-
Data: 2014-06-04 17:01:10
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-06-04 14:03, collie pisze:
> W dniu 4.06.14 13:17, Trybun pisze:
>> W dniu 2014-06-04 12:56, collie pisze:
>
>> Oj, Ople mają fatalna opinię, podobno niezwykle łatwo się zapiekają,
>> a do
>> wykręcenie takiej zapieczonej trzeba ściągać głowicę... Tak
>> przynajmniej miał
>> małżonek bratanicy w Zafirze.
>
> Ja nic nie wymieniam "profilaktycznie", nie chucham, dmucham, nie
> nadsłuchuję -
> po prostu jeżdżę. A jak świeca padnie, to dopiero wtedy będę się
> martwił, czy
> wystarczy ją wykręcić, czy trzeba będzie ściągać głowicę. A jak znam
> życie,
> to od każdej reguły są wyjątki i może w mojej Asterce akurat obędzie
> się bez
> rozpoławianiu silnika, w celu wymiany świecy. ;-)
I pozostaje mieć nadzieję że to tylko głupia , niczym konkretnym nie
poparta opinia. Ja to słyszałem od mechanika, który wymieniał te świece
w Zafirze. Mówił że świece żarowe to generalnie słaby punkt diesli Opla,
i którejś generacji silników mercedesa.
>
>
>> Co do ogólnego zużycia eksploatacyjnego świec to pewnie też dużo
>> zależy od sposobu
>> eksploatacji.. Np. jazda na długich trasach to minimalna eksploatacja
>> świec,
>> zapalanie w ciągu dnia 150 razy przynosi skutek odwrotny, czy może
>> nie ma to
>> żadnego znaczenia? Diabeł mnie podkusił z kupowaniem tego diesla,
>> potencjalnie
>> same problemy..
>
> Oczywiście i żywotność świec zależy od sposobu ich eksploatacji,
> przecież to zwykła grzałka i podobnie jak to ma miejsce w żarówkach,
> najbardziej żarnikowi
> szkodzi nie długotrwała praca, ale częstotliwość włączania. Zimny
> żarnik ma
> mniejszą oporność, więc po włączeniu płynie przez niego wielokrotnie
> większy
> prąd, niż później, po nagrzaniu. Stąd zwykle żarówki przepalą się w
> chwili
> włączenia - właśnie od tego uderzenia prądem na zimno. Przebiegi
> serwisowe
> dla świec żarowych są więc dosyć umowne: jednemu potrafią świece
> wysiąść po
> 20 tys. km, drugi przejedzie 200 tys. bez oznak, że świece niedomagają.
> A co do diesla: ja tam nie narzekam - nie wiem co to regulacja gaźnika,
> brak iskry, zawilgocone przewody WN itepe itede. Jeszcze i Ty polubisz
> klekota, nie bój nic. ;-)
>
>
No tak, to logiczne, mimo całkowitego laicyzmu w tych sprawach też tak
myślę. I niestety mój obecny styl poruszania się autem polega na
mnogości gaszenia i zapalania silnika. Ale co tam, nie ma sie co
przejmować na zapas.
Już go lubię - mimo że ostatnio jeździłem benzyniakiem i na dodatek
absolutnie bezawaryjną Vectrą, to poprawę w stylu jazdy dało sie odczuć
zaraz po wyjechaniu z komisu tym dieselkiem. Jednak o benzynowym silniku
miałam jaką taką wiedzę, natomiast o dieslu nie wiem nic, tak że jak
kiedy na trasie odmówi posłuszeństwa to pozostaje tylko laweta pomocy
drogiej i mechanik. Całe szczęście że ten motor (CRDI) nie jest
wyposażony w wynalazki typu FAP czy sprzęgło dwumasowe, ale i tak ma co
się zepsuć.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.06.14 18:27 MichaelData(R)
- 04.06.14 18:38 ToMasz
- 04.06.14 19:00 Budzik
- 04.06.14 19:20 Irokez
- 04.06.14 20:41 collie
- 04.06.14 20:57 Irokez
- 04.06.14 20:49 collie
- 04.06.14 21:02 masti
- 04.06.14 21:17 Tomasz Gorbaczuk
- 04.06.14 21:22 ToMasz
- 04.06.14 21:25 Tomasz Gorbaczuk
- 04.06.14 21:31 Tomasz Gorbaczuk
- 04.06.14 21:28 collie
- 04.06.14 21:41 Cavallino
- 04.06.14 21:46 atm
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- 2025-02-25 rozliczenia policji
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=