  • Data: 2012-01-20 11:59:40
    Temat: Re: Świecące diody IR w kamerze...?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    L501 aneryS wrote:

    > Hejka!
    > Wczoraj, idąc ulicą Mickiewicza w Warszawie, zobaczyem kamerę monitoringu,
    > w której wyraźnie, choć słabo - jakby na progu wzbudzenia, na
    > ciemnoczerwono świeciły diody oświetlające otoczenie. Aby upewnić się, czy
    > to są diody IR, włączyłem fotopstryka co miałem pod ręką i pokazał, że tak
    > - zamiast ciemnoczerwonego, widać było dość jasne światełko sinobiałe,
    > takie, jak mój aparat pokazuje IR.
    > Byłem akurat po silnym wzburzeniu (sytuacją niezwiązaną z ową kamerą) i
    > usiłuję dociec, czy niektóre tak mają kamery, że widać te diody świecące
> [...]

    To jest normalne. Diody 880nm widzi prawie każdy, 940nm niekoniecznie, ale
    kamery też niespecjalnie, więc 880nm są częściej używane. Ale osobiście
    widzę też diody 940nm i mi to w życiu nie przeszkadza :-). Nawiasem mówiąc
    oko jest jeszcze czułe na światło lasera NdYAG, 1064nm, ale tu granica
    między widzeniem i spaleniem siatkówki jest dość cienka :-).

    Waldek