  • 61. Data: 2013-07-29 21:27:40
    Temat: Re: Super fotoradary - więcej szczegółów?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-07-29 21:13, Shrek pisze:

    > Nie - logicznego myślenia.

    Teorie spisku najczęściej takie są :)

    > To kiedyś sprawdź.

    A po co, skoro jest to płynne i zależy od sytuacji?

    > Zobaczysz jak się ma fotoradar 160m przed zakrętem do
    > prędkości w zakręcie. Szczegółnie jak ograniczenie jest do 30.

    Normalnie się ma - spore spowolnienie ruchu przed wpuszczeniem
    ruchu w dość mało komfortowy i ciekawie oznakowany objazd.

    > Nie o to mi chodziło, tylko o to, że jakby ktoś tam faktycznie pojechał
    > sporo za szybko, to byśmy o tym przeczytali w gazetach;)

    Niekoniecznie. Zresztą można przeoczyć takie informacje.

    > A co do tego
    > wyp... to tak - chwalili się, że FR stawiają tam gdzie najwięcej wyp...

    Lepiej zapobiegać niż leczyć.

    > I dlatego postawili 160 m wcześniej, tam gdzie zamiejscowi myśleli, że
    > ta 30 to dowcip, albo pozostałość po awarii wodociągowej.

    Postawili bo miał tam stać, a z racji objazdów miejski inżynier ruchu
    postawił tam ograniczenie 30km/h. A zamiejscowi niech się nauczą, że
    jak stoi znak to nie dla kawału.

    > No najwyraźniej. Podawałeś ten objazd jako powód 30 i FR.

    Tak, to znaczy nie. Objazd był przyczyną wprowadzenia 30km/h przed
    zjechaniem na niego. To naturalne i oczywiste. Tak się robi w wielu
    miejscach.

    > Oczywiście, i od zniknięcia radaru też była niezależna - tak im się
    > tylko dwa razy zbiegło w jednym czasie i w jednym miejscu;)

    Teoria spisku - Galas tego nie konsultował z SM.

  • 62. Data: 2013-07-29 21:39:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-07-29 21:27, Artur Maśląg wrote:

    > Teorie spisku najczęściej takie są :)

    Wiesz, wszystko ujdzie, ale akurat ta 30 to było przegięcie - naprawdę
    nie trzeba teorii spisku, żeby to dojrzeć.

    > A po co, skoro jest to płynne i zależy od sytuacji?

    To sprawdz w powyższej sytuacji - mijasz FR 30km/h i normalnie
    przyspieszasz - nie do odcinki tylko normalne dynamiczne przyspieszenie.
    Ile masz po 150m?

    > Normalnie się ma - spore spowolnienie ruchu przed wpuszczeniem
    > ruchu w dość mało komfortowy i ciekawie oznakowany objazd.

    Nijak się nie ma - generalnie po minięciu FR każdy przyspieszał (o ile
    się fizycznie dało) do takiej prędkości z jaką zamierzał tam jechać - i
    nigdy nie było to 30. Więc i tak do takiej by zwolnił bez FR.

    > Niekoniecznie. Zresztą można przeoczyć takie informacje.

    Naprawdę myślisz, że ktoś tam 120 poleciał?

    > Lepiej zapobiegać niż leczyć.

    Co nie zmienia postaci rzeczy, że kłamali, bo akurat tam wypadków nie
    było nigdy, a już zwłaszcza od czasu jak nie ma przejścia. A zapobiegać
    też trzeba umieć i robić to z sensem.

    > Teoria spisku - Galas tego nie konsultował z SM.

    Tak przypadkiem wyszło. Dawaj tego linka jak to mieszkańcy
    sterroryzowali Galasa.

    Shrek.

  • 63. Data: 2013-07-29 22:22:28
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-07-29 21:39, Shrek pisze:

    > Wiesz, wszystko ujdzie, ale akurat ta 30 to było przegięcie - naprawdę
    > nie trzeba teorii spisku, żeby to dojrzeć.

    Może nie nadinterpretuj sobie, by pasowało do teorii spiskowej? Nie
    pisałem, że 30km/h to nie było przegięcie.

    > To sprawdz w powyższej sytuacji - mijasz FR 30km/h i normalnie
    > przyspieszasz - nie do odcinki tylko normalne dynamiczne przyspieszenie.
    > Ile masz po 150m?

    A po co mam to robić, skoro zaraz jest zakręt 90 stopni z kilku pasów?

    > Nijak się nie ma - generalnie po minięciu FR każdy przyspieszał (o ile
    > się fizycznie dało) do takiej prędkości z jaką zamierzał tam jechać - i
    > nigdy nie było to 30. Więc i tak do takiej by zwolnił bez FR.

    Powyższe nie jest prawdą - ograniczenie + FR pozwoliło na uspokojenie
    ruchu przed wpuszczeniem w objazd. Co ludzie potrafią robić bez takich
    dodatków to przez grzeczność nie wspomnę.

    > Co nie zmienia postaci rzeczy, że kłamali,

    ROTFL

    > bo akurat tam wypadków nie
    > było nigdy, a już zwłaszcza od czasu jak nie ma przejścia.

    To były, czy nie?

    > A zapobiegać
    > też trzeba umieć i robić to z sensem.

    Jak widać udało się.

    > Tak przypadkiem wyszło. Dawaj tego linka jak to mieszkańcy
    > sterroryzowali Galasa.

    Zdaje się, że po raz kolejny chcesz mi przypisać słowa, których
    nigdy nie wypowiadałem :>

  • 64. Data: 2013-07-30 02:21:02
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Jak budżet traci. A zwyczajnie. Renty
    > dla ofiar i sprawców jeśli nie da się ich wyleczyć. Renty rodzinne
    > dla dzieci tych co zginęli. Koszty leczenia i rehabilitacji. Płatne
    > zwolnienia lekarskie.

    A ubezpieczenie OC to od czego niby jest?

    > Konieczność utrzymywania jednostek ratunkowych.

    Rozumiem, ze bez wypadkow komunikacyjnych nie trzebaby utrzymywac tych
    jednostek.

    > Koszty jakie ponosi w zakresie związanym z wypadkami na Policję.

    Biorac pod uwage, ze w naszym malym 2 milionowym miasteczku sa AFAIR 4
    zalogi do "obslugi" wypadkow, ze byle stluczka blokuje pol miasta na
    wiele godzin, to te wydatki sa znikome. Za 1 wypasiony FR moznaby te
    zalogi spokojnie sfinansowac.

    > Utrzymanie więźniów którzy trafili za kratki w związku z wypadkami
    > jakie zrobili.

    Jesli stac budzet na to, by ci wiezniowie nic nie robili, zamiast
    pracowac na swoje utrzymanie... well, kto bogatemu zabroni.

    > Brak wpływów do budżetu z tytułu podatków jakie by
    > zapłacili ci co zginęli w wypadkach.

    Zaraz, to w koncu traci, czy nie zyskuje, bo to jakby inne sprawy.
    Znacznie wiecej traci na utrzymywaniu 700000 urzednikow, sporo tez traca
    zwykli ludzie, co musza utrzymywac tych darmozjadow, ktorzy w ramach
    wdziecznosci utrudniaja im zycie.

    > (...)Którą opcję być wybrał?

    Minister? Ma to w dupie, zadnego wyboru nie dokonuje, spi spokojnie i
    zadne wyrzuty sumienia go nie drecza. A juz ostatnia rzecza o ktorej
    mysli, to jak zrobic ludziom dobrze. Zginie jakis gosc? Trudno,
    pracowal, placil podatki, to sie znajdzie ktos na jego miejsce, nie
    pracowal, nie placil, a to ch mu w d. Malo pieniedzy (nie, nie na
    kladki), to sie podniesie podatki, co za problem? Albo sie zadluzy
    dzieci i pewnie wnuki Pajaczka. Nie da sie bardziej zadluzac, bo
    Konstytucja? A p'lic Konstytucje, sie zawiesi. BTW cos pieknego, mozna
    zawiesic akt prawny najwyzszego rzedu przy pomocy widzimisie ministra.
    Na to chyba zaden kraj afrykanski nie wpadl.
    Wiec nie placz mi tu nad budzetem, stac go na tyle ekstrawagancji,
    durnych pomyslow w stylu Euro 2012, przynaleznosc do UE, ponad 100
    wiceministrow, to znaczy, ze nie tak zle z nim.
    I naucz sie cytowac wreszcie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 65. Data: 2013-07-30 02:35:15
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 30 lipca 2013 02:21:02 UTC+2 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
> [...]
    >
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    >
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

    Słyszałeś żeby jakiś ubezpieczyciel wypłacał rentę rodzinną dla dzieci człowieka
    który zginął w wypadku. ZUS wypłaca nawet jak był sprawcą. Traci na tych co zginęli w
    wypadkach. Najwięcej jak to byli ludzie młodzi. państwo zapłaciło za szkoły,
    szczepienia i liczyło że jak będzie pracował to przez kilkadziesiąt lat jak niewolnik
    będzie w zębach przynosił kasę do budżetu. A on sobie zginął bo jechał po pijanemu
    albo za szybko, a że pracował i był ubezpieczony to jego dzieciom przez najbliższe 20
    lat i więcej kasę trzeba wypłacać. To traci państwo czy tylko nie zarabia? Państwo,
    budżet. Fajne słowa a w praktyce oznaczają nas i naszą wspólną kasę. Pan i pani płacą
    za jakąś moczymordę co sobie za szybko pojechał i w efekcie ma złamany kręgosłup. O
    dwójce dzieci co ich rozjechał na razie nie wspominam. I do końca jego chujowych dni,
    które mu się należą, będziemy wszyscy się zrzucali na pampersy dla niego. Uważasz że
    to uczciwe?

  • 66. Data: 2013-07-30 03:44:37
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Słyszałeś żeby jakiś ubezpieczyciel wypłacał rentę rodzinną dla
    > dzieci człowieka który zginął w wypadku.

    Jesli budzet stac na utrzymywanie sedziow, ktorzy tego nie sa w stanie
    zasadzic... wel, kto bogatemu itd.

> [...]
    > ludzie młodzi. państwo zapłaciło za szkoły, szczepienia i liczyło że
    > jak będzie pracował to przez kilkadziesiąt lat jak niewolnik będzie w

    Nigdy nie ma tak, by 100% inwestycji bylo trafionych.

    > A on sobie zginął bo jechał po
    > pijanemu

    Bardziej prawdopodobne, ze zginie na drzewie, tak przynajmniej wynika z
    policyjnych statystyk wypadkow. No ale skoro budzet stac na drzewa przy
    drogach, to chyba nie jest z nim tak zle. Stac nas takze na drogi
    jednojezdniowe 2 kierunkowe gdzie ginie najwiecej ludzi, na brak
    chodnikow, kladek, zobacz ilu pieszych ginie, a raczej rzadko jakis
    miszcz laduje na chodniku.
    Oczywiscie, ze wypadek z winy pijaka nalezaloby traktowac jak zabójstwo
    i kazac mu zarabiac na ofiary jego "fantazji", ale to temat modny
    medialnie, ale nie jedyny.

    > albo za szybko,

    Od samej szybkosci sie nie umiera, tylko np. na skutek najechania na
    betonowa barierke, zamiast na energochlonna, wiec znow: nie tak zle z
    tym budzetem. I tu wracamy do utrzymywanych z budzetu sedziow, ktorzy
    olali moje zawiadomienie o przestepstwie popelnionym przez ZDM.

    > a że pracował i był ubezpieczony to jego
    > dzieciom przez najbliższe 20 lat i więcej kasę trzeba wypłacać. To
    > traci państwo czy tylko nie zarabia?

    I jedno i drugie. Wypadkom trudno zapobiec, zmniejszyc ich tragiczne
    skutki jak najbardziej mozna. Zobacz jak duzy spadek liczby wypadkow
    nastapil po fali importu samochodow z UE w 2004r. Ludzie przesiedli sie
    z maluchow do samochodow.

    > Państwo, budżet. Fajne słowa a w
    > praktyce oznaczają nas i naszą wspólną kasę.

    Nie mamy na to zadnego wplywu. Mozemy co najwyzej zaglosowac na listy,
    ktore Donald i Jaroslaw ukladaja. No dobra, o 1% PITu mozemy zdecydowac.

> [...]
    > do końca jego chujowych dni, które mu się należą, będziemy wszyscy
    > się zrzucali na pampersy dla niego. Uważasz że to uczciwe?

    Nie uwazam, za to powinna byc kara smierci i juz. Ale nasze panstwo stac
    na zlikwidowanie tej kary, ratyfikowalismy nawet niedawno prawo
    zabraniajace tej kary... takze w czasie wojny. K'wa, dzieci kwiaty
    normalnie. Jesli chodzi o finanse, to nie mniej boli mnie finansowanie z
    budzetu partii politycznych. Np. ja musze placic na partie, ktore mnie
    nie reprezentuja, nigdy na nie nie glosowalem, a ta do ktorej od
    niedawna naleze nie dostaje nic (i tak powinno byc... w odniesieniu do
    innych partii takze).
    Jeszcze raz powtazam, zeby bylo jasne, niech sie ministry zachowuja
    odpowiedzialnie i nie wydaja na glupoty, niech oszczedzaja, niech zrobia
    wszystko by zminimalizowac skutki wypadkow. Wtedy bede sie przejmowal
    innymi sprawami. Narazie Vincent zachowuje sie tak, jak narabany
    kierowca jadacy pod prad pozyczonym drogim samochodem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 67. Data: 2013-07-30 08:12:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 29 Jul 2013 17:29:57 +0200, Shrek

    > skoro działał (i to doskonale),
    > to dlaczego go zlikwidowano,

    Ponieważ spełnił swoją rolę, kierowcy dostosowali prędkość do warunków.

    > [...] wszytko dla statystyk i kasy a nie bezpieczeństwa.

    Głodne kawałki.

    > Link?

    Aha, ty z tych co wierzą we wszystko z linków? To cię rozczaruję, nie ma
    żadnego linku. Myślisz, że o każdym zgłoszeniu do IR piszą w gazetach
    (<śmiech>)? Ja mam własne doświadczenia, i opisywałem tutaj historię
    ustawienia radaru na Czecha. To ludzie, mieszkańcy, zbierali podpisy aby
    wymusić na urzędzie ustanowienie zmniejszenia prędkości oraz sygnalizacji
    (praktycznie w lesie!). Świateł nie postawili (na szczęście -- zresztą ja
    się nie podpisałem pod tym "genialnym" pomysłem) postawili za to radar,
    który owszem uspokaja kierowców. Niestety do tego stopnia, że większość
    jedzie poniżej dopuszczalnej prędkości (60/h) -- co jest kolejnym dowodem
    na głupotę części kierujących.

    PS napisałeś kiedy do ZDM że jakieś ograniczenie albo radar stoi bez sensu?
    Daj linka :> co odpisali.

    --
    Pozdor Myjk

  • 68. Data: 2013-07-30 09:42:55
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 29 Jul 2013 18:17:22 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
    napisał:

    > Drogi kolego - naciąganie faktów nie jest sensowną formą dyskusji.
    > Miejsce było niebezpieczne, przebudowa itd. Decyzją miejskiego inżyniera
    > ruchu później ograniczenie zostało zmienione

    jesteś pierwszą znaną mi osobą, która uważa, że Miejski Inzynier Ruchu
    robi cokolwiek co ma związek z bezpieczeństwem ruchu. A teraz powiedz po
    co z okazji postawienia fotordaru pojawiło się ograniczenie do 30kmh
    przed Karową skoro za nią było 50kmh?

    >- ruch się bardzo uspokoił.
    > Jeżeli FR nie jest potrzebny ponieważ ludzie się nauczyli porządku, to
    > nie filuje gdzie indziej.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 69. Data: 2013-07-30 09:47:09
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 29 Jul 2013 10:54:33 -0500 osobnik zwany A.L. napisał:

    > Tak. Warsiascy miszcze kierownicy jezdza po Warszawie szybciej niz sie
    > jezdzi po autostradach w USA. Nie mam nic przeciwko radarom co 10 metrow
    > i mandatom po 1000 zlotych

    możecie spbie w tych USiech nawet Red Flag Act wprowadzić. Jak widać
    eksport debilizmów to główny towar eksportowy

  • 70. Data: 2013-07-30 09:56:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 30 Jul 2013 07:42:55 +0000 (UTC), masti

    > A teraz powiedz po co z okazji postawienia fotordaru pojawiło
    > się ograniczenie do 30kmh przed Karową skoro za nią było 50kmh?

    Może lepiej zapytasz o to w ZDM?

    --
    Pozdor Myjk