eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Światowe Forum Ekonomiczne (WEF) apeluje do światowych rządów o [...] redukcję prywatnej własności samochodów, w tym pojazdów elektrycznych, o aż 75% do roku 2050.

  • 151. Data: 2023-06-29 16:09:39
    Temat: Re: Światowe Forum Ekonomiczne (WEF) apeluje do światowych rządów o [...] redukcję prywatnej własności samochodów, w tym pojazdów elektrycznych, o aż 75% do roku 2050.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Nie wiemy jeszcze co porównujemy,
    Jak to nie wiemy? a jakie silniki były 30-50 lat temu?
    Były zwykłe i kobylaste, 3kW silnik był wielkości arbuza dziś to litrowy
    słoik.

    >ale Ty znasz już wynik.
    tak znam bo żyję wystarczająco długo i wiem co było. Bez specjalnej
    stali silniki będą jak kiedyś.

    --
    Janusz

  • 152. Data: 2023-06-29 21:28:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.06.2023 o 15:21, _Master_ pisze:

    > Co Ty ćpasz?
    > Fakty są takie że jak pipa będzie chciała to przywali raz za czarny blat
    > a drugi raz za błyszczący.

    Składasz odwołanie i dostaniesz tylko za błyszczący.

    > Kurwa nie będę Ci szukał. Jak Cię korci to rusz dupsko.

    A pochuj mam szukać argumentów na poparcie memcena?

    > Już raz nie wierzyłeś z regulację koloru blatu biurka ;-)
    >
    > I znowu Konfederacja miała rację ;)

    Akurat jak już ustaliliśmy nie maiała - poległ na szczegółach. A debatę
    przejebał i w całości i w szczegółach.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 153. Data: 2023-06-29 21:29:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.06.2023 o 15:23, _Master_ pisze:

    > Są nowe.

    Gdzie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 154. Data: 2023-06-30 09:52:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 29.06.2023 16:09, Janusz wrote:
    > tak znam bo żyję wystarczająco długo i wiem co było. Bez specjalnej
    > stali silniki będą jak kiedyś.

    A widzisz. Ty zrozumiałeś, że rezygnujemy z tego co mamy i wracamy na
    stare. Ja miałem na myśli że rezygnujemy i zmieniamy na nowe. Jakie
    nowe? Jeszcze nieznane, ale choćby baterie okazuje się że przyszłość ma
    szansę nie wymagać pierwiastków rzadkich.

    https://www.chip.pl/2023/06/akumulator-ze-skrobi-bez
    -kobaltu-wydzial-chemii-uj-krakow

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 155. Data: 2023-07-04 16:01:22
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > A widzisz. Ty zrozumiałeś, że rezygnujemy z tego co mamy i wracamy na
    > stare.
    Nie nie wracamy, bo postęp jest cały czas, i top nie tylko materiałówka
    (lepsze stale) ale i elektronika której kiedyś nie było.
    Ale brak pierwiastków rzadkich na pewno odbije się na cenach bo nikt nie
    będzie wracał do starych typów tylko będą podnosić ceny.
    Chińczyki znowu nałożyli kolejne embargo na materiały do
    półprzewodników, co oznacza że scalaki i tranzystory będą coraz droższe.

> [...]
    > nowe? Jeszcze nieznane, ale choćby baterie okazuje się że przyszłość ma
    > szansę nie wymagać pierwiastków rzadkich.

    Ta czytałem, poczekam aż wdrożą to uwierzę, na papierze to już cuda na
    kiju były, w chyba izraelu dopracowali akumulatory chyba na aluminium,
    one juz były tylko miały fatalną trwałość, przełomem jest podniesienie
    ich żywotności, jeszcze o paru podobnych osiągnięciach ostatni czytałem,
    może uda się coś z nich wdrożyć.

    --
    Janusz