  • Data: 2013-07-30 03:44:37
    Temat: Re: Super fotoradary - więcej szczegółów?
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Powitanko,

    > Słyszałeś żeby jakiś ubezpieczyciel wypłacał rentę rodzinną dla
    > dzieci człowieka który zginął w wypadku.

    Jesli budzet stac na utrzymywanie sedziow, ktorzy tego nie sa w stanie
    zasadzic... wel, kto bogatemu itd.

    > ZUS wypłaca nawet jak był
    > sprawcą. Traci na tych co zginęli w wypadkach. Najwięcej jak to byli
    > ludzie młodzi. państwo zapłaciło za szkoły, szczepienia i liczyło że
    > jak będzie pracował to przez kilkadziesiąt lat jak niewolnik będzie w
    > zębach przynosił kasę do budżetu.

    Nigdy nie ma tak, by 100% inwestycji bylo trafionych.

    > A on sobie zginął bo jechał po
    > pijanemu

    Bardziej prawdopodobne, ze zginie na drzewie, tak przynajmniej wynika z
    policyjnych statystyk wypadkow. No ale skoro budzet stac na drzewa przy
    drogach, to chyba nie jest z nim tak zle. Stac nas takze na drogi
    jednojezdniowe 2 kierunkowe gdzie ginie najwiecej ludzi, na brak
    chodnikow, kladek, zobacz ilu pieszych ginie, a raczej rzadko jakis
    miszcz laduje na chodniku.
    Oczywiscie, ze wypadek z winy pijaka nalezaloby traktowac jak zabójstwo
    i kazac mu zarabiac na ofiary jego "fantazji", ale to temat modny
    medialnie, ale nie jedyny.

    > albo za szybko,

    Od samej szybkosci sie nie umiera, tylko np. na skutek najechania na
    betonowa barierke, zamiast na energochlonna, wiec znow: nie tak zle z
    tym budzetem. I tu wracamy do utrzymywanych z budzetu sedziow, ktorzy
    olali moje zawiadomienie o przestepstwie popelnionym przez ZDM.

    > a że pracował i był ubezpieczony to jego
    > dzieciom przez najbliższe 20 lat i więcej kasę trzeba wypłacać. To
    > traci państwo czy tylko nie zarabia?

    I jedno i drugie. Wypadkom trudno zapobiec, zmniejszyc ich tragiczne
    skutki jak najbardziej mozna. Zobacz jak duzy spadek liczby wypadkow
    nastapil po fali importu samochodow z UE w 2004r. Ludzie przesiedli sie
    z maluchow do samochodow.

    > Państwo, budżet. Fajne słowa a w
    > praktyce oznaczają nas i naszą wspólną kasę.

    Nie mamy na to zadnego wplywu. Mozemy co najwyzej zaglosowac na listy,
    ktore Donald i Jaroslaw ukladaja. No dobra, o 1% PITu mozemy zdecydowac.

    > Pan i pani płacą za
    > jakąś moczymordę co sobie za szybko pojechał i w efekcie ma złamany
    > kręgosłup. O dwójce dzieci co ich rozjechał na razie nie wspominam. I
    > do końca jego chujowych dni, które mu się należą, będziemy wszyscy
    > się zrzucali na pampersy dla niego. Uważasz że to uczciwe?

    Nie uwazam, za to powinna byc kara smierci i juz. Ale nasze panstwo stac
    na zlikwidowanie tej kary, ratyfikowalismy nawet niedawno prawo
    zabraniajace tej kary... takze w czasie wojny. K'wa, dzieci kwiaty
    normalnie. Jesli chodzi o finanse, to nie mniej boli mnie finansowanie z
    budzetu partii politycznych. Np. ja musze placic na partie, ktore mnie
    nie reprezentuja, nigdy na nie nie glosowalem, a ta do ktorej od
    niedawna naleze nie dostaje nic (i tak powinno byc... w odniesieniu do
    innych partii takze).
    Jeszcze raz powtazam, zeby bylo jasne, niech sie ministry zachowuja
    odpowiedzialnie i nie wydaja na glupoty, niech oszczedzaja, niech zrobia
    wszystko by zminimalizowac skutki wypadkow. Wtedy bede sie przejmowal
    innymi sprawami. Narazie Vincent zachowuje sie tak, jak narabany
    kierowca jadacy pod prad pozyczonym drogim samochodem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa