  • 21. Data: 2009-07-30 10:41:49
    Temat: Re: Super-zoom dla amatora
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <j...@u...at> napisał:

    >[...]
    >mozesz gdzies pokazac zdjecia z tego tamrona ?
    >interesuje mnie jak rysuje. nie mam takiego obiektywu a czasem by sie
    >przydal , glownie na lodke , czasem cos upamietnic na desctopie
    >( sorry na pokladzie ) a czasem cos w odleglych szuwarach.
    >[...]

    Trafiłeś na przedostatni dzień przed wyjazdem, ale spróbuję coś odnaleźć i
    podesłać (albo może szybciej będzie zrobić po południu kilka testowych
    widoczków z balkonu). Interesuje Cię pełna jasność, czy praca po
    przymknięciu? Generalnie w zakresie krótkich ogniskowych jakość jest
    porównywalna z kitem Pentaxa DA18-55 (za wyjątkiem dystorsji beczkowatej
    która jest w 18-250 przy najkrótszych ogniskowych znacząco większa). Na
    długim końcu jest niestety gorzej, ale też do wielu zastosowań wystarcza.
    Nikomu bym nie radził hiperzooma jako jedyny obiektyw, ale w niektórych
    sytuacjach - gdy przewidujemy pracę w dobrych warunkach oświetleniowych i
    jesteśmy w stanie zmniejszyć wymagania jakościowe a zależy nam na
    ograniczeniu ciężaru sprzętu lub z różnych względów chcemy uniknąć
    konieczności zmieniania obiektywów - ten Tamron jest całkiem użytecznym
    szkłem.

    >[...]
    >Wlasciwie dochodze do przekonania powoli , ze canon robi swoich
    >klijentow w konia.
    >[...]

    Cóż... osobistych doświadczeń z Canonem nie mam, ale trochę się
    naczytałem:-) Używam Pentaxa i nie planuję zmiany systemu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 22. Data: 2009-07-30 10:44:39
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Winetoo pisze:
    > Fajna metodologia jeśli 17-40 wypada optycznie gorzej od superzoomów Tamrona
    > i Sigmy. Nawet nie wnikam co było badane bo to nie ma sensu. Tu już nawet
    > nie ma co się śmiać.

    Widać magia wielkiego L działa ;) nawet według photozone to szkło jakoś
    rewelacyjnie nie wypada http://tinyurl.com/lng9sk .
    A wspomniany tu Tamron w wydaniu Pentaxa wypada całkiem nieźle jak na
    taki zakres http://tinyurl.com/knl4sl .

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 23. Data: 2009-07-30 11:15:54
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > rewelacyjnie nie wypada http://tinyurl.com/lng9sk .

    > A wspomniany tu Tamron w wydaniu Pentaxa wypada całkiem nieźle jak na taki

    Niech będzie photozone skoro o nim wspomniałeś. Oba szkła Canon 18-200 i
    Tamron 18-270 przetestowane na tym samym body 50D. Wyniki rozdzielczości
    tylko dla 18mm Tamrona ma minimalnie lepsze dla pozostałych wygrywa Canon.
    AC też mniejsza w Canonie.

    17-40 było testowane na innym body z dużo mniejszą rozdzielczością więc nie
    da siębezpośrednio porównać, ale to popularne szkło więc stosunkowo łatwo je
    od kogoś na kilka dni pożyczyć i się pobawić i wyrobić sobie własne zdanie.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 24. Data: 2009-07-30 11:44:51
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 30 Jul., 12:41, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    > podesłać (albo może szybciej będzie zrobić po południu kilka testowych
    > widoczków z balkonu). Interesuje Cię pełna jasność, czy praca po

    o super z balkonu jest dobrze - na przeciwna strone jesli masz ulice
    to z widokiem na numery samochodow np
    napisy ulatwiaja osad,
    na pelnej dzurze sa interesujace , ale moze uda Cie sie jednao ,dwa
    na przymknietej o jeden stopien.
    najlepiej w skali 100 % bez obrobki,

> [...]
    > ograniczeniu ciężaru sprzętu lub z różnych względów chcemy uniknąć
    > konieczności zmieniania obiektywów - ten Tamron jest całkiem użytecznym

    w takmim celu tez ew bym sie przymierzal - takie sobie pamiatkowe
    zdjecia z lodki , albo ze spaceru.

    dzieki jesli sie uda , jesli nie to rowniez za dobre checi ;-)

  • 25. Data: 2009-07-30 11:45:08
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Winetoo pisze:
> [...]
    > od kogoś na kilka dni pożyczyć i się pobawić i wyrobić sobie własne zdanie.

    Nie czepiam się tego super zooma, tylko już wielokrotnie padało tu na
    grupie że ta wspomniana L taka cudowna nie jest, szczególnie na cropowej
    matrycy.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 26. Data: 2009-07-30 12:05:00
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Ech, Panie "hybryda rulez" ciągle dno. Zero myślenia tylko ślepe powielanie
    > bzdur, byle tylko napisać coś złego o amatorskich szkłach i korpusach marki
    > Canon.
    >
    > Pozdrawiam
    > Winetoo- Zitierten Text ausblenden -

    przyznaje ze ciagle dno i zero myslenia i slepe powielenie bzdur.
    zas moim poslannictwem zyciowym jest zle pisanie o szklach amatorskich
    marki canon.
    Wczorajsza moja nie najlepsza opinia o 24-70L jest powaznym wylamaniem
    gdyz zabralem glos w.t. szkla nieamatorskiego. I oczawiscie umowilem
    sie z innymi osobami , ktore mialy na temat tego obiektywu w zasadzie
    podobna opinie - to oczywiste.

    przytocze slepo i powiele bez wlasnego komentarza jeszcze jedna
    bzdure:
    wyniki testu tego ob. canona opublikowane w FM nr 12/2008 str 58

    cytuje podsumowanie we wlasnym tlumaczeniu:

    "Nawet jesli superzoom zawsze przedstawia jakis kompromis pomiedzy
    jakoscia odwzorowania a wygoda oblugi , ten obiektyw nas troche
    rozczarowal. Ze wlasnie przedsiebiorstwo , ktore jako pierwsze
    zastosowalo naped USM w duzym wymiarze w tym praktycznym zakresie
    ogniskowych zrezyglowalo z tego jest szkoda.
    W zakresie jakosci odwzorowania pozostaje ten praktyczny zoom ponizej
    mozliwosci technicznych "

    oprocz tego oczywiscie szczegolowe opisy wlasnosci .
    zwracaja uwage ze nie dorownuje superzoomom sigmy czy
    nikona.podkreslaja brak skali nastawy odleglosci , brak oslony
    przeciwslonecznej itp drobiazgi.
    w sumie ocena drobiazgowa - nie chce mi sie tlumaczyc dalej .

    przegladnalem szybko zestawnienie wynikow pomiarow kilkudziesieciu
    obiektywow.
    otoz wsrod obiektywow mierzonych ta metoda ten canon dostal najnizsza
    ocene.
    teraz nie widze innego obeiktywu , ktory optycznie zostalby gorzej
    oceniony

    dla przykladu kitowy 18-55 is dostal za jakosc odwzorowania przez
    optyke 75%

    XXX

  • 27. Data: 2009-07-30 12:22:01
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > Nie czepiam się tego super zooma, tylko już wielokrotnie padało tu na
    > grupie że ta wspomniana L taka cudowna nie jest, szczególnie na cropowej
    > matrycy.

    Zauważ w jakich porównaniach. Albo do innych elek (24-70, 24-105) albo do
    17-55 IS.
    W porównaniu do tańszych szkieł to zależnie od egzemplarza raz wygrywałą, a
    raz przegrywała z Tamronem 17-50 f/2.8 ustawionym na f/4. Ogólnie to mniej
    więcej ten sam poziom.

    Może rzeczywiście nie zasługuje na miano elki tym bardziej, że szczelna robi
    się dopiero po przykręceniu filtra, ale w porównaniu do tanich amatorskich
    zoomów wypada dobrze.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 28. Data: 2009-07-30 12:38:18
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Winetoo pisze:
    > Może rzeczywiście nie zasługuje na miano elki tym bardziej, że szczelna robi
    > się dopiero po przykręceniu filtra, ale w porównaniu do tanich amatorskich
    > zoomów wypada dobrze.

    Niby tak ;) ale np. zaskoczył mnie stabilizowany tani kit canona
    http://tinyurl.com/5kl5cc fajne szkło np. do widoczków.
    Śmiało można powiedzieć że sprzęt z niższej półki jest często nie
    doceniany, co przekłada się na ciągłe narzekania i frustracje co by było
    gdybym miał.... ;)

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 29. Data: 2009-07-30 13:45:57
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

> [...]
    > Śmiało można powiedzieć że sprzęt z niższej półki jest często nie
    > doceniany, co przekłada się na ciągłe narzekania i frustracje co by było

    Mam ten obiektyw. Wcześniej miałem 17-85 i Tamrona 17-50. I właśnie ten tani
    stabilizowany kit okazał się dla moich potrzeb najlepszy bo na 17-55 mnie
    nie stać :-)

    Inna sprawa, że 18-55 IS, 55-250 IS i 18-200 IS wszystkie trzy należą do
    "nowej serii" amatorskich szkieł Canona. Wszystkie one zsotały
    zaprojektowane pod nowe matryce o większej gęstości. W porównaniu do starych
    kitów i szkieł są znacznie lepsze optycznie, lepiej zbudowane, pierścienie
    chodza płynniej i precyzyjniej i mają bardzo dobry IS. Jedyne co można
    napisać to dlaczego dopiero teraz.

    Oczywiście to nie śa eLki ale porównywałem osobiście 18-55 IS z 17-85 IS
    oraz 55-250 IS z 70-300 IS i nowe dwukroptnie tańsze szkła wypadły tak samo
    dobrze. W zasadzie jedyny minus to brak USM co widać po szybkości AF
    optycznie są na parównywalnym poziomie tzn. zależnie od ogniskowej raz jedno
    szkiełko jest trochę lepsze raz drugie.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 30. Data: 2009-07-30 15:56:18
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <j...@u...at> napisał:

    >o super z balkonu jest dobrze - na przeciwna strone jesli masz ulice
    >to z widokiem na numery samochodow np
    >napisy ulatwiaja osad,

    Niestety ostre słońce - a więc starszliwe kontrasty - a samochody akurat w
    cieniu stoją - ale coś się 'na szybko' zrobić udało.

    >na pelnej dzurze sa interesujace , ale moze uda Cie sie jednao ,dwa
    >na przymknietej o jeden stopien.

    OK - masz dla 18mm, ok. 50mm, ok. 100mm i 250mm - przy pełnej dziurze i po
    przymknięciu o 2 działki (sorry, ale dopiero pzred momentem - już w trakcie
    łądowania zdjęć na Flickra zauważyłem, ze chciałeś tylko o jedną). Ogniskowe
    50 i 100mm odczytywane orientacyjnie z pierścienia na obiektywie -
    rzeczywiste są w exifie.

    >najlepiej w skali 100 % bez obrobki,
    >-[...]

    Przy najmniejszej kompresji nie dało rady - pliki z Pentaxa K20D mają po ok.
    12MB każdy. Zwiększyłem kompresję w aparacie i teraz wrzucam pliki po ok.
    6MB każdy - tę wielkość już Flickr toleruje. Ustawienia pliku jpg - poza
    kompresją takie, jakie najczęśćiej stosuję - czyli nasycenie, odceień i
    kontrast na neutralne, podostrzanie - o działkę mniejsze od defaultowego
    (czyli -1 w skali od -4 do +4).

    Taaak..... pliki skończyły się łądować i... okazuje się że ten cholerny
    Flickr je przeskalowuje i wycina exify:-(((((( Przynajmniej ja nie potrafię
    ich sciągnąć stamta w pełnej wielkości z exifami - jeśli ktoś zna metodę -
    proszę o podpowiedź.
    Cóż - z braku innej możliwości podaję linki do tych z Flickra (a jeśli ktoś
    zna jakieś darmowe miejsce w sieci z w miarę szybkim transferem które
    przyjmie nieco ponad 50MB zdjęć - to mogę tam te zdjećia jeszcze raz
    wrzucić):

    http://www.flickr.com/photos/38359379@N02/ - to zbiorczy link do zdjeć które
    tam wrzuciłem, test Tamrona to 8 zdjeć z samej góry - łatwo poznać, bo
    jedyne nie makro:-).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)