  • 11. Data: 2009-07-30 09:03:23
    Temat: Re: Super-zoom dla amatora
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisał w wiadomości
    news:86720b56-87ed-4c2a-b086-82d20c126bdd@a26g2000yq
    n.googlegroups.com...
    On 30 Jul., 09:20, "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> wrote:
    > Użytkownik "lew" <w...@o...pl> napisał w
    > wiadomościnews:h4rfvv$3fk$1@atlantis.news.neostrada.
    pl...

> [...]
    > we've yet seen."
    >
    > Najlepsza stabilizacja w obiektywie jaką widzieli do tej pory. A uwierz mi
    > oni widzieli sporo :-)www.dpreview.com
    >
    > Ja ze swego doświadczenia mogę tylko potwierdzić. Jeśli musi być super
    > zoom
    > to właśnie ten.
    >
    > Pozdrawiam
    > Winetoo

    > mam wydruki testow porownawyczych robionych przez laboratoruim BAS wg
    > procedury Tau 4.1
    > nie chce mi sie skanowac
    > przytocze tylko wyniki pomiaru jakosci optycznej w % ( max to 100% )

    A ja miałem ten obiektyw i testowałem osobiście i mam gdzieś Twoje wyniki.

    > tamron
    > 18-200 79%
    > 18-250 74%
    > 18 270 64%

    > sigma
    > 18-200 70%
    > 18 200 OS 76%

    > canon 18-200 is 63%

    > dla porownania referencyjny 17-55 is usm 84%
    > 17-40 L 67%

    Fajna metodologia jeśli 17-40 wypada optycznie gorzej od superzoomów Tamrona
    i Sigmy. Nawet nie wnikam co było badane bo to nie ma sensu. Tu już nawet
    nie ma co się śmiać.

    Ech, Panie "hybryda rulez" ciągle dno. Zero myślenia tylko ślepe powielanie
    bzdur, byle tylko napisać coś złego o amatorskich szkłach i korpusach marki
    Canon.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 12. Data: 2009-07-30 09:03:33
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 30 Jul., 10:57, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w
    > wiadomościnews:h4rggp$eji$1@news.interia.pl...

    > Patrzac na post XXYY .. ktos tu klamie.
    > Albo inne recenzje czytali :-)
    >
    > J.

    albo nalezaloby przeprowadzic test testerow - ktore test sa
    najblizsze prawdy .
    ale rodzie wowczas problem co jest prawda , zeby okreslic co jest jej
    blizsze.

    BAS jest chyba najbardziej renomowanym laboratorium w europie ,
    testuja obiektywy od wielu wielu lat to rzad ok 30 lat a moze i
    wiecej.
    niestety testow nie publikuja w sieci , mozna je za posrednictwem
    sieci kupic.

    ten test jest o tyle ciekawey , ze laboratorium wzielo na warsztat
    jednoczesnie kilka ultrazoomow i je porownano.
    canon wypadl w tej grupie najslabiej , pamietam komentarz
    zdecydowanie ponizej oczekiwan.

    trudno zarzucic klamstwo Winetoo, ktory przytacza wyniki innego testu.
    warto by w tym innym tescie porownac te obiektywy miedzy soba.

  • 13. Data: 2009-07-30 09:08:39
    Od: XX YY <j...@u...at>

> [...]
    > bzdur, byle tylko napisać coś złego o amatorskich szkłach i korpusach marki

    a owszem fajna bo to pomiary na aps -c

    na malym obrazku 17-40 L osiagnal 74%

  • 14. Data: 2009-07-30 09:08:52
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <j...@u...at> napisał:

> [...]
    >procedury Tau 4.1
    >nie chce mi sie skanowac
    >przytocze tylko wyniki pomiaru jakosci optycznej w % ( max to 100% )

    O tyle mnie to zaskakuje, ze kilkakrotnie spotkałem się z opiniami, iż mimo
    szerszego zakresu Tamron 18-250 jest lepszy optycznie niż jego poprzednik
    18-200. Możliwości osobistego porównania nie maiłem - z hiperzoomów mam
    tylko Tamrona 18-250 - i jak na taki zakres ogniskowych jest nadspodziewanie
    dobry (z podkreśleniem - jak na taki zakres ogniskowych - wiadomo, że
    hiperzoom to przesunięcie kompromisu między jakością optyczną a wygodą w
    kierunku wygody).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 15. Data: 2009-07-30 09:10:21
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości
    >
    > Patrzac na post XXYY .. ktos tu klamie.
    > Albo inne recenzje czytali :-)

    Zastanów się jeśli on podaje testy w których wyszło, że 17-40 jest gorszy
    optycznie od superzoomów Tamrona i Sigmy to to chyba o czymś świadczy, nie
    :-)

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 16. Data: 2009-07-30 09:15:34
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Winetoo napisał(a):
    > U?ytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Zastanów sie je?li on podaje testy w których wysz?o, ?e 17-40 jest gorszy
    > optycznie od superzoomów Tamrona i Sigmy to to chyba o czym? ?wiadczy, nie
    > :-)

    Między innymi o tym, że 17-40 nie było projektowane pod matryce APS-C, i
    może się wykładać przy małej, ale gęstej matrycy 15mpix.

    --
    Mirek

  • 17. Data: 2009-07-30 09:17:46
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał:

    > Patrzac na post XXYY .. ktos tu klamie.
    > Albo inne recenzje czytali :-)
    > [...]

    Może kwestia rozrzutu osobniczego obiektywów? Wiadomo, że różne egzemplarze
    obiektywów tego samego typu potrafią różnić się między soba jakością (zwykle
    im mniej starannie montowany obiektyw tym większy rozrzut jakościowy). Jeśli
    testy są wykonywane na pojedyńczych, wybranych losowo egzemplarzach - wyniki
    mogą też się zdecydowanie różnić. A jeśli na egzemplarzach wybranych do
    testu pzrez producenta/dystrybutora to można sobie te wyniki w odpowiednie
    miejsce wsadzić. W sumie porządny test powinien być przeprowadzany na co
    najmniej kilku (a lepiej - kilkudziesięciu) egzemplarzach każdego typu
    testowanych obiektywów i to raczej egzemplarzach z różnych serii
    produkcyjnych. Niestety ze względu na koszty takich testów raczej prędko nie
    zobaczymy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 18. Data: 2009-07-30 09:21:55
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    > są do wyboru:
    > Canon 18-200
    > Sigma 18-250
    > Tamron 18-270

    Kiedyś widziałem test Tamron 18-250 i o dziwo zachowywał się przyzwoicie (w
    klasie superzumów) i z od w/w będzie moim zdaniem lepszy.

    pzdr,
    Sławek

  • 19. Data: 2009-07-30 09:56:26
    Od: XX YY <j...@u...at>

> [...]
    > dobry (z podkreśleniem - jak na taki zakres ogniskowych - wiadomo, że
    > hiperzoom to przesunięcie kompromisu między jakością optyczną a wygodą w

    mozesz gdzies pokazac zdjecia z tego tamrona ?
    interesuje mnie jak rysuje. nie mam takiego obiektywu a czasem by sie
    przydal , glownie na lodke , czasem cos upamietnic na desctopie
    ( sorry na pokladzie ) a czasem cos w odleglych szuwarach.

    Wlasciwie dochodze do przekonania powoli , ze canon robi swoich
    klijentow w konia.
    ciagle bija rekordy w ilosci wyprodukowanych sztuk wszystkiego co
    mozliwe a mam spore zstrzezenia w zasadzie do wszystkich obiektywow.

    nawet takie swietnie rysujace 50/1,4 albo 100/2,8.

    nigdy nie zrozumiem dlaczego do tych dobrych optycznie obiektywow
    wlozyli microusm , gdy tymczasem w innych prostych zoomkach stosowali
    prawdziwe usm ?

    wlasciwie mam tylko dwa obiektywy innej firmy niz canon i wobec faktu
    ze rysuja bezblednie nie ma sie o co do nich przyczepic , wszystko
    inne jest bez znaczenia.

    jesli wiec kupilbym uniwersalny zoom to bede obchodzil canona z daleka.

  • 20. Data: 2009-07-30 10:35:30
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > nawet takie swietnie rysujace 50/1,4  albo  100/2,8.

    sorry 100/2.0 usm