  • Data: 2014-06-08 08:41:54
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-06-04 21:28, collie pisze:

> [...]
    > czterech cylindrach przez kilka/kilkanaście sekund z akumulatora
    > płynie prąd
    > 100 A, przy każdym uruchomieniu auta. Gdy tych startów jest kilkadziesiąt
    > dziennie, to prądnica może mieć problemy z uzupełnianiem ubytków. Stąd
    > diesle
    > mają większe akumulatory, niż benzyniaki o tej samej pojemności. Ale i
    > tak,
    > jeśli nie ma możliwości doładować akumulator na trasie, przy częstym
    > zapalaniu
    > silnika trzeba od czasu do czasu podładować akumulator prostownikiem.

    No nie wiem, skoro tak piszesz, jednak mimo braku jakiegokolwiek
    dodatkowego doładowywania nie miałem tej zimy problemów z akumulatorem,
    a nie jest on nowy. O stylu jazdy już pisałem - więcej zapalanie niż
    jazdy..

    > Podobnie jak w benzyniaku. ;-)

    Chyba jednak w dieslu jest mniej awaryjnogennej elektroniki. Pamiętam
    jak w dawnych czasach przejechałem około 200km wstrzykując ręcznie do
    gaźnika paliwo lekarską strzykawką.