  • Data: 2012-02-09 13:05:52
    Temat: Re: Świetlówki ...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Desoft" napisał w wiadomości

    >Jak jeszcze gorszą? to co napisałem dotyczy żarówkowego.

    No i wlasnie - "100W" zarowka zasilana 50W daje swiatla znacznie mniej
    niz zarowka od poczatku projektowana na 50W, i nie jest to polowa
    swiatla przy nominalnej pracy
    I chyba nawet mniej niz dwie 25W - choc sprawnosc wzrasta z moca (i
    lekko spada z napieciem - amerykanskie zarowki na 120V maja wieksza
    sprawnosc niz nasze na 230V).

    >ale zmierzyłeś? czy szacujesz?

    Szacuje. No ale cudow nie ma - tak po prostu musi byc.

    Byc moze u niektorych to jest niezauwazalne, bo np "jalowy" pobor mocy
    mam ~40W, do tego lodowka, komputer, kiepskie dvd, pralka, piekarnik -
    no i te 300W wlaczone na 2h dziennie nie odbija sie tak bardzo na
    rachunku.

    J.