eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleSwiece jedno i dwuelektrodoweRe: Swiece jedno i dwuelektrodowe
  • Data: 2012-03-09 07:50:57
    Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-03-08 09:36, Kuczu pisze:
    > W dniu 2012-03-08 09:27, Grzegorz Rogala pisze:
    >
    >> Co ma swieca do napelniania cylindra?
    >
    > Ma wplyw na ksztalt komory spalania i jej objetosc czyli na zawirowania
    > mieszanki a przez to na skutecznosc napelniania.

    Chcesz mi wmowic, ze dodatkowa elektroda o powierzchni 1,2mm2 ma wplyw
    na zawirowanie mieszanki? Jakis dowod poprosze - link or smth bo jakos
    Ci nie wierze.

    > ma znaczace. Nie wiem czy wiesz ale mieszanka paliwowa nie wypelnia
    > komory spalania zawsze idealnie rownomiernie.
    No przeca to logiczne - wymiana ladunku to zajebiscie skomplikowane
    zagadnienie.

    Na przyklad w silnikach z
    > dwiema swiecami na cylinder padniecie jednej z nich oslabia osiagi
    > silnika.
    Z reguly, zaznaczam z reguly a nie zawsze, silniki twinspark to silniki
    w ktorych sa po prostu duze srednice tloka i co za tym idace duze
    pojemnosci komory spalania lub zwyczajna "ekologia".Wiec padniecie
    jednej z dwoch swiec koniecznych do poprawnej pracy jakby logiczne, ze
    wplywa na prace tegoz silnika.

    > Skoro zas nie ma to wplywu, jak twierdzisz, to padniecie jednej
    > swiecy nie powinno byc zauwazalne bo iskra i tak jest.
    Kuczu nie przeinaczaj tego co napisalem, co maja dwie swiece do swiecy
    dwuelektrodowej?

    >> Gdzie i tak proces wymiany ladunku jest mega
    >> skomplikowany w silnikach 2+ cylindrowych osiagajacych w dodatku wysokie
    >> predkosci obrotowe..
    >
    > Tym bardziej mieszanka ma malo czasu na dostanie sie w okolice elektrody
    > i stworzenie idealnych warunkow do zaplonu.

    Dalej, co ma 1,2mm2 elektroda do zawirowan tej mieszanki.

    > Tak, bo konstruktor przewidzial swiece dwuelektrodowa i dlatego
    > odpowiednio uksztaltowal uklad dolotowy i komore spalania. Tam gdzie
    > oryginalnie jest swieca jednoelektrodowa zastosowanie wieloelektrodowej
    > moze pogorszyc osiagi.

    Moze, ale nie musi.Swiece jednoelektrodowe sa po prostu tansze. I jezeli
    mamy zalete w postaci dluzszego okresu pomiedzy wymianami (ze wzgledu na
    zuzycie elektrod ofkors) zalety dwuelektrodowych swiec przewyzszaja
    watpliwe "wady" (1,2mm2 elektroda?)
    Jak znajde to wystawie zdjecia swoich swiec CR9EK po przebiegu 24kkm i
    swiecy CR9E po przebiegu ~13kkm - roznica w wypaleniu elektrody bocznej
    a przez to zwiekszeniu przerwy miedzyelektrodowej jest widoczna golym
    okiem. A chyba zgodzisz sie z faktem, ze prawidlowa wartosc przerwy ma
    duze znaczenie dla pracy swiecy i samego silnika..


    --
    Pozdr!
    Rogal
    KQ750 - leasing oddam
    Tiger1050 - leasing oddam
    http://www.rogal.riders.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: