    From: <news>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy
    Date: Sat, 8 Dec 2012 13:13:02 +0100

    Użytkownik "J.F." napisał:
    > Ale wiesz ze dlawik dlawi glownie dzieki indukcyjnosci
    > a nie rezystancji ? I to jest moc pozorna ..

    Widzę ze kolejny teoretyk się odezwał. To weź mi wytłumacz jak ta twoja moc
    pozorna rozgrzewa go do temperatury powodującej oparzenie po potknięciu? A
    najlepiej mierniczek w łapkę mierzymy rezystancję, pojemność i indukcyjność,
    chyba taki znawca mierniczków sobie z tym poradzi?

    Nawet moc pozorna to też jest moc i nawet jakby za nią nie płacić to nie
    znaczy że jej nie pobierasz. Zresztą w związku z oszczędnościami w
    energetyce mam poważne wątpliwości czy te nowe liczniki nie mierzą
    przypadkiem całkowitej mocy:)

    > Tez Chin sa wystarczajaco dobre :-P

    Dobry dowcip:)

    > Alez da. 36W to nie jest malo, ale rozlozone na duza powierzchnie
    > i mimo ze cieple - to rury nie sa tak gorace jak zarowki.

    Nagrzana rura świetlówki jest tak gorąca ze nie da się jej dotknąć ręką, ale
    oczywiście ze jest chłodniejsza od żarówki, tylko zauważ ze powierzchnia
    rury jest wielokrotnie większa od powierzchni żarówki. Gdyby żarówka miała
    powierzchnię świetlówki to była by od niej chłodniejsza:)