  • 61. Data: 2012-12-10 14:16:00
    Temat: Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 08.12.2012 11:02, news wrote:

    > To ta kompaktowa brała 20W, a ile brała sama świetlówka?

    Biorąc pod uwagę, że oprawa była ledwo ciepła to szacuję 17-19W.

    > Świetlówka ma napięcie zasilania około 110V a w sieci jest 230V, więc
    > chcesz
    > powiedzieć że zasiliłeś ją bez zasilacza?

    Nie. Jakbyś wiedział o czym piszesz to byś nie zadał tego pytania -
    jakim cudem świetlówka podpięta bezpośrednio do sieci miałby mieć 30W
    czynnej i 15W biernej? Miała kiepski zasilacz to fakt, ale moc bierna
    straty generuje na grzaniu kabli.

    > Chyba coś ściemniasz z tą świetlówką 30W, nigdy takiej nie widziałem,

    Ty coś w ogóle mało widziałeś. Tylko po co się tym chwalić?

    > gdzie
    > taką kupiłeś?

    W sklepie sprzedającym świetlówki do dezynfekcji wody produkowane przez
    philipsa.

    Michoo

  • 62. Data: 2012-12-11 23:51:24
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Trudno powiedziec czy to syf - taka cecha lamp wyladowczych, ze sie
    > rozgrzewaja powoli. Owszem, mozna z tym walczyc ... kosztem trwalosci ?

    To raczej przetwornica licha, jedyna zaleta, ze świato niemal idealnie
    iddaje żarówkę.

    > Przy czym ... w sraczu swiatlo pozadane od razu, w pokoju zazwyczaj moze

    O, to zależy, czy to noc świetojańska, czy zwykła :) Za szybko też bym nie
    chciał uderzenia w oczy, bo jak oślepi i się nie trafi gdzie trzeba...? :)

    > sobie narastac - zapalane jest na dluzej, w lampce nocnej nawet pozadane

    Tylko, ze u mnie, to pierwsze 1-2 sekundy, to były żarniki, a potem nagły
    rozbłysk i świecenie. Skok jednak był dość ostry. Lampka w przedpokoju
    zaświeca się dość szybko, a jednocześnie dość lagodnie. W kuchni, zamieniona
    z lampką powiedzmy, z korytarza, jest od razu. Syf jest na korytarzu, w
    miejscu, gdzie nawet 5 sekund opóźnienia nie będzie problemem.

    > lagodne rozpalanie ...

    Tu zdecydowanie potwierdzę.

  • 63. Data: 2012-12-12 12:44:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.12.2012 10:55, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Rzeczywiście potrzebujesz psychiatry. Ja nie mam nic wspólnego z AGH,
    > panie "jasnowidzu".

    --------------------------
    /| /| | |
    ||__|| | PROSIMY NIE KARMIĆ |
    / O O\__ |
    / \ TROLLA |
    / \ \ |
    / _ \ \ ----------------------
    / |\____\ \ ||
    / | | | |\____/ ||
    / \|_|_|/ | __||
    / / \ |____| ||
    / | | /| | --|
    | | |// |____ --|
    * _ | |_|_|_| | \-/
    *-- _--\ _ \ // |
    / _ \\ _ // | /
    * / \_ /- | - | |
    * ___ c_c_c_C/ \C_c_c_c____________

  • 64. Data: 2012-12-13 11:19:34
    Temat: Re: Swietlowka rurowa - pobór mocy
    Od: "Wojtek" <w...@l...plll>

    > Hm, stateczniki bez PFC czy z ?
    > Usiluje wymyslec jaki moze byc maksymalny pobor mocy .... Irms*Urms ...
    > czy to nie jest zbyt proste ?

    Hi jaja sobie robisz:) w Chińczyku za 40zł PFC:) ale jak by nie kombinować
    to stopa błędu pomiaru niewielka.

    > A to ciekawe ..
    Fakt:) szczególnie że pobór pradu mniejszy

    > elektroniczne jak rozumiem ? Bo indukcyjnych sie zasadniczo nie wymienia
    > ... chyba ze chinskie :-)
    No oczywiście że chińskie elektroniczne.

    --
    Wojtek