  • 11. Data: 2012-12-07 20:42:46
    Temat: Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    <news> wrote in message news:50c21349$0$1300$65785112@news.neostrada.pl...

    > I dostałeś bardzo dobrą odpowiedź!
    > Moc całkowita będzie sumą mocy samej świetlówki i jej zasilacza i standardowo
    > jest to ponad 2 razy moc świetlówki:)
    > A co zdziwko że to wcale nie jest takie energooszczędne jak w TV mówią?

    Zdziwko, że świetlówkę zintegrowaną z jej zasilaczem, mogę spokojnie utrzymać w
    ręce.
    Żarówki równie mocno świecącej nie.
    Co rozjeżdża nieco logikę powyższą, bo podobno nic w przyrodzie nie ginie.
    Myślenie jednak lubi zmieniać właściciela.

  • 12. Data: 2012-12-07 21:44:16
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 07.12.2012 18:26, news wrote:
    > To zacznij w końcu myśleć panie teoretyku co w życiu świetlówki w ręce
    > nie trzymał:)
    > A skoro to grupa elektroniczna to proponuje mierniczek w tą łapkę
    > wsadzić i pomierzyć, takie to dal pana yntelygenta trudne?

    No patrz pan, ja robiłem, nawet zbierałem je od razu bezprzewodowo i
    przesyłałem do takiej ładnej aplikacji zrobionej przez koleżankę:
    http://apps.man.poznan.pl/gicomp_web/green_office.ht
    ml

    Mieliśmy klasyczne żarówki, halogeny i świetlówki ściemnialne. I zgadnij
    co? Wyniki były zgodne z oczekiwaniami.

    Więc zacznij odszczekiwać panie teoretyku....

    Michoo

  • 13. Data: 2012-12-07 23:47:23
    Od: Wmak <m...@u...narkive.com>

    Mierzyłem pobory mocy świetlówek liniowych 13W.
    Watomierz z Lidla więc wyniku za absolutny uznać nie można ale do porównania
    wystarczy.

    Świetlówka 13W z elektronicznym zasilaniem pobierała 12W.
    Takie same dwie świetlówki ze staroświeckimi dławikami i starterami
    brały po 20W

  • 14. Data: 2012-12-07 23:52:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 07 Dec 2012 12:49:02 +0100, Kazimierz napisał(a):

    > Jak możesz, to zmierz.

    No wiec w/g licznika to taki kaseton 4 rur bierze 106W.
    Rozne kombinacje wlaczalem, a wyniki jakw zegarku, przypadkowych bledow
    nie ma. Ale licznik ma 40 lat :-)

    Tylko ... nie wiem jakie to rury. Sufit jest za wysoko :-)
    srednica srednia, czyli kolo cala, dlugosc kasetonu - czyli ~50 cm, Philips
    .. podejrzewam ze 18W te rury.

    A pobor 26.5W na rurke.

    P.S. kurde, spoczynkowy pobor pradu 160W. A niby "wszystko wylaczone".

    J.

  • 15. Data: 2012-12-08 00:59:43
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 07.12.2012 20:36, news wrote:
    > Napisz to jeszcze raz, tylko po polskiemu żeby można było zrozumieć o co
    > ci chodzi, postaraj sie:)
    > Pytanie było czy to prawda ze dwie świetlówki 40W pobierają 200W mocy z
    > sieci, więc słuchamy co tam pomierzyłeś?

    Świetlówki mierzyłem. Takie kompaktowe. Miały pobierać 20W i brały ~20W.
    Jak się je ściemniło to schodziły do 12W (Ale dawały wtedy już dość
    brzydkie światło.). Mierzyłem też kalibrując miernik świetlówkę UV (nie
    kompaktową, tylko klasyczną) - miała brać 30W i brała 30W mocy z sieci
    "przerzucając" ~45VA.

    Michoo

  • 16. Data: 2012-12-08 05:02:41
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    > Z nimi jest dokładnie odwrotnie niż "nasza prawda" mówi, świetlówka nie
    > jest ani tania, ani energooszczędna, ani ekologiczna, ani zdrowa. Lepiej
    > inwestuj w żarówkę, czyli w kulę grzewczą, bo żarówek zabronił wielki brat
    > z EuroKowchozu.

    Żarówka... żarówka... Niecały miesiąc temu nabyłem, celem "mania" zapasu,
    zarówkę. Wróć, Kulę Grzewczą, o mocy 100W, MATOWĄ, made in... Hungary.
    OIMPNM, oni weszli do Unii razem z nami :) Madziarzy sprytni są, obeszli
    zakaz w prosty sposób - nigdzie na opakowaniu nie jest napisane, że to
    żarówka. Jedynie po rosyjsku jest napisane "elektryczna lampa do
    oświetlenia", w żadnym z innych języków nie. W kiosku, licencja General
    Electric, ponoć długowieczna...
    Poza brakiem "żarówki" jest chyba wszystko, klasa energetyczna, moc, rysunek
    opiewający zawartość pudełka, jasność, trwałość (2500h), nawet certyfikat CE
    (nie China Export) i jakieś inne znaczki... Nawet 12 gwiazdek w okręgu na
    niby-fladze... Jest też znaczek przekreślonej chatynki... :) Podobny fałsz,
    jak z Agencjami Towarzyskimi :P Albo, jak z dopala... wróć, z
    "kolekcjonerskimi" akcesoriami do konserwacji komputerów :P :))

  • 17. Data: 2012-12-08 08:54:00
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Madziarzy sprytni są, obeszli zakaz w prosty sposób - nigdzie na
    opakowaniu nie jest
    > napisane, że to żarówka.

    E tam, w hurtowni cała półka żarówek...wstrząsoodpornych. Oczywiście
    droższe przy okazji :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 18. Data: 2012-12-08 10:48:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 08 Dec 2012 08:54:00 +0100, Irek N. napisał(a):

    > E tam, w hurtowni cała półka żarówek...wstrząsoodpornych. Oczywiście
    > droższe przy okazji :)

    Jesli z Heliosa, to moga byc naprawde wstrzasoodporne. Swoja droga to
    kiedyc bym taka docenil w garazu, ale nie wiedzialem ze robia.

    Ale ostatnio widzialem 100W zarowke z Biedronki, made in PRC, bez zadnych
    ostrzegawczych napisow ... musze sprawdzic - stare zapasy czy kule grzewcze
    :-)

    J.

  • 19. Data: 2012-12-08 10:55:44
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2012-12-07 16:35, news pisze:

    > Ne wiedziałem że na AGH w Krakowie przyjmują takich durniów, ech nauka
    > schodzi na psy:(

    Rzeczywiście potrzebujesz psychiatry. Ja nie mam nic wspólnego z AGH,
    panie "jasnowidzu".

  • 20. Data: 2012-12-08 11:01:20
    Od: <news>

    Użytkownik "Wmak" napisał:
    > Mierzyłem pobory mocy świetlówek liniowych 13W.
    > Watomierz z Lidla więc wyniku za absolutny uznać
    > nie można ale do porównania wystarczy.

    Pomijając fakt że pomiar mocy tej świetlówki watomierzem z lidla jest mocno
    wątpliwy, to zwróć uwagę że ty mierzyłeś pobór mocy całego kompaktu, czyli
    świetlówki z jej zasilaczem, wiec teraz zmierz moc pobieraną przez samą
    świetlówkę (taka szklana rurka:)

    Świetlówki maja zwykle napięcie zasilania 110V, więc ponad połowa mocy idzie
    na grzanie dławika. Z zasilaniem przetwornicami jest podobnie, bo dobra
    przetwornica niestety spoooro kosztuje.
    Ja rozumiem pytającego, bo on nie wie i dlatego się pyta, ale nie rozumiem
    tej całej masy mądrali opowiadających ze świetlówkę można wziąć w rękę a
    żarówki nie, bo od razu widać ze w życiu świetlówki w ręku nie mieli a
    wypowiadają sie jako eksperci.
    Rozgrzanej świetlówki 36W, 40W nie da się wziąć w rękę, podobnie jak jej
    dławika. Ich energooszczędność, taniość, ekologiczność i zdrowotność to
    tylko propaganda głoszona na na uczelniach, w prasie i telewizji, bo każdy
    kto ma miernik i potrafi go użyć to obali.