eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŚwiece żarowe.Re: Świece żarowe.
  • Data: 2014-06-04 17:01:10
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-06-04 14:03, collie pisze:
    > W dniu 4.06.14 13:17, Trybun pisze:
    >> W dniu 2014-06-04 12:56, collie pisze:
    >
    >> Oj, Ople mają fatalna opinię, podobno niezwykle łatwo się zapiekają,
    >> a do
    >> wykręcenie takiej zapieczonej trzeba ściągać głowicę... Tak
    >> przynajmniej miał
    >> małżonek bratanicy w Zafirze.
    >
    > Ja nic nie wymieniam "profilaktycznie", nie chucham, dmucham, nie
    > nadsłuchuję -
    > po prostu jeżdżę. A jak świeca padnie, to dopiero wtedy będę się
    > martwił, czy
    > wystarczy ją wykręcić, czy trzeba będzie ściągać głowicę. A jak znam
    > życie,
    > to od każdej reguły są wyjątki i może w mojej Asterce akurat obędzie
    > się bez
    > rozpoławianiu silnika, w celu wymiany świecy. ;-)

    I pozostaje mieć nadzieję że to tylko głupia , niczym konkretnym nie
    poparta opinia. Ja to słyszałem od mechanika, który wymieniał te świece
    w Zafirze. Mówił że świece żarowe to generalnie słaby punkt diesli Opla,
    i którejś generacji silników mercedesa.

    >
    >
    >> Co do ogólnego zużycia eksploatacyjnego świec to pewnie też dużo
    >> zależy od sposobu
    >> eksploatacji.. Np. jazda na długich trasach to minimalna eksploatacja
    >> świec,
    >> zapalanie w ciągu dnia 150 razy przynosi skutek odwrotny, czy może
    >> nie ma to
    >> żadnego znaczenia? Diabeł mnie podkusił z kupowaniem tego diesla,
    >> potencjalnie
    >> same problemy..
    >
    > Oczywiście i żywotność świec zależy od sposobu ich eksploatacji,
    > przecież to zwykła grzałka i podobnie jak to ma miejsce w żarówkach,
    > najbardziej żarnikowi
    > szkodzi nie długotrwała praca, ale częstotliwość włączania. Zimny
    > żarnik ma
    > mniejszą oporność, więc po włączeniu płynie przez niego wielokrotnie
    > większy
    > prąd, niż później, po nagrzaniu. Stąd zwykle żarówki przepalą się w
    > chwili
    > włączenia - właśnie od tego uderzenia prądem na zimno. Przebiegi
    > serwisowe
    > dla świec żarowych są więc dosyć umowne: jednemu potrafią świece
    > wysiąść po
    > 20 tys. km, drugi przejedzie 200 tys. bez oznak, że świece niedomagają.
    > A co do diesla: ja tam nie narzekam - nie wiem co to regulacja gaźnika,
    > brak iskry, zawilgocone przewody WN itepe itede. Jeszcze i Ty polubisz
    > klekota, nie bój nic. ;-)
    >
    >

    No tak, to logiczne, mimo całkowitego laicyzmu w tych sprawach też tak
    myślę. I niestety mój obecny styl poruszania się autem polega na
    mnogości gaszenia i zapalania silnika. Ale co tam, nie ma sie co
    przejmować na zapas.

    Już go lubię - mimo że ostatnio jeździłem benzyniakiem i na dodatek
    absolutnie bezawaryjną Vectrą, to poprawę w stylu jazdy dało sie odczuć
    zaraz po wyjechaniu z komisu tym dieselkiem. Jednak o benzynowym silniku
    miałam jaką taką wiedzę, natomiast o dieslu nie wiem nic, tak że jak
    kiedy na trasie odmówi posłuszeństwa to pozostaje tylko laweta pomocy
    drogiej i mechanik. Całe szczęście że ten motor (CRDI) nie jest
    wyposażony w wynalazki typu FAP czy sprzęgło dwumasowe, ale i tak ma co
    się zepsuć.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: