-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: collie <c...@v...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Świece żarowe.
Date: Wed, 04 Jun 2014 14:03:35 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 35
Message-ID: <lmn2di$lt7$1@node2.news.atman.pl>
References: <538ef8c0$0$2374$65785112@news.neostrada.pl>
<lmmug7$hlr$1@node2.news.atman.pl>
<538f002d$0$2239$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: user-5-173-121-196.play-internet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1401883891 22439 5.173.121.196 (4 Jun 2014 12:11:31 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 4 Jun 2014 12:11:31 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.5.0
In-Reply-To: <538f002d$0$2239$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2534688
[ ukryj nagłówki ]W dniu 4.06.14 13:17, Trybun pisze:
> W dniu 2014-06-04 12:56, collie pisze:
> Oj, Ople mają fatalna opinię, podobno niezwykle łatwo się zapiekają, a do
> wykręcenie takiej zapieczonej trzeba ściągać głowicę... Tak przynajmniej miał
> małżonek bratanicy w Zafirze.
Ja nic nie wymieniam "profilaktycznie", nie chucham, dmucham, nie nadsłuchuję -
po prostu jeżdżę. A jak świeca padnie, to dopiero wtedy będę się martwił, czy
wystarczy ją wykręcić, czy trzeba będzie ściągać głowicę. A jak znam życie,
to od każdej reguły są wyjątki i może w mojej Asterce akurat obędzie się bez
rozpoławianiu silnika, w celu wymiany świecy. ;-)
> Co do ogólnego zużycia eksploatacyjnego świec to pewnie też dużo zależy od sposobu
> eksploatacji.. Np. jazda na długich trasach to minimalna eksploatacja świec,
> zapalanie w ciągu dnia 150 razy przynosi skutek odwrotny, czy może nie ma to
> żadnego znaczenia? Diabeł mnie podkusił z kupowaniem tego diesla, potencjalnie
> same problemy..
Oczywiście i żywotność świec zależy od sposobu ich eksploatacji, przecież to
zwykła grzałka i podobnie jak to ma miejsce w żarówkach, najbardziej żarnikowi
szkodzi nie długotrwała praca, ale częstotliwość włączania. Zimny żarnik ma
mniejszą oporność, więc po włączeniu płynie przez niego wielokrotnie większy
prąd, niż później, po nagrzaniu. Stąd zwykle żarówki przepalą się w chwili
włączenia - właśnie od tego uderzenia prądem na zimno. Przebiegi serwisowe
dla świec żarowych są więc dosyć umowne: jednemu potrafią świece wysiąść po
20 tys. km, drugi przejedzie 200 tys. bez oznak, że świece niedomagają.
A co do diesla: ja tam nie narzekam - nie wiem co to regulacja gaźnika,
brak iskry, zawilgocone przewody WN itepe itede. Jeszcze i Ty polubisz
klekota, nie bój nic. ;-)
--
collie
Następne wpisy z tego wątku
- 04.06.14 14:31 atm
- 04.06.14 17:01 Trybun
- 04.06.14 18:27 MichaelData(R)
- 04.06.14 18:38 ToMasz
- 04.06.14 19:00 Budzik
- 04.06.14 19:20 Irokez
- 04.06.14 20:41 collie
- 04.06.14 20:57 Irokez
- 04.06.14 20:49 collie
- 04.06.14 21:02 masti
- 04.06.14 21:17 Tomasz Gorbaczuk
- 04.06.14 21:22 ToMasz
- 04.06.14 21:25 Tomasz Gorbaczuk
- 04.06.14 21:31 Tomasz Gorbaczuk
- 04.06.14 21:28 collie
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=