-
141. Data: 2012-07-21 20:11:48
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
W dniu 21.07.2012 19:58, Andrzej Lawa pisze:
> Mhm. Jak dużo później?
Wystarczająco żeby zdefiniować przyczynę i skutek.
> Raczej ty udowadniasz, że nie rozumiesz, o czym się pisze i
> przypierdalasz się do słów przypisując im na siłę swoją kaleką
> interpretację.
Przecież sam Pan zauważył, że przytoczone modele działnia są na
dziecięcym poziomie. Ma Pan z takim poziomem kłopot?
> Niestety, nie jestem w stanie sprowadzić tego do twojego poziomu rur i
> kranów.
Proszę o opisanie działania wspomnianego układu taką metodą jaką Pan
potrafi. Byle poprawną matematycznie i fizycznie. Podpopwiem - potrzebny
będzie wspomniany przez Pana rachunek różniczkowy i całkowy, który
podobno już Pan ogarnął, po liczeniu na palcach.
> Ale do ciebie i tak nie dotrze, że moc wydzielająca się na np. żarówce
> bierze się z (w tym przypadku) alternatora, bo nie jesteś w stanie
> przedstawić sobie tego w postaci hydraulicznej.
A niby z czego ma się brać? Prądnica jest "pompą" która wytwarza energię
elektryczną. Moc to praca którą ta energia wykonuje w odbiornikach
energii. Kolejność, ignorancie, cały czas chodzi o kolejność. Nie ma
produkowania mocy. Moc powstaje w wyniku działania energii.
> *plonk*
Już raz to od Pana słyszałem. Nie dość że jest Pan niewychowanym
gówniarzem to jeszcze bez krzty honoru.
--
Tom01
-
142. Data: 2012-07-21 20:18:16
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 21.07.2012 20:04, Tmek pisze:
>
> Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
> w wiadomości news:500ae416>
>
>> Ech, typowy teoretyk...
>
> Lawa, wez chlopie ochlon, bo trafiles na kogos kto wie o co w tym biega,
> a Ty nie masz ani pojecia ani nie znasz poprawnej terminologii, ani nie
> jestes w stanie rozroznic podstawowych pojec.
Ja nie twierdzę, że on nie wie o co biega. Ja twierdzę tylko, że
niesłusznie się przypierdala jak ktoś nie wnika w detale "atomowe".
Omawiane były praktyczne aspekty produkcji energii i regulacji napięcia
w motocyklu.
A on zaczął truć o kranach, rozmontowywać wszystko na elementy składowe,
jakby to miało jakieś praktyczne znaczenie w tym wątku.
Od takiego rozmontowywania elektryki na fizyczne podstawy będzie albo
pl.misc.elektronika albo pl.sci.fizyka. Na tej drugiej grupie można by
zejść nawet na poziom wolnych elektronów oraz uwzględniania ich
prędkości w przebiegach czasowych w obwodzie. Tylko po cholerę? Z
praktyczne punktu widzenia instalacji motocyklowych "prędkość prądu" w
przewodzie wynosi zero.
-
143. Data: 2012-07-21 20:25:52
Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 21.07.2012 20:06, Arbiter pisze:
> Jesli wiesz, napisz. Zobaczymy czy rozwiazesz zagadke. To wskaze czy
> rzeczywiscie wiesz OCB
Dziś? No dobra, ale za to wystawię ci rachunek za konsultacje ;->
Jako obciążenie wziąłbym jakiś ładny drut oporowy o oznaczonym oporze. W
multimetrze aktualnie padła mi bateria, więc zanurzył bym go w
określonej ilości wody o znanej temperaturze i mierzył czas potrzebny do
jej zagotowania.
Tłumaczyć dalej? No to poprosiłbym przelew...
-
144. Data: 2012-07-21 20:29:19
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
W dniu 21.07.2012 20:18, Andrzej Lawa pisze:
> A on zaczął truć o kranach, rozmontowywać wszystko na elementy składowe,
> jakby to miało jakieś praktyczne znaczenie w tym wątku.
Owszem miało i ma. Ludzie to czytają a potem są "kwiatki" w stylu
"nadmiar prądu". To grupa dość "techniczna" i takie brednie powinno się
szybko prostować. Zresztą kazdy facet powinien mieć w ogóle jakieś
minimalne pojęcie o "prądzie". Wszak wszędzie mamy styczność z czymś na
prąd. Dobrze jest znać przynajmniej najbardziej podstawowe podstawy.
--
Tom01
-
145. Data: 2012-07-21 20:39:26
Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej
Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
W dniu 21.07.2012 20:25, Andrzej Lawa pisze:
> Jako obciążenie wziąłbym jakiś ładny drut oporowy o oznaczonym oporze. W
> multimetrze aktualnie padła mi bateria, więc zanurzył bym go w
> określonej ilości wody o znanej temperaturze i mierzył czas potrzebny do
> jej zagotowania.
No i? Dostanie Pan, super dokładną metodą rodem z jaskini, ilość energii
potrzebnej do zagotowania wody, a z tego moc tracona w owym drucie.
Tylko co z tego wynika? Nieskończona ilość kombinacji prądu i napięcia
czyli punkt pracy jest wciąż na zielonej łące. To ma byc metoda na
pomiar mocy (znamionowej/maksymalnej) prądnicy?
Zresztą, czego ja oczekuję....
--
Tom01
-
146. Data: 2012-07-21 20:44:07
Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej
Od: "Ivam" <f...@p...fm>
Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:judoi9$alk$...@i...gazeta.pl...
> Tu posciagalem z service manuala
> http://arbiter.pl/zdjecie/18510.Alternator.w.motocyk
lu
Jak byk magneto - czyli magnesy stale.
> czyli mimo ze piszą w instrukcji "alternator" to jest to prądnica pradu
> stałego?
Nie - ale to Ci juz chlopaki wyjasnili, prawda?
> Regulator napiecia jest i jest użębrowany.
Swoja droga to sporo mocy - jakies 25A (przy 14v), dla porownania FZS 600 ma
18A.
--
pzdr:
Ivam
scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo
-
147. Data: 2012-07-21 21:00:11
Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej
Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
W dniu 21.07.2012 10:17, Arbiter pisze:
> czyli mimo ze piszą w instrukcji "alternator" to jest to prądnica pradu
> stałego?
Formalnie nie istnieje coś takiego jak prądnica prądu stałego. Z
komutatora odbierane jest napięcie zmienne, ale z cały takim samym
kierunkiem potencjału względem masy prądnicy. Dokładnie takie same
napięcie "wychodzi" z prądnicy prądu zmiennego po przejściu przez mostek
prostowniczy. Nie jest stałe, jest "pulsujące".
--
Tom01
-
148. Data: 2012-07-21 21:02:25
Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej
Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
W dniu 21.07.2012 20:44, Ivam pisze:
> Jak byk magneto - czyli magnesy stale.
Magneto to iskrownik. W obecnych motocyklach w zaniku. Mówimy po prostu
o prądnicy (lub alternatorze) prądu przemiennego z magnesami stałymi.
--
Tom01
-
149. Data: 2012-07-21 21:28:38
Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej
Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
W dniu 21.07.2012 20:01, Andrzej Lawa pisze:
> Wiem, jak działa,
> wiem, że działa - a dawno wyrosłem z rozmontowywania zegarka na części
> składowe żeby zbadać, jak działa.
1. Dzieci rozmontowują, żeby zobaczyć jak działa.
2. Dorośli o ile coś wiedzą o przedmiotowej dziedzinie wiedzą jak działa.
3. Nieliczni, z reguły tylko fachowcy, potrafią to pomierzyć.
4. Nieliczni z nielicznych potrafią to policzyć.
W której jest Pan grupie? Stanowczo Pan twierdzi, że nie jest w
pierwszej, więc jest w pierwszej.
--
Tom01
-
150. Data: 2012-07-22 08:49:49
Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej
Od: "Ivam" <f...@p...fm>
Użytkownik "Tom01" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:500afcc1$0$26685$6...@n...neostrad
a.pl...
> Magneto to iskrownik. W obecnych motocyklach w zaniku.
Masz racje - palnalem z angielska (z czym zreszta walcze;P) - w manualu od
mojego moto jest wlasnie uzyte "A.C. Magneto" i tak palnalem.
--
pzdr:
Ivam
scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo