  • 1. Data: 2008-01-10 06:28:51
    Temat: Swiatlowod wzdloz gazociagu (dielektryk), da sie czy przepisy zabraniaja ?
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Ma byc miasto rozkopywane, czy ktos juz dorzucal swiatlowody bo podobno
    sa jakies przepisy (separacja itp) a jesli istnieja to jak sie je da
    nagiac ?

    futszaK

  • 2. Data: 2008-01-10 10:50:52
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Wojciech Apel wrote:
    > Zapomnij. Skrzyzowania w rurze oslonowej a jak równolegle to chyba 2m obok.
    > Gaz w przypadku wycieku lubi migrowac i nikt Ci tego nie uzgodni a poniewaz
    > z gazem nie ma zabawy to nawet nikt na budowie Ci tego w dziurke nie wrzuci.
    > Szukaj innych dziur ale gazowników sobie daru.

    no to mimo mojego optymizmu pozamiatane :(

    futszaK

  • 3. Data: 2008-01-10 12:56:28
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Ma byc miasto rozkopywane, czy ktos juz dorzucal swiatlowody bo podobno
    > sa jakies przepisy (separacja itp) a jesli istnieja to jak sie je da
    > nagiac ?

    przepisy klasyczne, prawo budowlane.
    Tyle ze prawo i to co lezy w ziemi maja sie nijak do siebie, w niektórych
    miejscach to wg. prawa chodnik musial by miec 50m szerokosci ;-)

    A do co samego ukladania razem z gazem - raczej zapomnij. Gaz sie robi w
    rurach PCV i jak kopia przez miasto robia to w krótkich odcinkach dolaczajac
    kolejne rury a poprzednie bardzo szybko zasypuja.
    Jezeli juz chcesz kombinowac, to pogadaj z energetyka, oni czasami ukladaja
    odcinki np 500m kabli sredniego napiecia 15/20kV i z tym sie spokojnie da
    polozyc wtórnik.

    Marcin

  • 4. Data: 2008-01-10 12:59:26
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Marcin Kuczera pisze:

    > A do co samego ukladania razem z gazem - raczej zapomnij. Gaz sie robi w
    > rurach PCV i jak kopia przez miasto robia to w krótkich odcinkach dolaczajac

    to zalezy
    rok temu razem z ciepłownia ułożylismy 6km :)

    wiesz..
    dogadaj się na układanie rury opto
    jesli mało zakrętów to jakiś AROT (wątpie w mało zakrętow :D)

    takze układasz razem z nimi rure opto
    potem zassiesz kabel do srodka
    i po problemie

    --
    pozdros
    icek

  • 5. Data: 2008-01-10 13:24:40
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > to zalezy
    > rok temu razem z ciepłownia ułożylismy 6km :)

    ciepłownia to nie gazownicy.
    Ciepłownicy robią dość duże odcinki, na tyle duże ze można zrobić jakieś
    studzienki
    gdzie się wtórnik wprowadzi.

    Gazownicy na terenie miasta robią odcinki po 20-30m... No owszem, jakby się
    uparł
    to rure włożysz, ale będziesz miał sporo złączy.
    Za to pod drogami to już się z nimi nie wciśniesz.

    Marcin

  • 6. Data: 2008-01-10 13:25:17
    Od: wer <b...@n...pl>

    icek napisał(a):

> [...]
    >
    > wiesz..
    > dogadaj się na układanie rury opto
    > jesli mało zakrętów to jakiś AROT (wątpie w mało zakrętow :D)

    Problem będzie jak to zobaczy jakikolwiek inspektor nadzoru.

    wer

  • 7. Data: 2008-01-10 14:17:10
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Marcin Kuczera pisze:

> [...]
    > uparł
    > to rure włożysz, ale będziesz miał sporo złączy.
    > Za to pod drogami to już się z nimi nie wciśniesz.

    potwierdzam

    do tego bardzo często stosują przyciski, np u nas odcinek drogi, gdzie
    rura miała iść środkiem zrobili przeciskami co 20 metrów, robią to tak,
    że nic dodatkowego nie wciśniesz.

  • 8. Data: 2008-01-10 14:19:24
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

  • 9. Data: 2008-01-10 16:19:34
    Od: "Wojciech Apel" <w...@n...3s.pl>

> [...]

    z gazem nie ma zabawy to nawet nikt na budowie Ci tego w dziurke nie wrzuci.
    Szukaj innych dziur ale gazowników sobie daru.

    W.

  • 10. Data: 2008-01-10 22:40:37
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Thu, 10 Jan 2008 01:28:51 -0500 I had a dream that futszaK <f...@g...com>
    wrote:
    >Ma byc miasto rozkopywane, czy ktos juz dorzucal swiatlowody bo podobno
    >sa jakies przepisy (separacja itp) a jesli istnieja to jak sie je da
    >nagiac ?

    To co, cmentarz poddałeś i teraz gaz? Zamów sobie szkolenie u kogoś mającego
    doświadczenie w budowaniu instalacji podziemnych - odnośnie podstawowych
    przepisów dotyczących odległości od różnych mediów itp.

    --
    Grzegorz Janoszka