-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!xlned.com!feeder7.xlned.com!feeder1.cambriu
musenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com
!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-0
1.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 04 Jun 2014 17:01:10 +0200
From: Trybun <I...@j...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.5.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Świece żarowe.
References: <538ef8c0$0$2374$65785112@news.neostrada.pl>
<lmmug7$hlr$1@node2.news.atman.pl>
<538f002d$0$2239$65785112@news.neostrada.pl>
<lmn2di$lt7$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <lmn2di$lt7$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 70
Message-ID: <538f34ae$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: ip-78-30-90-26.free.aero2.net.pl
X-Trace: 1401894063 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2153 78.30.90.26:3112
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2534707
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-06-04 14:03, collie pisze:
> W dniu 4.06.14 13:17, Trybun pisze:
>> W dniu 2014-06-04 12:56, collie pisze:
>
>> Oj, Ople mają fatalna opinię, podobno niezwykle łatwo się zapiekają,
>> a do
>> wykręcenie takiej zapieczonej trzeba ściągać głowicę... Tak
>> przynajmniej miał
>> małżonek bratanicy w Zafirze.
>
> Ja nic nie wymieniam "profilaktycznie", nie chucham, dmucham, nie
> nadsłuchuję -
> po prostu jeżdżę. A jak świeca padnie, to dopiero wtedy będę się
> martwił, czy
> wystarczy ją wykręcić, czy trzeba będzie ściągać głowicę. A jak znam
> życie,
> to od każdej reguły są wyjątki i może w mojej Asterce akurat obędzie
> się bez
> rozpoławianiu silnika, w celu wymiany świecy. ;-)
I pozostaje mieć nadzieję że to tylko głupia , niczym konkretnym nie
poparta opinia. Ja to słyszałem od mechanika, który wymieniał te świece
w Zafirze. Mówił że świece żarowe to generalnie słaby punkt diesli Opla,
i którejś generacji silników mercedesa.
>
>
>> Co do ogólnego zużycia eksploatacyjnego świec to pewnie też dużo
>> zależy od sposobu
>> eksploatacji.. Np. jazda na długich trasach to minimalna eksploatacja
>> świec,
>> zapalanie w ciągu dnia 150 razy przynosi skutek odwrotny, czy może
>> nie ma to
>> żadnego znaczenia? Diabeł mnie podkusił z kupowaniem tego diesla,
>> potencjalnie
>> same problemy..
>
> Oczywiście i żywotność świec zależy od sposobu ich eksploatacji,
> przecież to zwykła grzałka i podobnie jak to ma miejsce w żarówkach,
> najbardziej żarnikowi
> szkodzi nie długotrwała praca, ale częstotliwość włączania. Zimny
> żarnik ma
> mniejszą oporność, więc po włączeniu płynie przez niego wielokrotnie
> większy
> prąd, niż później, po nagrzaniu. Stąd zwykle żarówki przepalą się w
> chwili
> włączenia - właśnie od tego uderzenia prądem na zimno. Przebiegi
> serwisowe
> dla świec żarowych są więc dosyć umowne: jednemu potrafią świece
> wysiąść po
> 20 tys. km, drugi przejedzie 200 tys. bez oznak, że świece niedomagają.
> A co do diesla: ja tam nie narzekam - nie wiem co to regulacja gaźnika,
> brak iskry, zawilgocone przewody WN itepe itede. Jeszcze i Ty polubisz
> klekota, nie bój nic. ;-)
>
>
No tak, to logiczne, mimo całkowitego laicyzmu w tych sprawach też tak
myślę. I niestety mój obecny styl poruszania się autem polega na
mnogości gaszenia i zapalania silnika. Ale co tam, nie ma sie co
przejmować na zapas.
Już go lubię - mimo że ostatnio jeździłem benzyniakiem i na dodatek
absolutnie bezawaryjną Vectrą, to poprawę w stylu jazdy dało sie odczuć
zaraz po wyjechaniu z komisu tym dieselkiem. Jednak o benzynowym silniku
miałam jaką taką wiedzę, natomiast o dieslu nie wiem nic, tak że jak
kiedy na trasie odmówi posłuszeństwa to pozostaje tylko laweta pomocy
drogiej i mechanik. Całe szczęście że ten motor (CRDI) nie jest
wyposażony w wynalazki typu FAP czy sprzęgło dwumasowe, ale i tak ma co
się zepsuć.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.06.14 18:27 MichaelData(R)
- 04.06.14 18:38 ToMasz
- 04.06.14 19:00 Budzik
- 04.06.14 19:20 Irokez
- 04.06.14 20:41 collie
- 04.06.14 20:57 Irokez
- 04.06.14 20:49 collie
- 04.06.14 21:02 masti
- 04.06.14 21:17 Tomasz Gorbaczuk
- 04.06.14 21:22 ToMasz
- 04.06.14 21:25 Tomasz Gorbaczuk
- 04.06.14 21:31 Tomasz Gorbaczuk
- 04.06.14 21:28 collie
- 04.06.14 21:41 Cavallino
- 04.06.14 21:46 atm
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=