  • Data: 2010-04-09 16:49:30
    Temat: Re: Światła mijania
    Od: "neelix" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Arek" <a...@...a.z.e.t.a.pl> napisał w wiadomości
    news:hpncp6$284$1@news.onet.pl...

    > Zdaje się od 2011 w UE wszystkie nowe auta mają mieć światła do jazdy
    > dziennej. Prądu to żre niewiele (przeważnie diody LED), trwałość duża.

    Są opinie, że mijania nie nadają się jako dzienne, ale światłomaniacka
    propaganda fakty odrzuciła z premedytacją. Najpierw trzeba rzetelnie zbadać
    potrzebę montowania i stosowania dziennych, a nie znowu forsować coś
    odgórnie, na chama, dla zysku. Juz raz UE wygłupiła się propagując światła
    mijania. Pokazane rozwiązanie na pewno zapobiegnie wypalaniu reflektorów i
    szybszemu zużywaniu się instalacji elektrycznej tylko co na to powiedzą
    producenci i sprzedawcy żarówek, akumulatorów, alternatorów?

    > Jak ktoś chce oszczędzić to niech sobie zamontuje. Jeśli 300pln rocznie
    > kosztuje jazda na mijania to dwa lata jazdy i się im koszty DRL zwracają z
    > nawiązką (odpadają przepalone żarówki, świecą się tylko DRLe z przodu (z
    > tyłu nic bo nie musi), spalanie dużo mniejsze - diody LED, trwałość bardzo
    > duża).
    > Jak na moje mogą nic nie zmieniać, a teraz jest tak, że jeździsz albo na
    > mijania albo z światłami dziennymi.

    To ja proponuje inne rozwiązanie. Chcesz świecić - montuj dzienne, ale też
    za rozsądną cenę, bo półprzewodniki tego typu są tanie. Wiele lat temu chyba
    miałem dzienne w jakimś maluchu.
    neelix