eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleSwiece jedno i dwuelektrodoweRe: Swiece jedno i dwuelektrodowe
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Kuczu <q...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
    Date: Thu, 08 Mar 2012 09:36:51 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 42
    Message-ID: <jj9r40$4bv$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jj8195$1e9$1@inews.gazeta.pl> <jj8ans$3kp$1@node2.news.atman.pl>
    <jj8kae$7f1$1@inews.gazeta.pl> <jj9qic$bsg$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 94-40-15-118.tktelekom.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1331195840 4479 94.40.15.118 (8 Mar 2012 08:37:20 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Mar 2012 08:37:20 +0000 (UTC)
    X-User: qczu666
    In-Reply-To: <jj9qic$bsg$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:10.0.2) Gecko/20120216
    Thunderbird/10.0.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:650775
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-03-08 09:27, Grzegorz Rogala pisze:

    > Co ma swieca do napelniania cylindra?

    Ma wplyw na ksztalt komory spalania i jej objetosc czyli na zawirowania
    mieszanki a przez to na skutecznosc napelniania.

    > i jaki wplyw ma przesuniecie iskry
    > o 1mm do powstania zaplonu a wlasciwie fali wybuchowej mieszanki
    > paliwowo-powietrznej.

    ma znaczace. Nie wiem czy wiesz ale mieszanka paliwowa nie wypelnia
    komory spalania zawsze idealnie rownomiernie. Na przyklad w silnikach z
    dwiema swiecami na cylinder padniecie jednej z nich oslabia osiagi
    silnika. Skoro zas nie ma to wplywu, jak twierdzisz, to padniecie jednej
    swiecy nie powinno byc zauwazalne bo iskra i tak jest.

    > Gdzie i tak proces wymiany ladunku jest mega
    > skomplikowany w silnikach 2+ cylindrowych osiagajacych w dodatku wysokie
    > predkosci obrotowe..

    Tym bardziej mieszanka ma malo czasu na dostanie sie w okolice elektrody
    i stworzenie idealnych warunkow do zaplonu.

    >> Stanowi to problem zwlaszcza w silnikach o niewielkiej pojemnosci i
    >> malej komorze spalania. Dlatego tez w motocyklach sie ich nie stosuje a
    >> w samochodach i owszem.
    >
    > Powiedz to inzynierom Suzuki i Triumpha i paru innych marek ze, sie nie
    > stosuje bo seryjnie wyjezdzaja z fabryki w niektorych silnikach stosujac
    > dwuelektrodowe swiece (NGK CR9EK lub CR8EK)

    Tak, bo konstruktor przewidzial swiece dwuelektrodowa i dlatego
    odpowiednio uksztaltowal uklad dolotowy i komore spalania. Tam gdzie
    oryginalnie jest swieca jednoelektrodowa zastosowanie wieloelektrodowej
    moze pogorszyc osiagi.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: