  • 21. Data: 2011-05-23 07:53:19
    Temat: Re: Światła stop pulsacyjne?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 May 2011 05:42:25 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello Robert,
    >
    >Wielka Brytania jest w Europie?

    Z nimi to nigdy nie bylo do konca wiadomo, ale odkad mozna dojsc do
    nich na piechote, to chyba sa :-)

    J.

  • 22. Data: 2011-05-23 08:08:13
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    <r...@p...pl> wrote:

    > Wielka Brytania jest w Europie?

    Masz na myśli dawne Imperium Brytyjskie? Czy to, że postawiliśmy
    się okoniem w sprawe wózków RHD? Bo:

    a) tak, współczesna WB leży w Europie,

    b) zasadniczo, zgodnie z dyrektywami EU, powinniśmy dopuścić
    takie samochody do ruchu, ale się przed tym bronimy wbrew
    prawodawstwu europejskiemu,

    c) podobno inne kraje, w których panuje ruch lewostronny, też
    czynią zakusy na bana aut RHD w krajach, więc sprawa
    niezgodności nie jest zbyt mocno rozdmuchiwana.

    r.
    _____________

  • 23. Data: 2011-05-23 08:08:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 May 2011 22:52:26 +0100, Waldek Godel wrote:
    >Homologacja oznacza, że spełnia przepisy prawa, nawet jeżeli nie spełnia.
    >Jakiś urząd pełnią swojego majestatu to potwierdził, więc nawet kłamstwo
    >jest prawdą. Taka schizofrenia karna.
    >
    >Przykład z trochę innej branży, ale takiej w której panuje dużo większy
    >zamordyzm: przed 2001 rokiem była sobie jedna kasa fiskalna mająca niektóre
    >funkcje jawnie sprzeczne z przepisami. Ale jako, że jakimś cudem dostała
    >homologację, była nie do ruszenia. Jej użytkownicy również.

    Rzekomo sa jakies "skutery elektryczne" z homologacja na motorower.
    Tymczasem polska ustawa jest jasna - musi miec silnik spalinowy.

    J.

  • 24. Data: 2011-05-23 08:08:56
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    <r...@p...pl> wrote:

> [...]

    prawodawstwu europejskiemu,

    c) podobno inne kraje, w których panuje ruch lewostronny, też
    czynią zakusy na bana aut RHD, więc sprawa niezgodności nie jest
    zbyt mocno rozdmuchiwana.

    r.
    _____________

  • 25. Data: 2011-05-23 10:17:03
    Temat: Re: Œwiatła stop pulsacyjne?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Monday, May 23, 2011, 7:53:19 AM, you wrote:

    > Z nimi to nigdy nie bylo do konca wiadomo, ale odkad mozna dojsc do
    > nich na piechote, to chyba sa :-)

    Jakoś nie wyobrażam sobie dopuszczenia do ruchu na kontynencie
    samochodów brytyjskich bez korekty świateł...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2011-05-23 10:25:21
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-05-21 17:47, Marcin Jan wrote:

    > nie, na DK 86. Zresztą imo dobry patent, coś a'la włączające się
    > awaryjne przy gwałtownym hamowaniu.

    I oznacza to właśnie gwałtowne hamowanie w co niektórych nowszych
    (sportowych?) samochodach.
    Bardziej się rzuca w oczy i ciągłe świecace... może faktycznie uchroni
    bagażnik hamującego ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 27. Data: 2011-05-23 12:15:15
    Temat: Re: ?wiatła stop pulsacyjne?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał
    > Hello J.F.,
    >
    > Jakoś nie wyobrażam sobie dopuszczenia do ruchu na kontynencie
    > samochodów brytyjskich bez korekty świateł...

    No i widzisz - mimo ze w odpowiedniej konwencji sa zastrzezenie, to
    brytyjskie samochody sa dopuszczone do ruchu na kontynencie,
    przynajmniej w ruchu turystycznym. I vice versa.
    Oczywiscie stala rejestracja u nas to inna bajka.
    Ale podejrzewam ze na te migajace stopy jest juz jakis europejski
    przepis i po prostu sa dopuszczone, a moze nawet popierane.
    Wczesniej chyba potrafily awaryjne uruchomic automatycznie.
    No a auto z europejska homologacja, niech bedzie ze prawostronna,
    jest z automatu dopuszczone i u nas, a w tym przypadku moze nawet
    bez sprzecznych przepisow.

    J.

  • 28. Data: 2011-05-23 14:31:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 21 May 2011 23:38:27 +0000 (UTC), masti

    > przy gwałtownym mruga.
    > PoRD nie uznaje więc jest to nielegalne.

    Czyli nie można pulsacyjnie hamować? :P ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 29. Data: 2011-05-24 00:34:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-22 23:52, Waldek Godel pisze:

    > Homologacja oznacza, że spełnia przepisy prawa, nawet jeżeli nie spełnia.
    > Jakiś urząd pełnią swojego majestatu to potwierdził, więc nawet kłamstwo
    > jest prawdą. Taka schizofrenia karna.

    AFAIK ta zasada obejmuje ściśle określony zestaw dokumentów _sądowych_ -
    np. księgi wieczyste. A nie jakieś tego typu deklaracje jak homologacja.

    Samochód niespełniający naszych przepisów nie może się tu poruszać
    pomimo że posiada homologację - np. wspomniane już samochody z
    reflektorami do ruchu lewostronnego, albo np. homologowane do ruchu
    drogowego kolcowane opony.

> [...]
    > funkcje jawnie sprzeczne z przepisami. Ale jako, że jakimś cudem dostała
    > homologację, była nie do ruszenia. Jej użytkownicy również.

    Widocznie prawo mówi jedynie że kasa ma mieć homologacje, a nie wymienia
    konkretnych jej cech.

    W przypadku samochodów jest raz instytucja homologowania modeli, a dwa
    osobne rozporządzenie z całą masą wymogów.
    Spełniać trzeba jedno i drugie.

  • 30. Data: 2011-05-24 02:02:01
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 24 May 2011 00:34:43 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > pomimo że posiada homologację - np. wspomniane już samochody z
    > reflektorami do ruchu lewostronnego, albo np. homologowane do ruchu

    Homologacji jest kilka rodzajów, w tym do ruchu prawo- i lewostronnego.
    Mając odpowiednią homologację będzie się mógł poruszać, nawet jeżeli będzie
    oślepiał.

    > Widocznie prawo mówi jedynie że kasa ma mieć homologacje, a nie wymienia
    > konkretnych jej cech.

    Dokładnie wymienia konkretne cechy.
    Homologacja jest właśnie potwierdzeniem zgodności z tymi cechami. I dokąd
    nie zostanie cofnięta - poświadcza, że produkt jest zgodny. Nawet jeżeli
    nie jest.

    > W przypadku samochodów jest raz instytucja homologowania modeli, a dwa
    > osobne rozporządzenie z całą masą wymogów.
    > Spełniać trzeba jedno i drugie.

    Nie ma jedno i drugie. Homologacja to potwierdzenie spełniania wymogów.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.