  • 1. Data: 2010-06-08 20:01:52
    Temat: Światła samochodu - zmiana przepisów ??
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Odebrałem auto z ASO po drobnej elektrycznej naprawie - zauważyłem inne, niż
    dotychczas, działanie przełącznika świateł.
    Fabrycznie nie dawało się przy pracującym silniku wyłączyć "do zera"
    oświetlenia zewnętrznego.
    W pozycji "max" świeciły pozycyjne + albo mijania albo drogowe, wewnątrz
    podświetlone (przez regulator jasności) zegary, komp, klima, radio.
    W środkowej pozycji przełącznika gasły mijania/drogowe, wewnątrz bez zmian.
    W najniższej pozycji przełącznika zewnętrzne oświetlenie z mijania/drogowymi -
    normalnie do jazdy a w środku gasło podświetlenie zegarów a komp i radio
    świeciło na maxa - ustawienia pasujące do dziennej jazdy.

    Przy odbiorze okazało się, że w najniższej pozycji światła zewnętrzne całkiem
    gasną, mocno świeci komp i radio.

    Szef serwisu oświadczył, że wszedł przepis, wymuszający możliwość wyłączenia
    świateł zewnętrznych przy pracy silnika.
    We wszystkich autach przyjeżdżąjących na przeglądy przestawiają sterowanie.

    Czy słyszał ktoś o takim zarządzeniu?

  • 2. Data: 2010-06-08 23:44:01
    Temat: Re: Światła samochodu - zmiana przepisów ??
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Odebrałem auto z ASO po drobnej elektrycznej naprawie - zauważyłem inne,
    > niż
    > dotychczas, działanie przełącznika świateł.

    heh, możliwości jest kilka ale ja napiszę dwie,które mi przychodzą do głowy,
    pierwsza, to taka, że była jakaś kampania serwisowa o której klienci mają
    nie wiedzieć, więc zmieniają soft/moduł/cokolwiek a klientom sprzedają taką
    bajkę którą ci łykają jak pelikan rybki,
    druga to taka, że faktycznie wyszedł nowy soft i go wgrali, a on tak właśnie
    steruje światłami,
    ja w każdym razie jeżeli by mi się te zmiany nie podobały powiedziałbym
    owemu panu uprzejmie acz stanowczo, że nie odbiorę samochodu dotąd, aż nie
    zmienią sposobu sterowania tak jak było wcześniej i czekał co powie ;-)

    brat

  • 3. Data: 2010-06-09 07:23:33
    Od: Paweł Walczak <pawwal@niemamowy>

    W dniu 2010-06-08 20:01, Wmak pisze:
> [...]
    > świateł zewnętrznych przy pracy silnika.
    > We wszystkich autach przyjeżdżąjących na przeglądy przestawiają sterowanie.

    Z ciekawości zapytam: jaka marka samochodu, bo mi identyczną historię
    opowiedzieli przy odbiorze nowego w salonie (Kia Cee'd, Warszawa przy
    Modlińskiej)?

    - pw

  • 4. Data: 2010-06-09 09:30:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Paweł Walczak" <pawwal@niemamowy> napisał w wiadomości news:

    > Z ciekawości zapytam: jaka marka samochodu, bo mi identyczną historię
    > opowiedzieli przy odbiorze nowego w salonie (Kia Cee'd, Warszawa przy
    > Modlińskiej)?

    A kiedy w Ceedzie nie dało się wyłączyć świateł?
    Bo w takim sprzed 3 lat nie ma problemu.

  • 5. Data: 2010-06-09 09:50:08
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Wmak wrote:

    [ciach]

    > Czy słyszał ktoś o takim zarządzeniu?

    Dzwoniłem teraz do Auto-Bossa w BB i powiedzieli, że to bzdura. Nie było takiego
    rozporządzenia i absolutnie nie będa nikomu zmieniac oprogramowania. Jedyne co
    będzie, to nowe modele będa miały opcję, że klient będzie mógł zażyczyc sobie
    wygaszanie tylnych świateł przy zapalonych przednich mijania lub do jazdy
    dziennej. To będzie cała zmiana, ale tylko jako opcja. Dodatkowo o każdej
    wymaganem zmianie oprogramowania będę informowany wczesniej przez kierownika
    serwisu.

    Po twoim poście się nieco wystraszyłem, że mi "wirusa" skasuja, ale teraz jestem
    spokojny.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 6. Data: 2010-06-09 11:13:26
    Od: Paweł Walczak <pawwal@niemamowy>

    W dniu 2010-06-09 09:30, Cavallino pisze:

    > A kiedy w Ceedzie nie dało się wyłączyć świateł?
    > Bo w takim sprzed 3 lat nie ma problemu.

    Nikt nie twierdzi, że jest jakiś problem. Po prostu - z tego co
    opowiadał sprzedawca - przed nowym rokiem sprzedawali samochody, w
    których światła się włączają same, a od nowego roku trzeba to robić
    ręcznie. Zmianę podejścia uzasadniał właśnie jakimiś tajemniczymi
    regulacjami prawnymi.

    W praktyce różnica sprowadza się do tego, czy jeden z bezpieczników jest
    wsadzony na swoje miejsce, czy nie. Ja tam wolę sobie światła sam
    włączać, więc nic w bezpiecznikach nie grzebałem. A pytanie zadałem, bo
    byłem ciekaw, czy to po prostu nie są jakieś bajki wymyślone przez
    sprzedawców Kii.

    - pw

  • 7. Data: 2010-06-09 11:34:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nikt nie twierdzi, że jest jakiś problem. Po prostu - z tego co opowiadał
    > sprzedawca - przed nowym rokiem sprzedawali samochody, w których światła
    > się włączają same, a od nowego roku trzeba to robić ręcznie.

    Ale gdzie się włączają same, w jakim aucie i jakim ustawieniu przełącznika?

  • 8. Data: 2010-06-09 11:36:46
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Paweł Walczak" <pawwal@niemamowy> napisał w wiadomości

    > Ale gdzie się włączają same, w jakim aucie i jakim ustawieniu
    > przełącznika?

    W Mondeo na wszystkich ustawieniach. Jednak na jednym się włączaja postojowe, na
    innych mijania.

  • 9. Data: 2010-06-09 11:42:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > W Mondeo na wszystkich ustawieniach.

    Ale ja pytałem o Ceeda.
    Może czegoś nie wiem, ale u mnie nic się samo nie włącza jeśli na
    przełączniku świateł mam wyłączone świecenie.
    Inna sprawa, że zazwyczaj nie używam tego przełącznika, światła są włączone
    non stop.

  • 10. Data: 2010-06-09 12:09:09
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

> [...]
    > przełączniku świateł mam wyłączone świecenie.
    > Inna sprawa, że zazwyczaj nie używam tego przełącznika, światła są włączone

    Mój list dotyczył właśnie Ceed'a.
    Fabrycznie sterowanie światłami miałem ustawione "po szwedzku" - patrz opis.
    Można to łatwo zmienić (jest w instrukcji albo na forum KIA) - wystarczy
    wetknąć bezpiecznik w puste gniazdo w skrzynce przy drzwiach (gniazdo chyba
    jest oznaczone jako "daylight off").
    Wyciągnij ten bezpiecznik i sprawdź, bo pewno w twoim CEEDzie było tak od
    razu zrobione i pozycja "OFF" to było prawdziwe OFF a u mnie to oznaczało
    ( takie niby) "Dzienne".
    Było to o tyle wygodne, że w dzień miałem na desce mocno podświetlone tylko
    to, co trzeba a nie dało się zapomnieć o światłach zewnętrznych.
    Pozdrawiam,
    Wmak