eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleSwiece jedno i dwuelektrodoweRe: Swiece jedno i dwuelektrodowe
  • Data: 2012-03-09 08:09:41
    Temat: Re: Swiece jedno i dwuelektrodowe
    Od: Kuczu <q...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-03-09 08:50, Grzegorz Rogala pisze:
    > Chcesz mi wmowic, ze dodatkowa elektroda o powierzchni 1,2mm2 ma wplyw
    > na zawirowanie mieszanki? Jakis dowod poprosze - link or smth bo jakos
    > Ci nie wierze.

    Ma znaczenie cos dodatkowego sterczacego z "sufitu" komory spalania.
    Linka nie podam bo nie chce mi sie szukac.

    > No przeca to logiczne - wymiana ladunku to zajebiscie skomplikowane
    > zagadnienie.

    No wlasnie.


    > Z reguly, zaznaczam z reguly a nie zawsze, silniki twinspark to silniki
    > w ktorych sa po prostu duze srednice tloka i co za tym idace duze
    > pojemnosci komory spalania lub zwyczajna "ekologia".Wiec padniecie
    > jednej z dwoch swiec koniecznych do poprawnej pracy jakby logiczne, ze
    > wplywa na prace tegoz silnika.

    Niekoniecznie. TwinSparki maja swiece przesuniete na boki komory
    spalania. Zgodnie z Twoja teoria (ze umiejscowienie swiecy nie ma
    znaczenia, byle byla iskra) Na jednej swiecy tez bedzie dzialac bez
    problemu. A nie dziala.

    >
    >> Skoro zas nie ma to wplywu, jak twierdzisz, to padniecie jednej
    >> swiecy nie powinno byc zauwazalne bo iskra i tak jest.
    > Kuczu nie przeinaczaj tego co napisalem, co maja dwie swiece do swiecy
    > dwuelektrodowej?

    > Dalej, co ma 1,2mm2 elektroda do zawirowan tej mieszanki.

    Takie samo jak umieszczenie 2 mm precika w kanale dolotowym - zjebie
    powaznie proces napelniania.


    > Moze, ale nie musi.Swiece jednoelektrodowe sa po prostu tansze.

    Niekoniecznie. Dobre swiece jednoelektrodowe sa drozsze. A proces
    produkcji zwyklych jedno i wieloelektrodowych swiec nie jest bardziej
    kosztowny.

    > I jezeli mamy zalete w postaci dluzszego okresu pomiedzy wymianami (ze wzgledu na
    > zuzycie elektrod ofkors) zalety dwuelektrodowych swiec przewyzszaja
    > watpliwe "wady" (1,2mm2 elektroda?)

    Ja wole miec platynowa lub irydowa droga swiece niz wieloelektrodowa.
    Okres uzytkowania tez bede mial dluzszy.


    > Jak znajde to wystawie zdjecia swoich swiec CR9EK po przebiegu 24kkm i
    > swiecy CR9E po przebiegu ~13kkm - roznica w wypaleniu elektrody bocznej
    > a przez to zwiekszeniu przerwy miedzyelektrodowej jest widoczna golym
    > okiem. A chyba zgodzisz sie z faktem, ze prawidlowa wartosc przerwy ma
    > duze znaczenie dla pracy swiecy i samego silnika..

    A jakie przebiegi do wymiany swiec przewiduje producent Twojego motocykla ?


    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: