  • Data: 2010-04-09 17:17:04
    Temat: Re: Światła mijania
    Od: "neelix" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Vax" <m...@z...sie> napisał w wiadomości
    news:hpnfel$5vb$1@mx1.internetia.pl...

    > Ja nie chcę robić za sito ;)

    Trzeba zacząć od lepszego badania kandydatów na kierowców.

    > Załatw problem ślepych. I głupich. Potem możemy wyłączać światła,
    > w nocy wymagać tylko pozycyjnych, rozmiar znaków zmniejszyć
    > pięciokrotnie, zrezygnować z farb odblaskowych i likwidować
    > limity prędkości. Zdrowi i normalni dadzą sobie radę a dzięki
    > rozsądkowi sami wszystko, włącznie ze światłami i prędkością
    > dostosują.

    To powiedz jak kierowcy radzili sobie do nakazu? Przecież świeciła
    zdecydowana mniejszość i to pod wpływem nacisków propagandy i z chęci bycia
    takim nowoczesnym europejczykiem z olbrzymim IQ. Ja rozumiem, że ktoś
    wybiera okulary tylko z filtrem UV, a w usa nawet psy mają okulary, ale
    świecenia w dzień nie strawię nigdy.

    > Teraz poważnie - sam jestem zwolennikiem świateł, choć nie neguję,
    > że coś tam dawać komuś mogą.
    > Ale argumenty masz po prostu czasem zabawne ;) Wybacz :)

    To jesteś zwolennikiem czy przeciwnikiem? Co do argumentów to wybacz, ale
    obiecywanie spadku ilości zabitych o konkretne procenty było bezczelną
    manipulacją. Nie jest możliwe by kierowca nie widział i nie wiedział, ze nie
    widzi samochodu w dzień. Jeśli nie widzi to nie moze poruszać się po drodze
    jako kierujący. Moje argumenty są proste i rzeczowe: robią ludzi w wała dla
    kasy i potrzebowali do tego nakazu, światła to większe zużycie paliwa i
    elementów pojazdu, większe zatrucie środowiska (my to też środowisko). Zły
    stan techniczny oświetlenia to uszczerbek wzroku. Mniejsza zauważalność
    uczestników nieoświetlonych, pojazdów uprzywilejowanych, jednośladów. Leniwa
    obserwacja ograniczająca się tylko do patrzenia na to co świeci. To jest
    zabawne? Co jest tutaj zabawne?
    neelix