  • 21. Data: 2012-12-08 11:02:44
    Temat: Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy
    Od: <news>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał:
    >Ja nie mam nic wspólnego z AGH, panie "jasnowidzu".

    Kto ci w to uwierzy?
    A ja jasnowidzem nie jestem, potrafię tylko czytać i pisać:)

  • 22. Data: 2012-12-08 11:02:49
    Od: <news>

    Użytkownik "Michoo" napisał:
    > Świetlówki mierzyłem. Takie kompaktowe.
    > Miały pobierać 20W i brały ~20W.

    To ta kompaktowa brała 20W, a ile brała sama świetlówka?

    > Mierzyłem też kalibrując miernik świetlówkę UV (nie kompaktową, tylko
    > klasyczną) - miała brać 30W i brała
    > 30W mocy z sieci "przerzucając" ~45VA.

    Świetlówka ma napięcie zasilania około 110V a w sieci jest 230V, więc chcesz
    powiedzieć że zasiliłeś ją bez zasilacza?
    Chyba coś ściemniasz z tą świetlówką 30W, nigdy takiej nie widziałem, gdzie
    taką kupiłeś?

  • 23. Data: 2012-12-08 11:02:52
    Od: <news>

    Użytkownik "Anerys" napisał:
    > Nie macie wrażenia, że tak naprawdę ekologii jest w tym wszystkim
    > tyle, co w gównie tortu? Że rzeczywistym jest aby kuzyn pociotka
    > wujka siostry brata szwagra miał z czego kosić kasiorę? To aby
    > wykosić konkurencję, najpierw zakaz, potem wolna droga do
    > lewych działań...

    Tak wygląda stalinowska polityka, więc co się dziwić jego wytycznym w
    EuroKowchozie, którego struktura jest oparta na wytycznych Hitlera i opisana
    w jego kampfie, a przecież wiadomo nie od dzisiaj że adolf to wielki
    przyjaciel stalina:)

  • 24. Data: 2012-12-08 12:29:41
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości

    > E tam, w hurtowni cała półka żarówek...wstrząsoodpornych. Oczywiście
    > droższe przy okazji :)

    Niedługo kondonów zakażą, ale będą w sprzedaży, jako pokrywy na słoiki -
    ponoć (jak to grzecznie napisać...) stare babcie robiąc przetwory, kupowały
    kondony, by nimi uszczelniać słoiki, coby dostępu powietrza nie było...
    Papierosów zakażą, będą jako pałeczki dymne "do odstraszania owadów" :P,
    ciekawe, czy także z banderolami :)
    Ta moja... hmm... chyba 3.50 kosztowała, nie pamiętam... a nie, już widzę, 6
    zyla, jest niewyraźna metka na spodzie... Normalne były coś kole
    2.00-2.50...

  • 25. Data: 2012-12-08 13:13:02
    Od: <news>

    Użytkownik "J.F." napisał:
    > Ale wiesz ze dlawik dlawi glownie dzieki indukcyjnosci
    > a nie rezystancji ? I to jest moc pozorna ..

    Widzę ze kolejny teoretyk się odezwał. To weź mi wytłumacz jak ta twoja moc
    pozorna rozgrzewa go do temperatury powodującej oparzenie po potknięciu? A
    najlepiej mierniczek w łapkę mierzymy rezystancję, pojemność i indukcyjność,
    chyba taki znawca mierniczków sobie z tym poradzi?

    Nawet moc pozorna to też jest moc i nawet jakby za nią nie płacić to nie
    znaczy że jej nie pobierasz. Zresztą w związku z oszczędnościami w
    energetyce mam poważne wątpliwości czy te nowe liczniki nie mierzą
    przypadkiem całkowitej mocy:)

    > Tez Chin sa wystarczajaco dobre :-P

    Dobry dowcip:)

    > Alez da. 36W to nie jest malo, ale rozlozone na duza powierzchnie
    > i mimo ze cieple - to rury nie sa tak gorace jak zarowki.

    Nagrzana rura świetlówki jest tak gorąca ze nie da się jej dotknąć ręką, ale
    oczywiście ze jest chłodniejsza od żarówki, tylko zauważ ze powierzchnia
    rury jest wielokrotnie większa od powierzchni żarówki. Gdyby żarówka miała
    powierzchnię świetlówki to była by od niej chłodniejsza:)

  • 26. Data: 2012-12-08 13:21:21
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Anerys" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > brata szwagra miał z czego kosić kasiorę? To aby wykosić konkurencję,
    > najpierw zakaz, potem wolna droga do lewych działań...

    Z tego co gdzieś ostatnio widziałem to ileś tam firm produkujących kineskopy
    synchronicznie ograniczało produkcję czego skutkiem były wyższe ceny.
    To jest afera i Jej Wysokość Unia nakłada kary.

    Nie wiem skąd wynika nakaz produkowania ile tylko się da. Przecież każda
    produkcja to jest:
    - zużywanie zasobów naturalnych,
    - zużywanie energii,
    - emisja ciepła,
    - emisja dwutlenku węgla.
    Dzięki wspólnym działaniom te firmy przyczyniły się do większej oszczędności
    zasobów naturalnych niż urzędnicy unijni wprowadzając na przykład dyrektywę,
    o mocy w trybie stand-by.

    Obecnie ileś tam firm produkujących żarówki synchronicznie ogranicza ich
    produkcję czego skutkiem są wysokie ceny żarówek.
    Naturalną konsekwencją powinno być uznanie tego za zmowę cenową.

    O ile się orientuję to są jakieś kwoty/limity produkcji cukru/mleka itp.
    Czyż to nie jest narzucanie rolnikom odgórnie zmowy cenowej.

    Zły uczynek: Ktoś Unii ukraść krowa.
    Dobry uczynek; Unia komuś ukraść krowa.
    P.G.

  • 27. Data: 2012-12-08 13:21:39
    Od: <news>

    Użytkownik "J.F." napisał:
    > Jesli chodzi o zarowki to zasadniczo nie.
    > To jest naprawde bardzo niewydajne zrodlo swiatla
    > i powinni tego zabronic

    Za to jest to bardzo wydajne źródło ciepła, dlatego kule grzewcze są
    legalne:)

    Może wymień mi jakieś wydajne źródła światła, bo chyba nie wierzysz w bajki
    o nie grzejących świetlówkach i LEDach?

  • 28. Data: 2012-12-08 13:24:40
    Od: <news>

    Użytkownik "J.F." napisał:
    > Cokolik w czasie pracy goracy nie jest, a tranzystory
    > bez radiatorow. IMO - strat jest gora 2W ..

    Przy 20W trudno żeby był gorący, niemniej kompakt jest ciepły a nie zimny:)
    Opowiadając o stratach góra 2W myślisz że pozostałe 18W przemieniają się w
    czyste światło?:)

  • 29. Data: 2012-12-08 14:52:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Dec 2012 12:29:41 +0100, Anerys napisał(a):
> [...]

    Jesli chodzi o zarowki to zasadniczo nie.
    To jest naprawde bardzo niewydajne zrodlo swiatla i powinni tego zabronic
    :-)

    J.

  • 30. Data: 2012-12-08 14:54:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>