  • 21. Data: 2014-05-07 07:24:00
    Temat: Re: SuwarKa
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "GAD Zombie" <g...@U...gad.USUN.art.pl> wrote in message
    news:lka8ps$sru$1@opal.futuro.pl...
    > PS: Nie wiem co niektórzy tu robią z systemem, że tak im puchnie, ale ja
    > teraz siedzę na komputerze z Win 8.1 + MS Office 2010 + kilka innych
    > programów i łącznie to zajmuje ~20GB + pliki wymiany, hiberfill itd.
    > Jednak nie są to liczby rzędu 100GB.

    Weź pod uwagę że partycja systemowa puchnie z czasem...
    Puchnie od hotfixów Microsoftu, puchnie od dll'i systemowych
    które przychodzą z różnorakimi aplikacjami. Zainstalujesz coś,
    co potrzebuje .NET 4, potem coś co potrzebuje .NET 3 i już masz
    dwa pakiety .NET w różnych wersjach *na partycji systemowej*.
    To samo jeśli chodzi o runtime library Visual Studio, C++, C# itp, itd...
    To samo jeśli chodzi o rozrastanie się tzw. Registry, pagefile itp.

    Dzielenie dysku na dwie partycje: mała systemowa i duża na dane
    to pomysły z czasów MS-DOSa i płyt głównych + BIOSów które
    miały duże ograniczenia na rozmiar partcji systemowej.
    Dziś to naprawdę jest archaizm i tylko niepotrzebnie komplikuje
    sprawę jeśli często instalujesz jakies programy, choćby na próbę.
    Każda instalka Windows starzeje się szybko, przybywa jej na
    dysku śmieci bo instalatory/deinstalatory nie są doskonałe...
    Nie mówiąc już o tak przyziemnych rzeczach jak folder "temp"
    i pliki tymczasowe czy ciasteczka przeglądarek internetowych...

  • 22. Data: 2014-05-07 08:44:31
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    SuwarKa nabazgrał(a):

    > Pewnie macie rację. W takim razie z tym małym dyskiem pożegnam się. Z
    > większego jednak szkoda rezygnować. Wracam wię do pytania podstawowego:
    > jak podłączyc ten drugi dysk ATA i stację DVD, co muszę kupić dodatkowo
    > (jakiś kontroler IDE,adapter, przejściówkę itp)? Proszę o radę.

    Z doświadcznia, nie kupuj przejściówek/adapterów ... kup kartę IDE na PCI za
    30 zł i masz normalny kontroler,

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 23. Data: 2014-05-07 12:38:32
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-05-06 07:51, SuwarKa pisze:

    > Drugi dysk jest
    > podzielony na dwie partycje - na pierwszej mam zainstalowane programy,
    > a na drugim pozostałe rzeczy.

    Po zainstalowaniu nowego windowsa psu na budę te zaistalowane programy.
    Będziesz musiał wszystkie instalować od nowa, chyba, że jakieś nie
    wymagają instalacji, tylko ruszają po skopiowaniu na dysk.

    JD

  • 24. Data: 2014-05-07 13:03:20
    Od: "SuwarKa" <s...@w...pl>

    Chris wrote:

    > Z doświadcznia, nie kupuj przejściówek/adapterów ... kup kartę IDE na
    > PCI za 30 zł i masz normalny kontroler,

    Ne bardzo rozumiem. Masz na mysli coś takiego?
    http://www.arest.pl/produkt/21685/Karta-PCI-kontrole
    r-4WORLD-2x-IDE-ATA1
    33/wlasciwosci

    --
    SuwarKa

  • 25. Data: 2014-05-07 14:02:43
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    SuwarKa nabazgrał(a):

    > Ne bardzo rozumiem. Masz na mysli coś takiego?
    > http://www.arest.pl/produkt/21685/Karta-PCI-kontrole
    r-4WORLD-2x-IDE-ATA1
    > 33/wlasciwosci

    Coś w tym stylu , jeśli już ma działać to tylko karta.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 26. Data: 2014-05-07 18:51:34
    Od: "SuwarKa" <s...@w...pl>

    Chris wrote:

    > Coś w tym stylu , jeśli już ma działać to tylko karta.

    Dziekuję wszystkim za pomoc. Już wiem, na cyzm stoję.

    --
    SuwarKa

  • 27. Data: 2014-05-08 13:14:10
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    SuwarKa (s...@w...pl) in

    > Dziekuję wszystkim za pomoc. Już wiem, na cyzm stoję.

    Jeśli jeszcze nie kupiłeś to się wstrzymaj, mam taką niepotrzebną kartę
    to Ci wyślę. Napisz do mnie na mcszumi na gmailu.

    Pozdrawiam,
    Marcin Sz.

  • 28. Data: 2014-06-20 21:51:28
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 7 May 2014 00:24:00 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > To samo jeśli chodzi o runtime library Visual Studio, C++, C# itp, itd...
    > To samo jeśli chodzi o rozrastanie się tzw. Registry, pagefile itp.

    Wiesz. Partycję na system i soft można zrobić z pewnym zapasem, w razie
    potrzeby później można też zmienić jej rozmiar bez stawiania systemu od
    nowa.

    > Dzielenie dysku na dwie partycje: mała systemowa i duża na dane
    > to pomysły z czasów MS-DOSa i płyt głównych + BIOSów które
    > miały duże ograniczenia na rozmiar partcji systemowej.
    > Dziś to naprawdę jest archaizm

    Nie zgodzę się. Trzymanie danych użytkownika poza partycją przeznaczoną na
    system i programy bardzo się przydaje choćby w momencie przejścia na inną
    wersję systemu czy reanimacji takowegoż, gdy zdolny użyszkodnik rozmontuje
    go na czynniki pierwsze.

    > i tylko niepotrzebnie komplikuje
    > sprawę jeśli często instalujesz jakies programy, choćby na próbę.

    Na próbę to się soft testuje na maszynie wirtualnej.

> [...]
    > Nie mówiąc już o tak przyziemnych rzeczach jak folder "temp"
    > i pliki tymczasowe czy ciasteczka przeglądarek internetowych...

    Temp, jak i pliki tymczasowe można bez problemów wyczyścić samemu. Co do
    tych szybko starzejących się instalek - dobrze, że moja, czy moich znjaomych
    komputery o tym nie wiedzą i jak tam lufciki postawię i skonfiguruję, to
    działają latami...

    [ Jeśli na pakernię wchodzi niepozorna osoba, jednym ruchem wyciąga ]
    [ z atlasu kolesia i mimo protestów całej obecnej tam ekipy kroi go ]
    [ z 400 złotych - to musi to być żona. (JoeMonster.org) ]

  • 29. Data: 2014-06-21 15:11:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przemysław Ryk" <p...@g...com> wrote in message
    o...

    > Wiesz. Partycję na system i soft można zrobić z pewnym zapasem, w razie
    > potrzeby później można też zmienić jej rozmiar bez stawiania systemu od
    > nowa.

    Ja nie mówię że nie można tylko że jest to niewygodne...

> [...]
    > wersję systemu czy reanimacji takowegoż, gdy zdolny użyszkodnik rozmontuje

    Trzymanie danych użytkownika gdziekolwiek poza folderem Moje Dokumenty
    jest bezsensowne, bo tenże folder można łatwo i bezboleśnie przenieść w inne
    miejsce metodami wbudowanymi w samo MS Windows. Ten folder sam
    w sobie nie musi być na osobnej partycji - nie ma takiego wymagania.

    > Na próbę to się soft testuje na maszynie wirtualnej.

    Nie wtedy gdy soft chcesz przetesować w środowisku którego używasz
    a nie na gołym osie...

> [...]
    > znjaomych
    > komputery o tym nie wiedzą i jak tam lufciki postawię i skonfiguruję, to

    No cóż... nie wszyscy są tak genialni jak Ty....