-
31. Data: 2011-05-28 21:15:44
Temat: Re: Światła stop pulsacyjne?
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Sun, 22 May 2011 22:32:58 +0200, Tomasz Pyra
<h...@s...spam.spam> wrote:
>Samochód musi mieć zarówno homologację jak i spełniać przepisy prawa.
Na przykładzie chociażby Fiata 500 - nie musi. Ten miał homologację,
miał światła do jazdy dziennej niezgodne z ówczesnymi polskimi
przepisami.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
32. Data: 2011-06-03 23:40:25
Temat: Re: Światła stop pulsacyjne?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 24 May 2011, Tomasz Pyra wrote:
> Widocznie prawo mówi jedynie że kasa ma mieć homologacje, a nie wymienia
> konkretnych jej cech.
Wymienia.
Tu masz konkret:
http://www.przepisy.gofin.pl/5,35,28650,2.html
> W przypadku samochodów jest raz instytucja homologowania modeli, a dwa osobne
> rozporządzenie z całą masą wymogów.
W przypadku kas również.
> Spełniać trzeba jedno i drugie.
....i użytkownik z żarówką dającą maksimum na 590nm idzie dalej piechotą.
Bo to o 0,7nm za dużo, więc DR do zatrzymania ;)
(sugeruję, że jedną z cech homologacji jest udokumentowanie trudnych do
pomiaru cech, po to aby użytkownik sprzętu nie musiał trzymać w garażu
laboratorium lepiej wyposażonego niż ma niejedna szkoła średnia)
pzdr, Gotfryd