  • Data: 2012-01-21 10:48:35
    Temat: Re: Świecące diody IR w kamerze...?
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4f1a8bd3$0$1273$65785112@news.neostrada.pl...

    > Diody rzędu 820nm widać prawie zawsze (no, w słoneczny dzień zapewne nie),
    > 860nm - tylko w zupełnej ciemności, 890nm w zupełnej ciemności już tylko
    > niektórzy dostrzegają jak wiedzą gdzie mają widzieć.

    Mnie zawsze ciekawiło, ime zobaczę z góry i dołu, tak samo, ile usłyszę...
    ale tu o świetle gadamy. No, w tej kamerze zobaczyłem krąg z
    ciemnoczerwonych diod...

    > Oko ludzkie jest w stanie zarejestrować również światło silnego lasera
    > neodymowego skierowane na powierzchnię rozpraszającą - mimo że to aż
    > 1060nm. Ale to silnego lasera, w całkowitej ciemności i po dłuższym czasie
    > pozostawania w tej ciemności.

    No i raczej chyba bym nie sprawdzał specjalnie, czy tyle zobaczę, aby nie
    było jak w dowcipie o pijaku pijącym spirytus drzewny... :)
    Darku, a wiesz może, jakim laserem przykleja się rozwarstwioną siatkówkę w
    oku? Zapomniałem... Czy nie tym 1060 właśnie?