  • 11. Data: 2014-05-06 08:45:46
    Temat: Re: SuwarKa
    Od: "sp33dy" <s...@g...com>

    Użytkownik "SuwarKa" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie. Mam zamiar na małym dysku zainstalować Windows 7 (obecnie mam XP).
    > Myślę, ze na tak małym dysku będzie szybciej chodził. Drugi dysk jest
    > podzielony na dwie partycje - na pierwszej mam zainstalowane programy,
    > a na drugim pozostałe rzeczy.
    > --
    > SuwarKa

    Będzie zdecydowanie za mało. Ja mam SSD 60GB na partycję systemową i z
    podstawowymi programami (w tym pakiet Adobe) mam wolnego 5-6GB (nawet
    pagefile mam na innym dysku).

    sp33dy

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 12. Data: 2014-05-06 09:20:24
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    sp33dy nabazgrał(a):

> [...]
    > Będzie zdecydowanie za mało. Ja mam SSD 60GB na partycję systemową i z
    > podstawowymi programami (w tym pakiet Adobe) mam wolnego 5-6GB (nawet

    Ja mam 120 SSD i po istalacji W8 + D3(+ROS) + BF4 + parę pierdół mam wolnego
    między 10 a 15GB

    > ---
    > Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
    > ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com

    odklikaj to bo coś ci się do d.. przyklepiło :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 13. Data: 2014-05-06 09:29:21
    Od: "SuwarKa" <s...@w...pl>

    sp33dy wrote:

    > Będzie zdecydowanie za mało. Ja mam SSD 60GB na partycję systemową i
    > z podstawowymi programami (w tym pakiet Adobe) mam wolnego 5-6GB
    > (nawet pagefile mam na innym dysku).
    >
    > sp33dy

    Pewnie macie rację. W takim razie z tym małym dyskiem pożegnam się. Z
    większego jednak szkoda rezygnować. Wracam wię do pytania podstawowego:
    jak podłączyc ten drugi dysk ATA i stację DVD, co muszę kupić dodatkowo
    (jakiś kontroler IDE,adapter, przejściówkę itp)? Proszę o radę.

  • 14. Data: 2014-05-06 09:37:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 06 May 2014 08:45:46 +0200, sp33dy napisał(a):

    > Będzie zdecydowanie za mało. Ja mam SSD 60GB na partycję systemową i z
    > podstawowymi programami (w tym pakiet Adobe) mam wolnego 5-6GB (nawet
    > pagefile mam na innym dysku).

    Oryginalny windows 7 pro PL 64-b zainstalowany wiele lat temu + Office
    2007. Komputer używany tylko do pisemek, arkuszy i przeglądania sieci w
    IE. Wgrywane wszystko z windows update. Po usunięciu plików tymczasowych
    z wszystkich możliwych folderów zajmuje to obecnie 126 GB bez "moich
    dokumentów".

  • 15. Data: 2014-05-06 10:00:17
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 06.05.2014 SuwarKa <s...@w...pl> napisał/a:

    > (jakiś kontroler IDE,adapter, przejściówkę itp)? Proszę o radę.

    Wyszukiwarka po słowach "przejściówka ATA SATA" naprawdę
    nie zwraca Ci żadnych wyników?

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 16. Data: 2014-05-06 10:20:52
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-05-06 09:29, *SuwarKa* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Wracam wię do pytania podstawowego:
    > jak podłączyc ten drugi dysk ATA i stację DVD, co muszę kupić dodatkowo
    > (jakiś kontroler IDE,adapter, przejściówkę itp)? Proszę o radę.

    Masz trzy możliwości (a nawet cztery, ale przez USB będzie za wolno ;) )

    Cos w tym stylu - ale ponoć to zawodne i nie zawsze działa jak trzeba:
    http://allegro.pl/adapter-przejsciowka-kontroler-ide
    -to-sata-fv-i4184333352.html

    Lub karta na PCI (patrz czy masz to gniazdo odpowiednio daleko od PCI-EX
    w razie zastosowania dwuslotowej karty graficznej):
    http://allegro.pl/kontroler-pci-ide-2xata133-raid-w-
    pudelku-lodz-i4204398417.html

    Lub coś na PCI-EX x1 (często slot jest nad karta grafiki, więc kwestia
    odstępu na mini -ATX jest załatwiona):
    http://allegro.pl/kontroler-pci-e-do-ide-ata-pata-sa
    ta-ii-esata-i4156636833.html
    http://allegro.pl/kontroler-jmicron-jmb363-2-sata-2-
    esata-1-ide-pci-i4205785687.html

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 17. Data: 2014-05-06 10:22:17
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Jakbyś potrzebował 2x IDE to proszę:
    http://allegro.pl/kontroler-pci-ide-ata-133-x2-ite82
    12-i4141180602.html

  • 18. Data: 2014-05-06 11:08:14
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-05-06 10:22, Mirek Ptak pisze:
    > Jakbyś potrzebował 2x IDE to proszę:
    > http://allegro.pl/kontroler-pci-ide-ata-133-x2-ite82
    12-i4141180602.html

    Jaki sens ma wkładanie pieniędzy w takie przejściówki zamiast kupić nowe
    dvd na sata za ~100zł + nowy dysk za ~200zł. Wyda się ~60zł na
    przejściówkę, żeby starocie ratować, a gdy dysk padnie, to nowy trzeba
    będzie i tak kupić na sata i przejściówka wraz ze starym dyskiem pójdzie
    do kosza.

    Gdzie tanio tam drogo. Naprawdę dla systemu też będzie lepiej, gdy
    dostanie nowy i szybszy dysk na sata niż gdy będzie zainstalowany na
    takim starociu. Nawet jesli chodzi o kwestie finansowe, to też się nie
    opłaca, bo pieniądze zostaną włożone w rzeczy niepotrzebne.
    Warto zacząć jednak od przemyślenia całego problemu jeszcze raz zamiast
    pchać się w to na siłę.

    PS: Nie wiem co niektórzy tu robią z systemem, że tak im puchnie, ale ja
    teraz siedzę na komputerze z Win 8.1 + MS Office 2010 + kilka innych
    programów i łącznie to zajmuje ~20GB + pliki wymiany, hiberfill itd.
    Jednak nie są to liczby rzędu 100GB.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 19. Data: 2014-05-06 21:47:47
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "SuwarKa" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Na mniejszy dysku mam postawiony system i dobrze to funkcjonuje. A DVD
    > jest mi potrzebne.

    Win7 w wymaganiach minimalnych ma 20 GB miejsca na HDD, czyli cały twój
    systemowy dysk :). Zdecydowanie pozbądź się tych staroci i kup nowy HDD (200
    zł) i nowy DVD. Alternatywnie niektóre płyty AM3 mają jeszcze złącze IDE,
    choć to oznacza kupno CPU też od AMD.

  • 20. Data: 2014-05-07 07:18:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "SuwarKa" <s...@w...pl> wrote in message
    > Mam zamiar na małym dysku zainstalować Windows 7 (obecnie mam XP).

    Głupi pomysł.

    > Myślę, ze na tak małym dysku będzie szybciej chodził.

    Skąd ten pomysł?

    > Drugi dysk jest
    > podzielony na dwie partycje - na pierwszej mam zainstalowane programy,
    > a na drugim pozostałe rzeczy.

    Po co? Czemu nie wszystko na jednym?