryce ale nie dla rozwinietego europejskiego
    > spoleczenstwa.

    W imię walki z biedą kupujmy drożej i trujmy własne środowisko.

  • 37. Data: 2012-02-08 23:36:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek Borowski grozi:

    > Tak. Jest to produkt przestarzaly. Zamiast swiata wytwarza glownie
    > cieplo. Najwyzszy czas aby zrodlem swiatla byly wlasnie zrodla swiatla.

    Jezusmaryjachrystepanieratujsięktomoże! Słońce nam zabiorą i wyłączą!

    > Zarowka zarnikowa byla przesadnie tania, co moze miec znaczenie dla
    > jakis biedakow w afryce ale nie dla rozwinietego europejskiego
    > spoleczenstwa.

    Jako przedstawiciel rozwiniętego europejskiego społeczeństwa pragnę
    zakomunikować, że tu u nas okteślenie czegoś "przesadnie tanim" nie
    ma najmniejszego sensu. Niedawno o cenach i ich ewolucji rozmawiałem
    z kanadyjskim przedstawicielem rozwiniętego amerykańskiego społeczeństwa.
    Jako przykład towaru "bezcennego" wymienił zapałki. Tam u nich w Kanadzie,
    jak ktoś nie ma zapałek a chciałby je mieć, to idzie do sklepu, a tam
    mu je dają. Oczywiście jedno pudełko, a nie cały karton czy paletę (ale
    kto by chciał mieć więcej niż jedno pudełko zapałek?).

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2012-02-08 23:39:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert_J" jgtb9u$2e9$...@i...gazeta.pl

    > 6-7 godzin dziennie? To chyba prowadzisz w domu warsztat krawiecki :-). Bo jakoś
    trudno mi sobie wyobrazić żeby nawet w zimie
    > świecić w domu pełną mocą przez 7 godzin dziennie ;-).

    Ja teraz świecę 4 światełkami, choć tak naprawdę potrzebuję
    jednego -- i to tego, które nie świeci w tej chwili. :) I te
    4 świecące mnie oślepiają -- zaraz je przygaszę, ale znam takich
    mocnych, którzy oślepną, lecz będą świecili pełną mocą!!!

    Podobnież z muzyką -- są tacy, którym słuch więdnie, ale słuchają pełną ,,parą''.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2012-02-08 23:39:37
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Jezusmaryjachrystepanieratujsięktomoże! Słońce nam zabiorą i wyłączą!

    No właśnie, czas się zdecydować czy słońce ma grzać czy świecić.

  • 40. Data: 2012-02-09 00:57:36
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > A jak zrobiono z akumulatorami samochodowymi? Podobno są jakieś kaucje
    > pobierane przy sprzedaży. Ale jak ze dwa albo trzy razy kupowałem nowy,
    > to nikt nie pytał czy będę zwracał stary. Cena też była wystawiona jedna.

    Właśnie sobie przydreptałem z drobnych zakupów w Tesco Gocław.
    Specjalnie przy aku przeczytałem, ze jak się nowy kupuje, to się zostawia
    "depozyt" w wysokości 30PLN, a jak w ciągu miesiąca zda się stary i okaże
    paragon/fakturę, to "depozyt" zostanie zwrócony.