eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŚwiece żarowe.Re: Świece żarowe.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: collie <c...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Świece żarowe.
    Date: Wed, 04 Jun 2014 14:03:35 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 35
    Message-ID: <lmn2di$lt7$1@node2.news.atman.pl>
    References: <538ef8c0$0$2374$65785112@news.neostrada.pl>
    <lmmug7$hlr$1@node2.news.atman.pl>
    <538f002d$0$2239$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: user-5-173-121-196.play-internet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1401883891 22439 5.173.121.196 (4 Jun 2014 12:11:31 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 4 Jun 2014 12:11:31 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.5.0
    In-Reply-To: <538f002d$0$2239$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2534688
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 4.06.14 13:17, Trybun pisze:
    > W dniu 2014-06-04 12:56, collie pisze:

    > Oj, Ople mają fatalna opinię, podobno niezwykle łatwo się zapiekają, a do
    > wykręcenie takiej zapieczonej trzeba ściągać głowicę... Tak przynajmniej miał
    > małżonek bratanicy w Zafirze.

    Ja nic nie wymieniam "profilaktycznie", nie chucham, dmucham, nie nadsłuchuję -
    po prostu jeżdżę. A jak świeca padnie, to dopiero wtedy będę się martwił, czy
    wystarczy ją wykręcić, czy trzeba będzie ściągać głowicę. A jak znam życie,
    to od każdej reguły są wyjątki i może w mojej Asterce akurat obędzie się bez
    rozpoławianiu silnika, w celu wymiany świecy. ;-)


    > Co do ogólnego zużycia eksploatacyjnego świec to pewnie też dużo zależy od sposobu
    > eksploatacji.. Np. jazda na długich trasach to minimalna eksploatacja świec,
    > zapalanie w ciągu dnia 150 razy przynosi skutek odwrotny, czy może nie ma to
    > żadnego znaczenia? Diabeł mnie podkusił z kupowaniem tego diesla, potencjalnie
    > same problemy..

    Oczywiście i żywotność świec zależy od sposobu ich eksploatacji, przecież to
    zwykła grzałka i podobnie jak to ma miejsce w żarówkach, najbardziej żarnikowi
    szkodzi nie długotrwała praca, ale częstotliwość włączania. Zimny żarnik ma
    mniejszą oporność, więc po włączeniu płynie przez niego wielokrotnie większy
    prąd, niż później, po nagrzaniu. Stąd zwykle żarówki przepalą się w chwili
    włączenia - właśnie od tego uderzenia prądem na zimno. Przebiegi serwisowe
    dla świec żarowych są więc dosyć umowne: jednemu potrafią świece wysiąść po
    20 tys. km, drugi przejedzie 200 tys. bez oznak, że świece niedomagają.
    A co do diesla: ja tam nie narzekam - nie wiem co to regulacja gaźnika,
    brak iskry, zawilgocone przewody WN itepe itede. Jeszcze i Ty polubisz
    klekota, nie bój nic. ;-)


    --
    collie

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: