eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŚwiece żarowe. › Re: Świece żarowe.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
    rldhosting.com!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
    highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
    da.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
    a.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 08 Jun 2014 08:41:54 +0200
    From: Trybun <I...@j...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.5.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Świece żarowe.
    References: <538ef8c0$0$2374$65785112@news.neostrada.pl>
    <lmmug7$hlr$1@node2.news.atman.pl>
    <538f002d$0$2239$65785112@news.neostrada.pl>
    <lmn2di$lt7$1@node2.news.atman.pl>
    <538f34ae$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
    <lmnsfe$h2d$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <lmnsfe$h2d$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 42
    Message-ID: <539405a3$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: user-31-174-173-246.play-internet.pl
    X-Trace: 1402209700 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2377 31.174.173.246:1230
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2644
    X-Received-Body-CRC: 2935354988
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2535050
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-06-04 21:28, collie pisze:
    > W dniu 4.06.14 17:01, Trybun pisze:
    >
    >> I niestety mój obecny styl poruszania się autem polega na mnogości
    >> gaszenia i
    >> zapalania silnika. Ale co tam, nie ma sie co przejmować na zapas.
    >
    > Taki sposób eksploatacji diesla, odbija się nie tylko na świecach
    > żarowych, ale
    > przede wszystkim na akumulatorze. Świece żarowe pobierają ok. 25 A,
    > więc przy
    > czterech cylindrach przez kilka/kilkanaście sekund z akumulatora
    > płynie prąd
    > 100 A, przy każdym uruchomieniu auta. Gdy tych startów jest kilkadziesiąt
    > dziennie, to prądnica może mieć problemy z uzupełnianiem ubytków. Stąd
    > diesle
    > mają większe akumulatory, niż benzyniaki o tej samej pojemności. Ale i
    > tak,
    > jeśli nie ma możliwości doładować akumulator na trasie, przy częstym
    > zapalaniu
    > silnika trzeba od czasu do czasu podładować akumulator prostownikiem.
    > A w zimie
    > to obowiązkowe.

    No nie wiem, skoro tak piszesz, jednak mimo braku jakiegokolwiek
    dodatkowego doładowywania nie miałem tej zimy problemów z akumulatorem,
    a nie jest on nowy. O stylu jazdy już pisałem - więcej zapalanie niż
    jazdy..

    >
    >
    >> Całe szczęście że ten motor (CRDI) nie jest wyposażony w wynalazki
    >> typu FAP
    >> czy sprzęgło dwumasowe, ale i tak ma co się zepsuć.
    >
    > Podobnie jak w benzyniaku. ;-)
    >
    >

    Chyba jednak w dieslu jest mniej awaryjnogennej elektroniki. Pamiętam
    jak w dawnych czasach przejechałem około 200km wstrzykując ręcznie do
    gaźnika paliwo lekarską strzykawką.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: