  • Data: 2012-01-20 15:40:38
    Temat: Re: Świecące diody IR w kamerze...?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Robert wrote:

    > Pamiętasz słuchawki bezprzewodowe z lat 90 na podczerwień?
    >
    > W transmiterze siedziały dokładnie takie same diody, właśnie 880nm.
    > Też było je widać.
    >
    > Niektóre piloty od RTV też widać w ciemnościach, ale słabiej.

    Diody 940nm są produkowane w dwóch wersjach: GaAs i GaAlAs. Te drugie mają,
    oprócz głównej składowej na 940nm (z rozkładem Gaussopodobnym w okolicy)
    dodatkowo słabszą składową (ok. 10%, zależy od dotowania) w okolicach 880nm.
    Taki podwójny, asymetryczny cycek. Jak pracują porządną mocą, to widać je
    nawet w normalnie oświetkonym pokoju. Osobiście widzę diody z gęstością mocy
    rzędu 300?W/cm^2 przy 880nm i około 1mW/cm^2 przy 940nm.

    Waldek